ساندروی ایرانی در مرحله سفارش قطعات و تولید

ساندروی ایرانی در مرحله سفارش قطعات و تولید

طی مراسم رونمایی از ساندروی ایرانی، وزیر صمت اعلام کرد: این محصول در مسیر سفارش قطعات، تولید و استاندارد است و توافقات اولیه صورت گرفته که این خودرو علاوه بر ایران در روسیه نیز تولید شود. در ادامه این خبر با سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه شوید.

رونمایی از ساندرو ایرانی

سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید و موتور ME16 و محصولات مرتبط، که شاهین پلاس و P90 هستند؛ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برنامه چهار ساله برای تولید خودرو و وضعیت تولید در سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری، خودروسازان برنامه برای تولید دو میلیون خودرو ارائه کردند و برآورد این است که اگر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود، نیاز داخلی برطرف می‌ شود.

بر اساس اظهارات فاطمی امین، در سال ۱۴۰۲، تمرکز وزارت صمت در قسمت تولید خودرو بر بهبود کیفیت و بهره وری بیشتر است. به همین دلیل هم خودروسازان باید در حوزه ایمنی، کاهش مصرف سوخت، رضایت مشتری، عرضه محصولات جدید و غیره فعالیت بیشتری داشته باشند. در حال حاضر مردم یک دید منفی به خودروسازان دارند زیرا در سا ل‌های قبل تعامل خوبی میان مردم و خودرو سازان وجود نداشته است.

وزیر صمت ضمن اشاره به این که در زمینه عرضه محصولات جدید مقداری عقب هستیم خاطر نشان کرد: در سال جاری، ۹ محصول جدید عرضه خواهد شد که یکی از آنها خودرویی است که امروز رونمایی شد و فعلا تحت عنوان ساندروی ایرانی شناخته می ‌شود.

فاطمی امین با اشاره به اینکه محور دوم بهره ‌وری است و لازم است تا بر روی کاهش هزینه ‌هایی مانند قطعه ‌سازی، حمل و نقل و غیره کار شود، اضافه کرد: یکی از مواردی که می ‌تواند بر کاهش قیمت خودرو اثرگذار باشد، استفاده از بن سازه ‌های مشترک است.

وزیر صمت در اظهارات خود اعلام کرد که در ماه های آینده خودروی اطلس تولید خواهد شد که یک پلتفرم از محصولات سایپا است و در کاهش هزینه ها می تواند موثر باشد. وی همچنین افزود:  مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت زیادی دارند و حق هم دارند. این روزها التهابی در بازار خودرو وجود دارد که کاملا کاذب است. از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، تولید به زیر یک میلیون دستگاه رسید و همزمان واردات متوقف شد. بنابراین تقاضای انباشته در این بخش وجود دارد.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که در ماه های اخیر و به دنبال افزایش غیر متعارف قیمت ارز بخش از مردم به سمت خرید خودرو رفتند تا ارزش پول خود را حفظ کنند و این موضوع تقاضای کاذبی را در بازار ایجاد کرده است.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد که از سوی دیگر از این وضعیت بازار،  واسطه گران و دلالان سو استفاده می کنند و ابراز امیدواری کرد که با افزایش تولید و واردات، التهاب در این بازار از بین خواهد رفت. بر اساس اظهارایت وی، تولید خودرو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است و موانع قانونی و حقوقی واردات نیز طی هفته گذشته برطرف شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنعت خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌