مزایای رنگ آمیزی و سند بلاست چیست؟

رنگ آمیزی و سند بلاست

امروزه از تکنیک‌ های جدیدی برای رنگ آمیزی سطوح مختلف استفاده می‌ شود که یکی از آنها رنگ آمیزی و سند بلاست است. یکی از روش‌ های مهم قبل از انجام رنگ‌ آمیزی بر روی سطوح، فرآیندی مهم به نام  سند بلاست رنگ است.

اصطلاح سند بلاست در صنعت زمانی استفاده می شود که بخواهیم سطح مورد نظر را برای رنگ آمیزی آماده سازی کنیم. از این روش بر روی سطوحی مانند فلز، سیلیس، چوب، بتن و سایر سطوح سخت برای صاف کردن، تمیز کردن یا حذف رنگ استفاده می شود. ما در ادامه این مقاله ازسایت مناقصه و مزایده بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

تعریف سند بلاست

برای آن که رنگ آمیزی سطوح مختلف ایده آل و بدون نقص اجرا شود نیاز است که سطح از هر گونه آلودگی، خرابی و نقص پاک سازی شود. روش سند بلاست در این زمان کاربرد دارد و در این روش ذرات تحت فشار هوا بر روی قطعات شیشه ‌ای و فولادی پاشیده شده و سطوح را عاری از هر گونه آلودگی و برای حکاکی و رنگ‌کاری آماده می‌ کنند.

به این فعالیت که برای از بین بردن ناصافی از روی سطوح انجام می شود؛ ساب پاشی یا سند بلاست گفته می شود. این واژه یک واژه انگلیسی است و سند به معنای ماسه و بلاست به معنای پرتاب است. در این فرایند وظیفه مهم از بین بردن گرد و غبار، رنگ و آلودگی از روی سطوح فلزی، شیشه ‌ای، چوبی و … است.

روش کار در سند بلاست به این صورت است که ذرات بسیار ریز ساینده، مانند شن و ماسه برای صاف کردن سطح مورد نظر، با فشار زیاد به روی متریالی که وجو دارد پاشیده می ‌شوند تا هر نوع گرد و غبار، آلودگی و مواد کهنه ‌ای که بر روی سطح وجود دارد از بین برود. این فرآیند برای آن که  بتواند به خوبی صورت بگیرد، نیاز دارد که ذرات ساینده زیادی در آن مورد استفاده قرار بگیرد، که این ذرات شامل ماسه سیلیس، اکسید آلومینیوم، مس باره، خرده شیشه، ساچمه و ذرات ریز فولادی، ماسه سرامیک و کربید سیلسیم است.

مزیت های استفاده از سند بلاست رنگ

  • آماده‌ سازی سطوح برای رنگ‌ آمیزی و انواع آبکاری صنعتی و تزئینی
  • تمیزکاری و مات کردن سطوح
  • ماسه ‌زدایی، زنگ ‌زدایی و رنگ ‌زدایی سطوح
  • زبرکاری سطوح برای انجام عملیات تفلون ‌کاری و لعاب ‌کاری
  • حکاکی و برجسته ‌کاری بر سطوح چوبی، شیشه‌ ای، ام دی اف، سرامیک و کاشی

کاربرد سند بلاست

  • از بین بردن زنگ زدگی
  • برداشتن پوشش قدیمی سیاهی و آلودگی
  • حذف گرافیتی
  • حذف پرایمر
  • فیلر بدن را از بین می برد
  • حکاکی بتن
  • بازسازی سیلیس
رنگ آمیزی و سند بلاست

مناقصات رنگ آمیزی و سندبلاست

در ارتباط با سند بلاست بسیاری از شرکت ها اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند که با یک فراخوان عمومی در این زمینه در روزنامه های کثیرالانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی این فرایند آغاز می شود. سپس شرکت های رنگ و خدماتی که اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می کنند، وارد رقابت مناقصه شده و در صورت دارا بودن شرایط کیفی  و ارائه پایین ترین قیمت برنده مناقصه خواهند شد. مناقصات سندبلاست عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه تامین خدمات سندبلاست و رنگ آمیزی سطوح فلزی و تجهیزات جانبی و موردی دستگاه ها و تجهیزات حفاری، مناقصه انجام عملیات سندبلاست لاکه گیری و رنگ آمیزی سازه ها وکالرکد تجهیزات سایت شستشوی نمک، مناقصه خرید خدمات سندبلاست و رنگ اتاق بار خودروی خاص و غیره انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌