طرح‌های صنعتی و مناقصات اصفهان در سال 1400

مناقصه اصفهان

در سال‌های اخیر، با توجه به شرایط اقتصادی داخلی و محدودیت‌هایی که تحریم‌های بین المللی در کشور به وجود آورده است؛ صاحبان کسب و کار و معامله گران توجه عمده خود را به معاملات داخلی معطوف کرده‌اند. از سوی دیگر شرکت کردن در مناقصات و مزایدات دولتی و یا خصوصی و برنده شدن در آنها موجب افزایش توانمندی و بهبود چرخه اقتصادی شرکت‌ها و سازمان‌ها و در نهایت کشور خواهد شد.

مناقصات با طرح یک فراخوان عمومی شروع شده و با اعلام برنده مناقصه به پایان می‌رسد. با اجرای مناقصه شرکت‌ها می‌توانند نیازهای خود و اجرای طرح‌هایشان را به فرد یا شرکت‌های دیگر واگذار کنند. اجرای مناقصات اقتصادی در شهرهای مختلف کشور و در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی قوانین و شرایط خاص خود را دارد که همگی آنها در حالت کلی از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می‌کنند. در ادامه این مطلب از مجله هزاره به بررسی اعتبارات اختصاص داده شده به مناقصات اخیر شهر اصفهان می‌پردازیم

نمونه مناقصات اصفهان ۱۴۰۰

بر اساس اظهارات معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، در سال جاری بیش از ۲۰۰ طرح در شهرک‌های صنعتی این استان در حال اجرا هستند که مناقصات برخی از آنها برگزار شده و برخی دیگر در دست اجرا هستند. این طرح‌های اقتصادی موجب شده است تا شهرک‌های استان اصفهان به کارگاه‌های صنعتی تبدیل شوند و گامی در جهت پیشرفت و صنعتی شدن بردارند.

مناقصات اصفهان

عباس بهمنی، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرده است که حدود یک هزار میلیارد تومان طرح در برنامه سال جاری وجود دارد که حدود ۴۶۰ میلیارد تومان از آن برگزار شده است و دیگر طرح‌ها نیز روند اجرایی خود را طی می‌کنند.

حدود ۹۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان اصفهان وجود دارد که ظرفیت بالایی برای طرح‌های اقتصادی در آنها وجود دارد و این ظرفیت موجب شده است تا بیش از ۲۰۰ طرح شروع به کار کرده و برآوردهای مختلفی برای هزینه آنها در مناقصات اصفهان وجود داشته باشد. بهمنی با اشاره به حجم بالای اعتبارات این پروژه‌ها اعلام کرده است که در میان این طرح‌ها، یکی از طرح‌های بزرگ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، مربوط به شبکه دفع فاضلاب در شهرک بزرگ اصفهان است که در حال اجرا است. برخی دیگر از طرح‌ها نیز عبارت است از: طرح‌های آسفالت و محوطه سازی شهرک صنعتی کاشان با ۴۲ میلیارد تومان، شبکه آبرسانی این شهرک با ۱۶ میلیارد تومان و مطالعات دفع آب‌های سطحی آن با ۱۸ میلیارد تومان و شبکه دفع فاضلاب این شهرک با ۱۰۰ میلیارد تومان. حجم اعتبارات مربوط به تصفیه خانه شهرک بزرگ اصفهان ۵۰ میلیارد تومان و حجم توسعه شهرک صنعتی مورچه خورت و شبکه آبرسانی نیز بیش از ۷۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.  

مناقصه راهسازی اصفهان

یکی دیگر از طرح‌هایی که در حال حاضر در استان اصفهان به مناقصات گذاشته شده است، طرح ایمن سازی راه‌های ورودی روستاهای اصفهان است. با توجه به اینکه میزان تردد در راه‌های روستایی استان اصفهان زیاد است و نقاط پر تصادف و خطرناک در محورهای دو طرفه وجود دارد، اعتبارات بیشتری در این زمینه نیاز است که همانند سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سال جاری نیز برای اجرای آسفالت حفاظتی راه‌های روستایی، مناقصاتی در نظر گرفته شود.

بر این اساس طرح‌های اولویت دار در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها تعریف شده است که به مرحله برآورد و تهیه اسناد مناقصه رسیده است. با اجرای این دسته از طرح‌ها در مناقصات اصفهان، رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد و این استان در مسیر پیشرفت گام برخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصات اصفهان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌