آگهی مناقصات، پل ارتباطی شرکت‌های دولتی و خصوصی

آگهی مناقصات

همانطور که می‌دانیم، آگهی مناقصات شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی بر طبق قانون، باید حداقل دو نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور و در صورت نیاز یک تا ۳ نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار محلی انتشار پیدا کند. علاوه بر گزینه چاپی که برای آگهی مناقصات وجود دارد؛ سازمان‌ها می‌توانند از دیگر امکانات نشر آگهی مانند رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی هم استفاده کنند. انتخاب نوع روزنامه و رسانه بر عهده رئیس سازمان مناقصه گزار است. در این زمینه آگهی مناقصات در یک سال اخیر و به دنبال سرعت بالای گسترش و استفاده از فناوری در کشور حجم بالایی داشته است. درواقع حجم معاملات انجام شده به دنبال این مناقصات، در حوزه‌های مختلف ارتباطات و اطلاعات، بالغ بر حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است.

از دیگر سو، امروزه فناوری اطلاعات با سرعت بسیار زیادی در حال وارد شدن به تمام عرصه‌ها است و این میزان نفوذ به حدی است که صنعت مخابرات را با نام فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌شناسیم. در ایران نیز با وجود تمام مشکلات و موانع داخلی و خارجی، رشد بسیاری در حوزه IT و ICT  به وجود آمده است. در این زمینه بخش خصوصی و دولتی در کنار هم در حال استفاده از ابزارهای این فناوری بوده و بخش دولتی این روزها بیشتر از قبل نیازمند همکاری بخش خصوصی برای مراحل طراحی و ساخت، تامین و احداث و بهره برداری است. این مهم نیز از طریق انجام کارها توسط  سازمان‌های خصوصی و با استفاده از برگزاری مناقصات صورت خواهد گرفت. به همین دلیل هم امروزه شاهد آگهی مناقصات بیشتری در روزنامه‌های کثیرالانتشار و وب سایت‌ها در ارتباط با خدمات فناوری و IT هستیم. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

حجم آگهی مناقصات در حوزه ارتباطات و اطلاعات در سال اخیر

در حالت عادی، ارتباط تجاری میان بخش دولتی و بخش خصوصی با استفاده از برگزاری مناقصه انجام می‌شود. بخشی از این خدمات با توجه به مبلغ و موضوع معامله از طریق استعلام بها نیز انجام می‌شود. در استعلام بها مناقصه گران کمتری شرکت کرده و حتی می‌توانند آشنا باشند و از قبل شناسایی شده باشند. آمارها در حوزه‌های مختلف ارتباطات و اطلاعات  در یک سال گذشته و از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در مجموع ۳۷ هزار عنوان آگهی مناقصه و فراخوان با مبلغ متوسط ۱۰۸۰ میلیون ریال به صورت آگهی مناقصات عمومی منتشر شده است. در این زمان بیش از ۱۳۲ هزار عنوان استعلام بها هم در همین زمینه و با ارزش ریالی متوسط ۳۸۰ میلیون ریال، به آگهی گذاشته شده است.

مناقصه پیمانکاری

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور، حجم معاملات انجام گرفته در حوزه‌های ارتباطات و اطلاعات در یک سال اخیر، در حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است. بازار رقابتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تامین کالا و یا خدمات بسیار رقابتی و قدرتمند است که در کنار موضوع مالی، نیازمند تخصص و دانش بسیاری است. بخش از مبلغ کلی مناقصات و استعلام بها در این زمینه به حوزه‌های نرم افزاری مربوط می‌شود. بخشی دیگر مربوط به تامین تجهیزات با حدود ۴۷ درصد بوده و بخش خدمات در حوزه پیمانکاری طرح و احداث و بهره برداری و نگهداری کمتر از ۴۲ درصد از ارزش ریالی مناقصات و استعلام بها را شامل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «آرشیو استعلام‌ها» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌