وام مسکن جوانان به 4 میلیارد تومان رسید

: وام مسکن جوانان

سرپرست بانک مسکن شرایط پرداخت تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح ‌کنندگان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد. در ادامه خبر وام مسکن جوانان سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

افزایش تسهیلات مسکن جوانان

علی عسکری ضمن اشاره به این که سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح ‌کنندگان در سال ۱۴۰۲  بیشتر شده است،  خاطر نشان کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح‌ کنندگان سال ۱۴۰۲ و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران ۱۶ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۲ میلیارد ریال خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت ۱۵ سال تمام در شهر تهران ۴۰ میلیارد ریال، در مراکز استان ‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود.

علی عسکری اضافه کرد: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور ۸ میلیون ریال است و درصورتی که سپرده‌ گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره ‌مند شوند می ‌باید براساس دستورالعمل‌ های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

پیش از این و در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی موافقت کرد که حداقل مبلغ سپرده گذاری برای وام مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین ‌شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب در تهران، مراکز استان ‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب ‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.

در حال حاضر متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به عدد ۶۰ میلیون تومان رسیده است که با وام ۴ میلیارد تومانی می توان یک واحد ۶۶ متری را خریداری کرد. البته این موضوع به این شرط است که در سال ۱۴۱۷ نیز متوسط قیمت مسکن بدون تغییر باقی بماند که فرضی محال است و با این حساب، به نظر می رسد که برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تاثیر چندانی در قدرت خرید جوانان نخواهد داشت.

پیش از این، بانک مسکن حساب پس ‌اندازی با عنوان حساب پس ‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده بود که این حساب یکی از انواع حساب ‌های سپرده سرمایه ‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌ تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مربوط به ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌