چگونه در مزایده برنده شویم؟

چگونه در مزایده برنده شویم؟

اگر قصد شرکت در مزایدات را دارید در کنار آگهی از مزایده و شرایط آن باید بدانید که چگونه در مزایده برنده شویم؟  در این رقابت برد با افرادی است که آگاهانه تر عمل می کنند و اطلاعات بیشتری نسبت به حوزه کاری خود دارند. بنابراین جلوتر از دیگر رقبا خواهند بود. در ادامه این مقاله با سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید تا با این موضوع بیشتر آشنا شویم.

نحوه برنده شدن در مزایدات

برای آنکه پیروز یک مزایده شوید، آگاهی شرط اول است. اما در صورتی که بخواهیم اصولی تر به تکنیک های برنده شدن در مزایده فکر کنیم؛ می توان گفت که مرحله نخست پیشی گرفتن از دیگر رقبا، آگاهی از زمان برگزاری مزایدات است.

این روزها تمامی پروژه های پرسود از طریق برگزاری مزایده و مناقصه برگزار می شوند و اگر می خواهید آنها را از دست ندهید حتما باید حواستان به آگهی های مناقصات و مزایدات و استعلام های در حال برگزاری باشد. برای این کار در کنار استفاده از روزنامه های کشور می توانید از پایگاه های مختلف اخبار و آگهی های مناقصات و مزایدات مانند هزاره استفاده کنید.

در مرحله بعدی برای آنکه در مزایدات برنده شوید نیاز دارید که اطلاعات صحیح و کاملی در ارتباط با هر معامله کاری به دست بیاورید. اطلاعاتی مانند محل برگزاری، مدت مقرر برای اعلام آمادگی یا میزان مبلغ تضمین شرکت در این پروژه ها و غیره. درواقع این موارد به شما کمک خواهد کرد تا با سنجیدن شرایط خود، تصمیم درست و بهتری برای شرکت کردن در این پروژه ها بگیرید.

در مرحله بعد شما باید شرایط شرکت در مزایده یا مناقصه مورد نظر را شناسایی کنید؛ زیرا هر مزایده یا مناقصه ای که برگزار می شود، شرایط خاص خود را دارد. این شرایط از قبل، توسط مناقصه گزار یا مزایده گزار تعیین می شود.

سپس در مرحله بعدی می توانید مدارک مورد نیاز خود را به دقت جمع آوری کرده و آن را به موقع  به مزایده گزار یا مناقصه گزار تحویل بدهید. بسیاری از کسانی که به عنوان رقیب شما در مزایده شرکت می کنند، به دلیل عدم توجه به این موضوع و دیر رساندن مدارک، از دور رقابت حذف می شوند. بهتر است   بدانید که اغلب مزایدات و مناقصات تمدید نمی شوند و امکان تصحیح مدارک و یا ارائه مدارک به طور کامل وجود نخواهد داشت.

در پایان نیز شما همه کارهای مورد نیاز برای برنده شدن در مزایده را انجام داده اید و حالا باید منتظر بمانید تا نتایج این رقابت اعلام شود. معمولا در هر پروژه ای سه برنده معرفی می شود که در ابتدا از برنده شماره یک خواسته می شود تا برای انجام ادامه روند معاملات حضور پیدا کند. در صورتی که برنده اول پاسخگو نباشد به سراغ برنده دوم می روند و اگر او هم پاسخگویی مناسبی نداشته باشد به سراغ برنده سوم خواهند رفت.


مقاله پیشنهادی: مراحل بعد از برنده شدن در مزایده اموال غیرمنقول چیست؟

چند کاربرد مهم مزایده

در ادامه به چندین کاربرد مهم مزایده اشاره می شود:

ورشکستگی شرکت : 

در مواردی که شرکت اعلام ورشکستگی کند و نتواند که دیون و اجرای تعهدات خود را عملی کند، مدیر تسویه با تنظیم فهرستی از اموال و دارایی های شرکت، اقدام به برگزاری مزایده و فروش این اموال بر اساس تشریفات قانونی خواهد کرد.

پرونده های کیفری: 

بر اساس ماده ۵۲۹ قانون آئین دادرسی کیفی و قانون نحوه اجرای محکومیت مالی در موارد پرداخت حقوق شاکی یا جزای نقدی می توان از مزایده استفاده کرد.

اموال فرسوده ادارات و سازمان های دولتی : 

از دیگر کاربردهای مزایده، فروش اموال، تجهیزات و ماشین آلات ادارات و سازمان ها است که فرسوده شده است.

مطالبه مهریه از جانب زوجه : 

در مواردی که زوجه اقدام به اجرای مهریه خود کند؛ بخش اجرای احکام دادگستری اقدام به توقیف مال زوج و در صورت عدم پرداخت مهریه از جانب زوج، مراحل برگزاری مزایده و وصول مهریه زوجه را در دستور کار قرار خواهد داد.

مراحل بعد از برنده شدن در مزایده

مزایده گر به شرط احراز شرایط این سیاست و ارائه بالاترین قیمت پیشنهادی نسبت به قیمت پایه تعیین شده، برنده مزایده اعلام خواهد شد.

ماده ۲۵ – مهلت پرداخت بها در معاملات پولی و مهلت پرداخت حصه پولی در معاملات اقساطی ۲۰ روز کاری از روز اعلام برنده توسط سازمان خصوصی سازی است مگر اینکه تصمیم خاصی توسط سازمان مذکور بر اساس شرایط برگزاری مزایده اتخاذ شده باشد.

پرداخت بها و تمدید مهلت پرداخت حصه نقدی

طبق ماده ۲۶ قانون برنده مزایده موظف است قیمت یا حصه پولی معامله را در مدت مقرر در اطلاعیه پیشنهاد پرداخت کند. تبصره- در صورتی که پرداخت تمام یا قسمتی از نقدی معامله توسط خریدار یا خریداران به دلایل موجهی که به تایید سازمان می رسد پس از مهلت مقرر در مورد طبق مقررات بورس یا قانون انجام شود. در مورد انجام مناقصات و مقررات بازرگانی دولتی، سود اقساط مازاد دوره فوق محاسبه و از خریدار دریافت می شود، مگر اینکه کمیته تخصیص موافقت کند که سود اقساط مذکور لحاظ نشود.

تبصره – در صورتی که برنده مزایده جزو خریداران واقعی بخش خصوصی مشمول «روش تشویقی بخش خصوصی و تعاونی برای جلب مشارکت در واگذاری» باشد، نرخ سود فروش اقساطی معادل سود نرخ فروش اقساطی است که برای بخش غیر نقدی معامله می باشد. برای برنده شدن در مزایده ملک حتما باید این موارد را در نظر بگیرید.

پلمپ دفاتر قانونی ضمانت نامه و اسناد پرداخت

بر اساس ماده ۲۷ قانون، انواع ضمانت نامه های معتبر قابل اعطای برنده اقساطی در ماده ۵ آیین نامه اجرایی آمده است.

طبق ماده ۲۸، در مواردی که ماده ۲ آیین نامه اجرایی «نظام اقساطی واگذاری و نحوه دریافت بهای حقوق قابل انتقال» واگذاری به صورت نقدی و اقساطی صورت می گیرد، برنده مزایده نیز مکلف است تضمین های بند فوق، تایید معامله به نحو مقتضی و اعطای وکالتنامه رسمی به مدت ۳۰ سال (بر اساس اعطای حق تملک یا انتقال معامله در صورت عدم انجام از تعهد قراردادی) و همچنین ارائه اسناد پرداخت برای تعداد و دریافت اقساط معامله که باید انجام شود اقدام نماید.

پذیرش آنلاین برنده شدن و پرداخت وجه مزایده

پس از ورود به صفحه کاربری، از طریق منوی کارتابل اموال منقول پذیرش برنده و پرداخت را در قسمت بالای جدول انتخاب کنید، امکان جستجوی اطلاعات با استفاده از پارامتر های ارائه شده وجود دارد. در جدول می توانید اطلاعات مزایده و مهلت دریافت برنده و پرداخت پول را مشاهده کنید و همچنین وضعیت را نشان می دهد.

شما می توانید از طریق این جدول خودتان که برنده شده اید را بپذیرید و همه طرف هایی که منتظر پذیرش و رد هستند را به طور همزمان بررسی کنید. در پایین صفحه و در این زمان در صورت عدم پذیرش مزایده پیام به نفر بعدی ارسال می شود و واریز های انجام شده ثبت می شود.

 لطفا توجه داشته باشید که در صورت عدم پذیرش وجه، ودیعه پرداختی شما ضبط می شود، برای پذیرش برنده بودن، یکی از طرفینی که چک باکس آن ها فعال است را انتخاب کنید و روی دکمه پذیرش در پایین صفحه کلیک کنید. برای ادامه عملیات دکمه بله را انتخاب کرده و عملیات امضا را انجام دهید. پیام موفقیت آمیز بودن را خواهید دید. برای ادامه عملیات و پرداخت، روی شماره پارتی از جدول کلیک کنید تا وارد فرم پذیرش پرداخت شوید.

همچنین می توانید از طریق فرم قبولی پرداخت برنده، با کلیک بر روی شماره طرف در ستون پذیرش پرداخت جدول، رد را بپذیرید. اگر به اطلاعات بیشتر مزایده نیاز دارید، می توانید کلیک کنید و نگاهی بیندازید.

در پایین صفحه نام دستگاه مزایده گزار و شماره مزایده را مشاهده می کنید که به صورت سیستمی پر می شود. در قسمت سوم می توانید اطلاعات مالی شامل ودیعه پرداختی، قیمت پایه، قیمت پیشنهادی خود را که در زمان ارسال پیشنهاد ثبت کرده اید و کارمزدی که نیم درصد قیمت پیشنهادی است را مشاهده کنید.

مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ جریمه دیرکرد و در نهایت مبلغ قابل پرداخت در صورت عدم پرداخت در مهلت پرداخت مزایده نمایش داده می شود و دستگاه مزایده مهلت پرداخت را تعیین می کند. به ازای هر روز تاخیر درصدی از مبلغ جریمه پیشنهادی شما ثبت می شود و می توانید مبلغ جریمه را در تاریخ اعلام شده در ستون با اطلاعات تکمیلی پرداخت کنید و در قسمت آخر فرم مبلغ جریمه را مشاهده کنید.

برای هر طرف دو روش پرداخت الکترونیکی و پرداخت نقدی وجود دارد. یعنی این روش مجاز بوده و گزینه پذیرش یا عدم پذیرش برنده نیز از طریق فرم پذیرش، با پرداخت هزینه پذیرش امکان پذیر است، برای این منظور بر روی دکمه پذیرش کلیک کرده و پس از اتمام عملیات امضا، مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این روش، هزینه مزایده را پرداخت کرده و پس از انجام عملیات امضا، وارد درگاه پرداخت شده و هزینه مزایده را پرداخت می کنید.

پس از پرداخت موفقیت آمیز، تایید پرداخت خود را مشاهده خواهید کرد که شامل اطلاعات مربوط به برداشت از حساب شما و واریز به حساب دستگاه مزایده می باشد. برای تکمیل مراحل بازگشت به فرم پذیرش پرداخت به شماره طرف، روی دکمه کلیک کنید. در این قسمت نحوه پرداخت نقدی را مشاهده خواهید کرد. ابتدا باید هزینه سیستم را پرداخت کنید پس از اتمام امضا، وارد درگاه پرداخت می شوید و هزینه را پرداخت می کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های روز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

سوالات متداول

چگونه در مزایده ایران خودرو برنده شویم؟

تقریبا تمام خودرو های مزایده با قیمتی بالاتر از قیمت پایه عرضه می شوند و شخصی که بالاترین قیمت ممکن را ارائه دهد می تواند برنده مزایده اعلام شود. اما این بدان معنا نیست که شما باید قیمت بالایی را برای برنده شدن بدون حساب پیشنهاد دهید. زمان کسب شده در مزایده برای شما معتبر است تا ماشین مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید

مراحل بعد از برنده شدن در مزایده خودرو چه می باشند؟

مبلغ پیشنهادی را پرداخت کنید. پس از برنده شدن در مزایده، اگر کل مبلغ پیشنهادی را ظرف یک هفته واریز نکنید، دولت پیش پرداخت را برداشته و خودرو به شخص دیگری فروخته می شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌