مزایدات ماشین تصادفی به چه صورت برگزار می‌شود؟

مزایدات ماشین تصادفی به چه صورت برگزار می‌شود؟

همه ما زمانی که قصد خرید خودرو داریم باید در خرید دقت زیادی داشته باشیم. گاهی اوقات ماشین‌های تصادفی با یک صافکاری تعمیر شده و در ظاهر مانند روز اول می‌شوند. اما گاهی اوقات افراد به دلیل پایین بودن قیمت این ماشین‌ها اقدام به خرید ماشین تصادفی و به خصوص در مزایدات می‌کنند. ماشین تصادفی خودرویی است که چپ کرده یا دچار تصادف شده نه ماشینی که در اثر تصادف مجاله شده و اسقاطی محسوب می شود.

بنابراین زمانی که هزینه خرید ماشین نو را ندارید می‌توانید ماشین تصادفی بخرید و به این موضوع هم دقت داشته باشید که هر ماشینی ارزش خرید ندارد. این موضوع به دلیل آن است که هر ماشینی ارزش خرید ندارد؛ بسیاری از ماشین های تصادفی و چپ کرده با تعمیر و صافکاری از لحاظ ظاهری مشکلی ندارند اما از لحاظ داخلی و مسائل فنی قطعا در آینده به مشکل خواهید خورد پس بهتر است قبل از خرید به این موضوع توجه داشته باشید. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه ما باشید.

نکات مهم خرید ماشین تصادفی

اگر به هر دلیل قصد خرید ماشین تصادفی را دارید بهتر است بدانید که خودرو چه تصادفی داشته و درواقع شما با چه خودرویی روبرو هستید. بنابراین برای خرید ماشین تصادفی بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

سراغ خودروی تصادفی بروید؛ نه اوراقی!

خودروهای اوراقی یا اسقاطی عمرشان به سر آمده است و دیگر دارای کارایی لازم  برای تردد در مسیرهای درون ‌شهری و برون‌ شهری نیستند. از سوی دیگر، تردد خودروهای اسقاطی بر خلاف قانون است و این خودروها توقیف می ‌شوند. در قانون خودروهای فرسوده اجازه تردد ندارند و باید وارد چرخه اسقاط شوند. بنابراین تشخیص اوراقی یا تصادفی ‌بودن مهم است. اما چگونه می‌توان این دو را از هم تشخیص داد؟

خودروهای اسقاطی به سن فرسودگی رسیده ‌اند و دیگر کارایی و عملکرد لازم برای تردد در مسیرهای مختلف را ندارند. برای خرید و فروش این دست از خودروها هم فقط باید به مراکز اسقاط قانونی مراجعه شود. البته خودروهای تصادفی لزوما قدیمی نیستند و فرسوده نشده ‌اند بلکه یک حادثه رانندگی باعث شده که مشکلاتی را داشته باشند.

مراقب خودروهای سرقتی باشید

برخی از سارقان برای آن که خودروی سرقت شده را به راحتی به فروش برسانند ادعا می کنند که خودروی آنها تصادفی است. پس باید مراقب بود که خودروهایی که به خصوص قیمتی کمتر از بازار دارند؛ دزدی نبوده باشند زیرا این دست معاملات شما را به دردسر خواهد انداخت.

البته چند راه، برای تشخیص سرقتی ‌بودن یا نبودن خودرو وجود دارد. برای مثال، برگه سبز خودرو را بررسی کنید و ببینید که اطلاعات موجود در آن با مشخصات خودروی مورد نظر شما یکسان است یا خیر. مشخصات هویتی مالک خودرو و مدرکی هویتی از فروشنده را هم بررسی کنید و ببینید که مشابه هستند یا خیر.

ماشین تصادفی را از آشنا خریداری کنید

زمانی که آشنای شما صداقت داشته باشد حقیقت خودروی تصادفی را به شما خواهد گفت. بنابراین، اگر شخصی راست‌ گو در آشنایان و دوستان شما هست که قصد فروش خودروی تصادفی خود را دارد و همه‌چیز را در ارتباط با خسارت‌ های وسیله به شما می ‌گوید، راحت تر می‌ توانید معامله خود را انجام دهید.


مقاله پیشنهادی: هر آنچه باید در مورد آگهی مزایده خودرو  بدانید

معاینه فنی خودروی تصادفی باطل است

زمانی که خودرو دچار تصادف می شود معاینه فنی آن باطل می شود. خودروهای تصادفی معاینه فنی ندارند؛‌ یعنی زمانی که خودرویی تصادف می ‌کند، حتی اگر معاینه فنی هم داشته باشد با ثبت تصادف آن، گواهی معاینه فنی آن باطل خواهد شد. خودرویی که تصادف کرده و معاینه فنی هم ندارد که دیگر مشکلات زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. بنابراین به این موضوع هم توجه داشته باشید.

از کارشناسان خودرو کمک بگیرید

تصادف ها هم با هم فرق دارند و برخی سنگین بوده و خسارات زیادی به خودرو وارد می کنند و برخی از آنها جزئی بوده و خسارت کمی به ماشین وارد می کنند. پس بهتر است عمق تصادف را بدانید. زمانی که بتوانید یک خودرو با تصادف جزئی پیدا کنید تنها با چند تعمیر محدود می توانید از آن خودرو استفاده کنید و در معامله سود کنید. برای آن که در این زمینه سود کنید می توانید از کارشناسان خبره و باتجربه هم کمک بگیرید.

عوامل موثر بر افت قیمت ماشین تصادفی

عوامل زیر موجب می شود تا قیمت ماشین ‌های تصادفی در طیف‌ های مختلفی قرار بگیرد.

  • سال ساخت خودرو
  • اعتبار برند خودرو
  • عملکرد وسیله
  • تمیزی و سلامت ظاهر و بدنه
  • کارایی آپشن‌ ها و تجهیزات جانبی
  • میزان کارکرد خودرو
  • عملکرد بخش ‌های فنی
  • سلامت شاسی خودرو
  • وضعیت لاستیک ‌ها
ماشین تصادفی

مزایدات ماشین تصادفی

برای فروش انواع ماشین تصادفی، انواع مزایدات متنوع برگزار می شود. در فرایند مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. افراد و سازمان هایی که در روند فعالیت های خود، نیازمند خودروهایی با قیمت پایین مانند ماشین تصادفی هستند؛  اقدام به شرکت در مزایدات نهادهایی  می کنند که  این خودروها را در اختیار دارند و آنها را به مزایده می گذارند. این مزایدات، عمدتا در زمینه هایی  مانند مزایده انواع خودرو تصافی مانند پراید، سمند، مزایده فروش خودرو پژو اریان، ۲۰۶ و دیگر ماشین های تصادفی و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های قطعات خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌