مزایدات ماشین سنگین سپاه به چه صورت برگزار می شود؟

مزایدات ماشین سنگین سپاه به چه صورت برگزار می شود؟

ماشین های سنگین به دسته ای از ماشین ها گفته می شود که وزن و ابعاد آنها از دیگر ماشین های معمولی بزرگتر باشد. برای مثال ماشین سنگین باری به ماشینی گفته می شود که می تواند بیش از ۶ تن بار را جابجا کند. ماشین سنگین سپاه نیز ماشین آلات سنگینی است که توسط سپاه در مزایدات مختلف معامله می شود و در ادامه این مقاله از سایت مناقصات و مزایدات کشور هزاره به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

تعریف ماشین سنگین

ماشین سنگین ماشینی است که از آنها برای حمل کالاهای سنگین استفاده می شود. در مقابل این کلمه، خودرو شخصی وجود دارد که از ابتدای تولید تا به امروز پیشرفت زیادی کرده اند. از جمله کاربردهای مختلف خودروهای سنگین به مواردی مانند ارسال اجناس از کشور مبدا به مقصد، جابه‎جایی مسافر بین شهرها و کشورهای مختلف و غیره می توان اشاره کرد. کامیون و کامیونت از جمله این خودروهای سنگین هستند.

اولین ماشین ‎های سنگین جهان مانند اتوبوس، کامیون و کامیونت توسط شرکت آمریکایی ماک در سال ۱۹۰۰ ساخته شد و راهی بازارهای فروش شد. این شرکت اولین کامیون خود را در سال ۱۹۰۷ به بازارهای فروش آمریکا ارائه کرد. سپس توانست کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و آن را روانه بازارهای جهانی کرد. البته شرکت رنو در سال ۱۹۸۳ مالک ۴۰ درصدی سهام این شرکت شده و اقدام به تولید و عرضه محصولاتی مانند رنو تراکس به بازارهای فروش جهانی کرده است. در حال حاضر، شرکت خودروسازی ماک در زمینه تولید کامیون فعالیت حرفه ای می کند.

انواع ماشین سنگین

ماشین های سنگین در ایران در حالت کلی به دو دسته تریلی ها و کامیون ها تقسیم بندی می شوند. از انواع ماشین سنگین در ایران به مواردی مانند خاور تک (محور) یا ده تن، کامیون جفت (محور) یا ده چرخ، تریلی کفی و تریلی ترانزیت می توان اشاره کرد. از نظر کاربری ماشین سنگین نیز می توان به انواع کامیون اطاق دار، کامیون کمپرسی، کامیون بونکری، کامیون تانکری، تریلی لبه دار و بغل دار اشاره کرد. از نظر شرکت سازنده انواع ماشین سنگین هم ساخت کارخانه جات بنز، ولوو، اسکانیا، آمیکو، ایویکو، ایسوزو، هووو، ایفا، کاماز و غیره وجود دارد.

کامیونت یا خاور : این کامیون ها کوچک بوده و کمی از وانت بزرگتر هستند و دارای دو محور و شش چرخ هستند. میزان باری که این خودروهای سنگین می توانند جابجا کنند سه تا هشت تن است. ایسوزو ۶ تن از جمله این خودروها است.

تک : کامیون‌ هایی با دو محور و شش چرخ که معمولا روی کارت ۱۹ تن هستند به‌ صورت میانگین ۱۰–۱۲ تن بار مجاز حمل می ‌کنند. برای رانندگی این خودروها، به گواهینامه پایه یک نیاز است. مرسدس بنز آکسور ۱۸۳۳ از جمله این خودروها است.

مزایدات ماشین سنگین سپاه به چه صورت برگزار می شود؟

جفت : این کامیون ها سه محور و ۱۰ چرخ دارند که نمونه های ۸ چرخ آنها نیز موجود است. جفت‌ های کمپرسی معمولا ۶×۴ هستند اما باری ‌ها اغلب ۶×۲ بوده و می ‌توانند دارای محور سوم بالا رونده باشند، به ‌طور معمول روی کارت ۲۸ تن و به ‌طور میانگین ۱۵ تن ظرفیت حمل بار مجاز آن ‌ها است. ولوو اف ام ۴۶۰ از جمله این خودروها است.

کشنده/تریلی:  به این ماشین ها در اصطلاح عمومی، هجده چرخ نیز گفته می ‌شود (تریلی ‌های هجده چرخ عمدتا برای کمپرسی و کفی استفاده می ‌شوند). ولوو اف هاچ ۵۰۰ از جمله این خودروها است.

کمر شکن: کمر شکن هم زیر مجموعه ای از تریلی است با این تفاوت که تریلر این ماشین قوی تر و دارای حالتی خاص است که از ان برای ترابری بارهای سنگین ‌تر و ماشین ‌آلات راه‌ سازی استفاده می‌ شود.

بوژی کش: بوژی کش ‌ها جفت یا با تعداد محورهای بالاتر هستند که کاربرد آنها برای جابجایی محموله‌ های فوق سنگین (صد تن یا بیشتر) و ترافیکی مانند ترانس ‌های بسیار بزرگ است.

مزایدات ماشین سنگین سپاه

سپاه جمهوری اسلامی ایران، همانند مجموعه های دیگر دولتی یا خصوصی اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. در این فرایندها شرکت کنندگان با یکدیگر به رقابت پرداخته و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بیشترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند. فرایند مزایده ماشین سنگین سپاه با اعلام یک فراخوان عمومی توسط این سازمان شروع می شود و سپس افرادی که می خواهند این ماشین آلات را خریداری کنند اقدام به ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز کرده و در صورت تایید از سوی سپاه وارد رقابت با یکدیگر می شوند.

در این فرایند که مزایده انواع ماشین آلات سنگین نو و کهنه، ماشین آلات مستعمل و غیره در آن انجام می گیرد؛ برنده مزایده باید بیشترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند تا بتواند رقبا را شکست بدهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «  مزایدات سپاه پاسداران و موسسه کوثر » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌