همه چیز در مورد کارت سوخت

همه چیز در مورد کارت سوخت

کارت هوشمند سوخت، یکی از پیش نیازهای هر خودرو به شمار می آید که در صورت نداشتن آن، هزینه های هنگفتی را برای رانندگان به دنبال دارد؛ زیرا در هر ماه سهمیه مشخصی از سوخت برای هر خودرو به نام یارانه دولتی اختصاص داده می شود. بنابراین پیگیری کارت سوخت یکی از موضوعات مهم و اساسی است که صاحبان وسایل نقلیه – خودرو و موتور سیکلت ها- با آن مواجه می شوند.برای آگاهی در مورد چگونگی پیگیری کارت سوخت با این مقاله از سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه باشید.

نحوه پیگیری کارت سوخت ماشین صفر

جهت دریافت کارت  هوشمند سوخت ماشین های صفر با توجه به دلایل زیر نیاز به اقدامات خاصی نیست. از جمله:

– کارت سوخت ماشین های صفر توسط نمایندگی آنها فرستاده می شود و نیازی به در خواست آنلاین یا حضوری نیست.

– سهمیه کارت بنزین ماشین های صفر از زمان صدور کارت برای مدت یک ماه شارژ می شود. میزان این سهمیه نیز بستگی به نوع کاربری خودرو دارد.

با این وجود اگر بعد از گذشت ۲۰ روز به هر دلیلی کارت سوخت وسایل نقلیه خود را دریافت نکردید، از طریق راه های زیر اقدام نمایید:

پیگیری کارت سوخت از طریق اینترنت

برای پیگیری و دریافت کارت هوشمند سوخت خودروهای صفر می توانید از طریق پایگاه اینترنتی epolice.ir، خدمات الکترونیکی نظامی مراجعه نمایید. در این سامانه نیاز است که نوع و شماره پلاک خودرو خود را در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت، وارد کنید. پس از دریافت شماره مرسوله به سامانه اداره پست وارد شوید و سپس شماره مرسوله را در قسمت مربوطه وارد نمایید. در نهایت، سامانه به شما آدرس منطقه پستی که کارت ارسال شده را به نمایش می گذارد. در روش دیگر، شما می توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید و در آنجا کد رقمی شناسایی خودرو VIN وارد نموده و وضعیت کارت خود را در آن مشاهده نمایید.

پیگیری کارت سوخت با استفاده از سرویس پیامکی

جهت استعلام کارت بنزین خودروی صفر کیلومتر خود می توانید حرف V و سپس * و در ادامه شماره VIN خودرو مورد نظر را به سرویس پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید.  علاوه بر آن برای پیگیری کارت خودرو از طریق ناجا می توانید از طریق مراجعه به صفحه najatracking.post.ir وارد صفحه استعلام کارت خودرو شوید.

پیگیری کارت سوخت از طریق تلفن

جهت آگاهی از وضعیت صدور و دریافت کارت بنزین خودروی صفر می توانید با پلیس ناجا از طریق شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ و ۸۸۸۸۵۳۴۷  تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن جهت پیگیری ارسال کارت سوخت ماشین با ادراه پست ب شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید.

پیگیری کارت سوخت به صورت حضوری

برای پیگیری کارت سوخت خودروی صفر به صورت حضوری نیاز است که به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نموده و با ارائه مدارک مورد نیاز  از وضعیت کارت خود با خبر شوید.  

نحوه پیگیری کارت سوخت های گم شده

در برخی مواقع، رانندگان کارت های سوخت خود را گم می کنند که در این گونه موارد بایستی پیگیری کارت سوخت از طریق نهادهایی همچون  دفاتر پست و پلیس ۱۰+ صورت گیرد. در صورتی که کارت گم شده پیدا نشود و یا آسیب دیده باشد، نیاز به درخواست کارت المثنی سوخت می باشد. پس از ثبت درخواست، رانندگان می توانند با استفاده از روش های گوناگون وضعیت کارت خود را پیگیری نمایند. این روش ها شامل:

نحوه پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

در این روش نیاز است که کد V*VIN را برای ماشین و کد M*VIN را برای موتور سیکلت از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال نمایید.

نحوه پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی به صورت حضوری، کاربرد بیشتری دارد؛ زیرا در هنگام مراجعه به شعب پست از شما کارت یا کد ملی را درخواست می کنند. علاه بر این در هنگام پیگیری این کارت به صورت حضوری و از طریق شعب پلیس ۱۰+ هم وجود دارد که در این مورد نیز به ارائه کد ملی شما نیاز است.

سوالات متداول و مهم کارت هوشمند سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت چه باید کرد؟

ثبت نام کارت های سوخت موتور سیکلت و خودرو ها تنها از طریق مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۰+ انجام می گیرد. بنابراین هیچ گونه سایتی جهت ثبت نام اینترتی این کارت وجود ندارد.

کد خطای ۲۵ کارت سوخت به چه معناست؟

در هنگام استفاده از کارت سوخت شخصی امکان دارد که با کد خطای ۲۵ یا عبارت “کارت ابطال شده” رو به رو شوید؛ این مشکل به خاطر عدم استفاده صحیح از کارت و یا خراب شدن ظاهر کارت به وجود می آید. در بعضی مواقع نیز مالک کارت آن را باطل می کند که در صورت دریافت این خطا، مالکان جهت صدور کارت المثنی سوخت بایستی به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه نمایند.


مقاله پیشنهادی: جمع آوری کارت سوخت آزاد پمپ بنزین ها استارت خورد

چگونه به رمز کارت  هوشمند سوخت دسترسی پیدا کنیم؟

رمز کارت سوخت خودرو ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو می باشد.

چگونه می توانیم رمز کارت سوخت را عوض کنیم؟

جهت تغییر رمز کارت باید به جایگاه سوخت مراجعه نمایید. سپس با وارد نمودن کارت به دستگاه، گزینه تغییر رمز را فشار دهید و در نهایت رمز جدید خود را وارد کنید. در صورتی که رمز کارت خود را فراموش کرده اید، برای بازیابی آن به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنید.

چگونه کارت سوخت بگیریم؟

برای دریافت کارت سوخت خودروی صفر کیلومتر، نیازی به ثبت نام نخواهید داشت و بایستی جهت دریافت آن به دفاتر پست مراجعه نمایید. در صورتی که خودروی شما کارکرده می باشد و یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید، نیازی به ثبت نام کارت المثنی سوخت  نمی باشد و باید از طریق مراجعه به دفاتر پستی آن را پیگیری نمایید. 

برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت چه مدارکی نیاز است؟

جهت ثبت نام کارت سوخت بایستی مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • کپی از شناسنامه و کارت ملی مالک یا وکیل وی؛
  • اصل و کپی از کارت، بنچاق یا سند ماشین؛
  • ارائه بیمه نامه ماشین یا موتور سیکلت؛
  • کدپستی ۱۰ رقمی و شماره مالک به همراه آدرس دقیق منزل.

بعد از تعویض پلاک خودرو، دریافت کارت سوخت چقدر زمان می برد؟

دریافت کارت هوشمند سوخت جدید به طور میانگین ۲الی۳ ماه طول می کشد.

برای دریافت کارت سوخت به کجا مراجعه کنیم؟

مالکین خودروهای نو می توانند با مراجعه به دفاتر پستی، جهت دریافت کارت بنزین خود اقدام نمایند. در صورتی که وضعیت خودرو مالک قولنامه ای، خارجی و یا ورثه ای باشد، برای دریافت این کارت می بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نمایند.

همان طور که گفته شد، پیگیری کارت هوشمند سوخت یکی از مهم ترین مراحلی است که هر فردی در زندگی برای یک بار هم  که شده به آن نیاز پیدا می کند. در این مقاله روش های پیگیری کارت سوخت گم شده و خودروهای صفر کیلومتر ارائه شد. امیدواریم که از مطالب ارائه شده بهره کافی را ببرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنعت پتروشیمی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌