تاثیر سرمایه گذاری چین بر ارتقای درآمدهای ترانزیتی ایران

سرمایه گذاری چین، چه تاثیری بر ارتقای درآمدهای ترانزیتی ایران دارد؟

مدیر دپارتمان راه اندیشکده جهان معاصر گفت : کر‌یدور شمال به جنوب و شرق به غرب در صورت توسعه هر چه بیشتر، می ‌تواند به صورت سالانه ۱۱ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته باشد. در ادامه این خبر با بررسی تاثیر سرمایه گذاری چین بر درآمدهای ترانزیتی ایران همراه سایت مناقصه و مزایده هزاره باشید.

دیدار روسای جمهور ایران و چین و توافقات انجام شده

 فرشاد عادل در ارتباط با توافقات انجام شده در دیدار روسای جمهور ایران و چین در ارتباط با تکمیل کریدور شرق به غرب، اعلام کرد: کریدور شرق به غرب، با مشکلات زیرساختی مواجه است و برای تکمیل آن باید سرمایه‌ گذاری گسترده‌ انجام شود؛ علاوه بر موضوع سرمایه‌گذاری در این کریدور، باید توان جذب بار نیز برای آن وجود داشته باشد.

مدیر دپارتمان مطالعات کریدورها و سیاست ‌پژوهی راه اندیشکده جهان معاصر اضافه کرد: به عنوان نمونه کریدور شمال به جنوب در شرایط فعلی با تقاضا مواجه بوده و باید کریدور شرق به غرب نیز این تقاضا ایجاد شود.

این کارشناس حمل ونقل و ترانزیت ضمن اشاره به فعالیت ‌های انجام شده در زمینه کریدور شرق به غرب، تاکید کرد: باید از اقدامات مقطعی در این موضوع خودداری کرده و با یک برنامه میان مدت و بلند مدت، نظیر همین قرارداد سرمایه ‌گذاری ایران و چین، به سمت اجرایی کردن این کریدور برویم.

عادل در ادامه اضافه کرد: باید دید کشور چین چه مقدار از سرمایه ۴۰۰ میلیارد دلاری که در توافقنامه وجود دارد، به سرمایه‌ گذاری در کریدور شرق غرب، اختصاص می‌ دهد.

بر اساس اظهارات وی، در مجموع کر‌یدور شمال به جنوب و شرق به غرب در صورت توسعه هر چه بیشتر، می‌تواند سالانه درآمدزایی ۱۱ میلیارد دلار برای کشور به همراه داشته باشد.


مقاله پیشنهادی: انواع حمل و نقل جاده ای و معاملات در این زمینه

‌او ضمن اشاره به شیوه‌ های سرمایه‌ گذاری اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم یک ‌سوم تقاضای موجود در بخش ‌های ترانزیتی محدوده شرق به غرب و شمال به جنوب را به دست بیاوریم، می ‌توانیم به درآمد قابل توجهی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مدیر دپارتمان مطالعات کریدورها و سیاست ‌پژوهی راه اندیشکده جهان معاصر ادامه داد: با شکل گیری کریدور شرق به غرب، چین می تواند به سواحل مدیترانه نیز دست پیدا کند و می تواند این کریدور یک بخش قابل توجهی از نیازهای ترانزیتی شرق آسیا به آفریقا و شمال اروپا را فراهم کند.

بر اساس این گزارش کریدور شرق به غرب (جاده قدیم ابریشم)، با قدمتی بیش از دو هزار سال، ارتباط قاره اروپا و آسیا را از طریق ایران برقرار می‌ کند، از طریق این کریدور، کالاهای ترانزیتی کشورهای چین و آسیای میانه در شرق و شمال شرقی از طریق ایران به حوزه های قفقاز، آسیای غربی و حوزه دریای مدیترانه منتقل می شود.

این کریدور ضمن پوشش دادن ۶ مسیر مختلف حمل و نقل (ایران به کشورهای آسیای میانه، خاور دور، شرق آسیا و آسیای جنوب شرقی، اروپا و آفریقا)، اتصال اروپا و آفریقا به خاور دور از طریق دریای مدیترانه و گذر از ایران را میسر کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات حمل و نقل جاده ای، دریایی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌