بهبود اوضاع سدهای کشور طی ماه های اخیر

بهبود اوضاع سدهای کشور طی ماه های اخیر

بر اساس داده های به دست  آمده، در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن ۲۳ میلیارد و ۷۲ میلیون متر مکعب ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۲۲ میلیارد و ۶۶ میلیون متر مکعب بود حدود پنج درصد افزایش یافته است. بر این اساس درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۴۸ درصد رسیده است و شاهد بهبود اوضاع سدهای کشور هستیم. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

میزان ورودی آب به سدهای کشور

هم اکنون میزان ورودی آب به سدهای کشور تا ۱۳ اسفند ماه معادل ۱۳ میلیارد و ۳۳ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که  معادل ۱۳ میلیارد و ۳۷ میلیون مترمکعب بوده است روند کاهشی  نداشته است، علاوه بر این حجم خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل هشت میلیارد و ۷۲ میلیون متر مکعب ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۱۰ میلیارد و پنج میلیون متر مکعب بوده نشان دهنده  13 درصد کاهش است.

بر این اساس، بررسی وضعیت سدهای مهم (شرب  – کشاورزی) نشان دهنده آن است که در ۱۹ سد درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است به صورتی که سد زنجیره کارون ۷۴ درصد و سد دز ۶۸ درصد  و سد چره استان خوزستان۶۰ درصد آب دارند. علاوه بر این،  در سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی ۷۱ درصد، سد استقلال ۶۲ درصد و سد جگین استان هرمزگان ۹۸ درصد پر هستند.


مقاله پیشنهادی: سدهای پرآب ایران کدام است؟

در استان زنجان، سد تالوار  ۷۸ درصد، در استان لرستان، سد رودبار  ۹۸ درصد، سد درودزن، ملاصدرا ۶۸ درصد و سد سلمان فارسی استان فارس ۷۱ درصد پر هستند. علاوه بر این، در استان کرمانشاه نیز سد داریان ۶۵ درصد و در استان سیستان و بلوچستان سد پیشین ۶۹ درصد و سد ریزدان ۷۵ درصد و سد خیرآباد ۵۲ درصد و سد ماشکید اولیا استان سیستان و بلوچستان ۵۸ درصد پر هستند.

در این بین نیز سد رودبار استان لرستان نسبت به سال گذشته ۷۴  درصد بیشتر آب دارد و بعد از آن نیز سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر ۲۹ درصد، سد چره استان خوزستان ۲۳ درصد، سد درودزن ملاصدرا استان فارس ۲۱ درصد، سد ارس، خداآفرین استان آذربایجان شرقی ۲۰ درصد  سد زاینده رود استان  اصفهان  ۸ درصد، سد ماشکید علیا استان سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد،   سد دز استان خوزستان ۱۱ درصد، سد گلپایگان، کوچری حوضه قمرود ۱۱ درصد، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ درصد، سد داریان استان کرمانشاه۲۲ درصد و سد پیشین استان سیستان و بلوچستان ۱۱ درصد نسبت به سال قبل پر شدگی بیشتری دارند.

علاوه بر این،  ارتفاع همه ریزش ‌های جوی کشور معادل ۱۳۴.۲ میلی ‌متر است که این مقدار بارندگی در مقایسه با میانگین دوره مشابه بلند مدت ۱۲۵۳.۴ میلی ‌متر ۱۳ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۴۳.۶ میلی ‌متر بوده است؛ حکایت از ۷ درصد کاهش دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات پیمانکاری آب و فاضلاب، منابع طبیعی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌