آمادگی میدان نفتی سپهر و جفیر برای بهره برداری رسمی

آمادگی میدان نفتی سپهر و جفیر برای بهره برداری رسمی

در آستانه حضور رئیس جمهور و افتتاح رسمی از میدان نفتی سپهر و جفیر، مرحله نهایی از تست تولید در این میدان به صورت موفقیت آمیز انجام شد. در ادامه این خبر با سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه باشید.

سپهر و جفیر آماده بهره برداری

سعید شاد، ‌ مجری طرح این پروژه، در نشستی خبری ضمن اشاره به اینکه در نخستین دقایق بامداد ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ شاهد انجام آخرین مرحله از تست های تولید بر روی چاه‌ های میدان سپهر و جفیر بودیم، خاطر نشان کرد: طبق شرح کار FTP (تولید اولیه)، ۱۲ حلقه چاه حفاری شد که به لطف خدا تمام چاه‌ ها آماده بهره برداری و تولید اولیه است.

سعید شاد با اشاره به  اینکه در حال حاضر آماده تولید اولیه ۲۱ هزار بشکه نفت به صورت روزانه هستیم، اظهار کرد: این میزان افزایش تولید به دلیل انجام اقدامات تخصصی و مهندسی به خصوص بر روی ۷ چاه از چاه ‌های حفاری شده محقق شده است.

مدیرعامل شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد با اشاره به این که این اقدام نخستین پروژه توسعه میدان نفتی با سرمایه و توان ایرانی به شمار می رود، تاکید کرد: طرح توسعه میدان نفتی سپهر در قالب قراردادهای جدید بالادستی صورت پذیرفته و تاکنون بیش از ۳۳۰ میلیون دلار برای تولید زودهنگام آن سرمایه گذاری شده که این میزان تا ۴۴۰ میلیون دلار در فاز یک افزایش خواهد یافت. همچنین میزان کل سرمایه گذاری برای انجام تمام فازها نیز بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار خواهد بود.

آمادگی میدان نفتی سپهر و جفیر برای بهره برداری رسمی

شاد ضمن اشاره به مشخصات این طرح  گفت: نخستین قرارداد سرمایه گذاری و توسعه میدان با شرکت کاملا ایرانی، بیشترین حجم سرمایه گذاری محقق شده در قراردادهای بالادستی بخش خصوصی، بیشترین حجم استفاده از ساخت داخل در قراردادهای جدید بالادستی، بیشترین تعداد دکل همزمان و سرعت توسعه در قراردادهای جدید بالادستی، نخستین ساخت داخل تجهیزات تکمیل ۱۰ هزار PSI و رانش موفق آنها و بیشترین تولید نفت در قراردادهای جدید بالادستی از جمله مهمترین مشخصات طرح توسعه میدان سپهر و جفیر بوده است.

بر اساس اظهارات شاد، میزان نفت قابل استحصال این میدان ۵۴۰ میلیون بشکه پیش بینی شده است.

میدان ‌های سپهر و جفیر در سال ۱۹۷۶میلادی و با حفر چاه شماره یک جفیر کشف شده اند. میدان سپهر و جفیر در بخش شمالی حوزه رسوبی دشت آبادان در جنوب غربی استان خوزستان و در حدود ۶۰ کیلومتری غرب اهواز و ۳۰ کیلومتری جنوب سوسنگرد قرار گرفته است. میدان سپهر جفیر در حدود ۳۵۲ کیلومتر مربع مساحت دارد. مساحتی با حدود ۲۳ کیلومتر طول و ۲۷ کیلومتر عرض. توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون در حال اجرا است. میزان نفت درجای میدان ۴/۵ میلیارد بشکه و نفت قابل استحصال ۴۵۰ میلیون بشکه تخمین زده می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های احداث پالايشگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌