بالاترین نرخ تورم مربوط به کدام کشور است؟

بالاترین نرخ تورم مربوط به کدام کشور است؟

اتاق بازرگانی تهران در آخرین گزارش خود به بررسی ابعاد مختلف برآوردها از وضعیت فعلی و پیش‌ بینی سال‌های آینده اقتصاد جهانی پرداخته است که در آن بالاترین نرخ تورم کشورها نیز اعلام شده است. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

برآوردهای بانک جهانی

برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نشان ‌دهنده آن است که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ چندان قابل قبول نخواهد بود اما در سال ۲۰۲۴ آمارها به قدری بهتر خواهند شد.

برآورد صندوق بین المللی پول همچنین نشان می دهد  که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳، ۵.۲ و در سال ۲۰۲۴ ۴.۵ درصدی خواهد بود. در همین زمان  اروپا رشد ۰.۷ درصدی و سپس رشد ۱.۶ درصدی را تجربه  خواهند کرد.

علاوه بر این، بانک جهانی پیش‌ بینی کرده است که رشد اقتصادی اروپا در سال جاری حدودا صفر درصد باشد اما در ۲۰۲۴ به میانگین ۱.۶ درصد برسد. این نهاد پیش‌ بینی کرده که رشد اقتصادی چین و آمریکا نیز در سال آینده میلادی افزایش پیدا خواهد کرد.

موضوع رشد اقتصادی در میان کشورهای منتخب منطقه هم متفاوت است. بررسی ها نشان دهنده آن است که رشد اقتصاد روسیه در سال جاری منفی ۳.۳ درصدی خواهد بود، هرچند این کشور در سال آینده رشد مثبت ۱.۶ را ثبت خواهد کرد. در میان دیگر کشورها، مصر با رشد بیش از ۴.۵ درصدی بهترین وضعیت را دارد و پس از آن پاکستان و عربستان سعودی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، برآوردها حاکی از آن است که ایران نیز در این دو سال رشد میانگین دو درصدی مثبت را ثبت خواهد کرد.

بالاترین نرخ تورم مربوط به کدام کشور است؟

از سوی دیگر پیش بینی های وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان نیز نشان از فاصله قابل توجه میان دو گروه دارد. بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر حدود ۳۹ کشور جهان تورم کمتر از پنج درصد دارند، ۹۶ کشور تورمی بین پنج تا ۱۰ درصد را ثبت کرده ‌اند، تورم ۴۱ کشور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده، هشت کشور تورم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد دارند و ۹ کشور نیز دارای تورم بیش از ۴۰ درصد هستند.

 ارزیابی ‌های انجام شده در ارتباط با بالاترین نرخ تورم در میان کشورها، همچنین نشان می دهد که زیمباوه با تورم ۲۸۵ درصدی، در حال حاضر بالاترین میزان تورم در میان تمام کشورهای جهان را ثبت کرده است. پس از آن ونزوئلا با ۲۱۰، سودان با ۱۵۵ و ترکیه با ۷۳ درصد قرار دارند. تورم در آرژانتین نیز ۷۲، در ایران ۴۹، در سریلانکا و سورینام ۴۸، در یمن ۴۴ و در اتیوپی ۳۴ درصد بوده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پروژه های عمرانی رتبه بالا، رتبه ۱ و ۲ » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌