استعلام سند ملک با کد ملی  به چه صورت انجام می گیرد؟

استعلام سند ملک با کد ملی به چه صورت انجام می گیرد؟

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از قدیمی ترین دستگاه های حاکمیتی است که وظیفه ثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه را بر عهده دارد. استعلام سند ملک با کد ملی نیز فعالیتی است که می توان توسط این سازمان انجام داد.

علاوه بر این، این سازمان وظیفه تثبیت و مستندسازی مالکیت ها، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری، تنظیم اسناد رسمی و وقایع ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، طرح های صنعتی، علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی را نیز بر عهده دارد. دفاتر اسناد رسمی و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق نهادهایی هستند که تحت نظارت این سازمان فعالیت می کنند. در ادامه این مقاله با استعلام سند ملک با کد ملی در  سازمان ثبت اسناد، همراه سایت مناقصه و مزایده هزاره باشید.

استعلام سند ملک با کد ملی

افرادی که قصد معامله ملک را دارند باید در ابتدا از وضعیت ملک آگاهی کافی را داشته باشند و سپس اقدام به معامله کنند. اگر خریداری در ابتدا به این موضوع توجه نداشته باشد احتمالا با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. این روزها مشکلات حقوقی و شکایات زیادی در ارتباط با این مساله در جریان است. با هدف حل این مشکل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ‌ای را به وجود آورده است که از مشکلات در حین معاملات ملکی جلوگیری می کند.

این سامانه، سامانه استعلام الکترونیکی ملک نام دارد که متقاضیان خرید ملک، می ‌توانند با مراجعه به این سامانه، و با استفاده از کد ملی ‌خود وضعیت ملکی که می ‌خواهند خریداری کنند را استعلام بگیرند. استفاده صحیح از این سامانه موجب می شود تا مشتریان در معاملات ملکی خود دچار مشکل نشده و بتوانند در امنیت کامل ملک مورد نظر را خریداری کنند. روش استعلام گرفتن در این سامانه به شرح زیر است:

– مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یعنی ssaa.ir را جستجو کرده و وارد سایت شوید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از قدیمی ترین دستگاه های حاکمیتی است

– در صفحه اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر روی سربرگ میز خدمات الکترونیک کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه (پیگیری استعلام الکترونیکی ملک) را انتخاب کنید.

– شما وارد سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی شده اید. به منظور استعلام الکترونیکی ملک از سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، کافی است تا شناسه یکتا سند مالکیت ( شناسه یکتا سند مالکیت یا شماره دفتر املاک، یک کد ۱۸ رقمی است) خود را در کادر اول وارد کرده و در کادر دوم، حاصل جمع دو عدد را وارد نموده و دکمه ارسال را بزنید تا آخرین وضعیت ملک و سند مالکیت آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات املاک » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌