نتیجه تغییرات قیمت بلیت هواپیما چه شد؟

نتیجه تغییرات قیمت بلیت هواپیما چه شد؟

بر اساس اظهارات معاونت حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازی در روزهای پایانی سال مبنی بر این که افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می ‌شود؛ در حال حاضر  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که کار کارشناسی برای قیمت ‌ها انجام شده و در هر زمانی که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، قابل اجرا خواهد بود. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده کشور همراه باشید.

ماجرای تغییر قیمت بلیت هواپیما

طی ماه های گذشته موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما، خبر ساز شده بود و با وجود درخواست های متعدد شرکت های هواپیمایی این اتفاق به صورت رسمی و پیش از تعطیلات نوروزی به وجود نیامد. اما در برخی از موارد و به صورت غیر رسمی شاهد افزایش قیمت ها بودیم که این مساله موجب واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی هم شد.

علاوه بر این، شهریار افندی ‌زاده، معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ در ارتباط با افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: قیمت ‌ها باید براساس مصوبات باشد. از آذر ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و این افزایش از سوی سایت‌ های مجهول بوده و قرار شده از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.

افندی زاده همچنین خاطر نشان کرد: اگر چه قیمت ‌ها در نوروز افزایش پیدا نمی کند؛ اما پس از عید، افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی خواهد شد.

در ارتباط با این موضوع، محمد محمدی‌ بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت ‌و گو با ایسنا در پاسخ به این که داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید، اظهار کرد: در این خصوص ما نظر سازمان و شورای عالی هواپیمایی و انجمن شرکت ‌های هواپیمایی را تجمیع کردیم و ارائه دادیم و منتظر مصوبات ستاد تنظیم بازار هستیم.

علاوه بر این، معاون وزیر راه و شهرسازی، در پاسخ به این سوال که این افزایش قیمت چه زمانی رخ خواهد داد، گفت: کار کارشناسی برای قیمت ‌ها انجام شده است و هر زمان که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.


مقاله پیشنهادی: هواپیمای ساخت داخل تا ۳ سال آینده وارد چرخه پروازی می شود

در ارتباط با این موضوع، بسیاری از  ایرلاین ها معتقد بودند که اتخاذ این تصمیم و محول کردن تعیین قیمت بلیت هواپیما به ستاد تنظیم بازار( پیشتر توسط شورای عالی هواپیمایی تعیین می شد) به گفته شرکت های هواپیمایی غیر قانونی است چرا که طبق قانون برنامه پنجم نرخ بلیت حمل و نقل هوایی آزاد شده و باید تابع عرضه و تقاضا باشد.

بر اساس بند (ب) ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه و تسری آن در ماده ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه دولت وظیفه دارد که نسبت به آزاد سازی نرخ بلیت و شبکه پروازی اقدام کند. بر اساس قانون مجلس نیز آزاد سازی نرخ بلیت تکلیف دولت است و نمی ‌تواند از آن عبور کند.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های وزارت راه و شهرسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌