مناقصات پتروشیمی، حلقه گمشده در بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی

مناقصات پتروشیمی

همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم؛ برگزاری مناقصات نه تنها به رشد شرکت‌هایی که آن را به اجرا می‌گذارند کمک می‌کند؛ بلکه به پیمانکاران نیز کمک می‌کند تا بیشتر در میان کارفرمایان شناخته شوند و این روند در حالت کلی موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی پربازده می‌شود.

 مناقصات پتروشیمی نوعی از مناقصات هستند که با ارسال فراخوان، رویه آنها شروع می‌شود. فراخوان و مناقصات پیمانکاری نفت و گاز و پتروشیمی درواقع مجموعه‌ای از مناقصات هستند که توسط شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز و دیگر شرکت‌های دولتی و خصوصی برگزار شده و بهترین پیمانکار برای انجام آنها انتخاب خواهد شد. در این زمینه ساخت تجهیزات پتروشیمی و بهبود ظرفیت این تجهیزات نیازمند همراهی هولدینگ‌ها و انجام مناقصات بیشتر است که در ادامه این مقاله از مجله هزاره به آن می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

نیاز به همراهی بیشتر هولدینگ‌ها

مهیار نادری، مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی ضمن اشاره به طرح‌های دانش بنیان شرکت ملی پتروشیمی اشاره کرد: صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بدون همکاری هولدینگ‌ها نمی‌تواند نیازهای خود را برطرف کند. شرکت‌های دانش بنیان باید بتوانند همکاری خوبی را با پیمانکاران در این زمینه انجام دهند تا ظرفیت و خوراک لازم برای شرکت‌های پتروشیمی فراهم شود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این زمینه اولین شرکتی است که وارد حوزه دانش بنیان شده و بیمه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان را نیز راه اندازی کرده است. بر این اساس برای ساخت تجهیزات بیشتر نیاز است تا با توجه به میزان تقاضا و بدون تشریفات مناقصات پتروشیمی در این زمینه آغاز شود و با تعیین برنده این مناقصات، ساخت تجهیزات پتروشیمی توسط توانمندترین و باتجربه‌ترین سازندگان انجام شود.

با توجه به اهمیت سرمایه گذاری هولدینگ‌ها در مناقصات پتروشیمی کشور، در ادامه به بررسی برخی از مزایای سرمایه گذاری در این دسته از مناقصات می‌پردازیم.

مناقصه نفت و گاز

مزایای سرمایه گذاری در مناقصات پتروشیمی ایران

  •  دارا بودن بزرگترین ذخایر گازی جهان
  •  تامین خوراك مستمر و قابل دسترس
  •  حمایت و پشتیبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه صنعت پتروشیمی
  •  تثبیت قیمت خوراک در طول بهره برداری بر اساس فرمول‌های مصوب
  •  اعمال تخفیف مشخص برای خوراک تا  30 درصد به منظور تاسیس طرح‌های پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل زنجیره‌های پایین دستی
  • اعمال معافیت مالیاتی بلند مدت در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق کمتر توسعه یافته از زمان شروع بهره برداری
  • حضور نیروهای جوان متخصص و حرفه‌ای در پروژه‌های پتروشیمی
  •  دسترسی به آب‌های بین المللی
  •  دسترسی به امکانات واردات و صادرات
  •  استفاده از بازار داخلی در حال رشد
  •  وجود زیرساخت‌های توسعه یافته مانند فرودگاه، راه آهن، بندر، اسکله و غیره در قطب‌های پتروشیمی کشور

با این تفاصیل، صنعت پتروشیمی یکی از پربازده‌ترین صنایع حال حاضر کشور است که با دارا بودن مزایای نسبی که در بالا به آنها اشاره کردیم، منابع عظیم نفت و گاز و همچنین موقعیت استراتژیک منطقه‌ای کشور، چشم اندازی روشن و ایده آل و  پتانسیلی خوب برای حضور شرکت‌ها در مناقصات پتروشیمی کشور دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های احداث پالايشگاه» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌