معرفی و بررسی مشخصات خودرو فونیکس

معرفی و بررسی مشخصات خودرو فونیکس

شرکت چری به عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو چینی، در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۱ از محصول جدیدی رونمایی نمود که امروزه آن را با نام چری اومودا ۵ می شناسند. الگوی طراحی این خودرو نسبت به سایر محصولات چری متفاوت است. این شرکت چینی برای توسعه و گسترش کسب و کار خود، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است. ساخت و عرضه خودرو چری اومودا ۵ از اوایل سال ۲۰۲۲ در کشور چین شروع شد و سپس این خودرو به بازارهای صادراتی نظیر؛ روسیه، اندونزی و ایران راه یافت. با این وجود، فرآیند ارائه این خودرو در چین و بازارهای صادراتی مذکور بسیار متفاوت بود. این خودرو در چین به عنوان یکی از محصولات چری شناخته شده است در حالی که در بازارهای صادراتی، این خودرو را برند تازه تأسیس اومودا می دانند. این خودروی چینی در کشور ما نیز نام و نشان جدیدی پیدا نمود و براساس رویه جدید مدیران خودرو، به عنوان خودرو فونیکس نامگذاری شد. طرفداران ایرانی در حال حاضر این خودرو را با نام فونیکس FX می شناسند. این خودرو همراه با خودروهای تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو و آریزو ۶ پرو، اعضای خانواده لوکس مدیران خودرو را تشکیل می دهند. در ادامه با این مقاله از سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه باشید.

نمای داخلی خودرو فونیکس FX

امروزه طراحی نمایشگر عریض در میانه داشبورد به امضای جدید طراحان خودرو مبدل شده است. طراحان خودرو چری نیز از همین فرمول برای اومودا ۵ استفاده نموده اند. درکابین این خودرو، یک نمایشگر عریض به صورت سرتاسری، بخش عمده داشبورد را پوشش می دهد. طراحی قسمت های دیگر خودرو ساده و شیک است و هیچ دکمه فیزیکی در کابین این خودرو به چشم نمی خورد. کلیه تنظیمات خودرو فونیکس FX از طریق صفحه نمایش لمسی انجام می شود. بنابراین در هنگام تعریف فضای داخلی این خودرو می توان گفت که در کنار سادگی، لوکس و جذاب نیز به نظر می رسد.

نمای داخلی خودرو فونیکس FX

کنسول میانی خودرو فونیکس بسیار بزرگ طراحی شده و به پیروی از خودروهای اسپرت، صندلی های جلو را از یکدیگر جدا می کند. طراحی و مدل سازی اهرم دنده و سایر کنترلرها نیز با نهایت ظرافت و دقت انجام شده است و حسی مشابه خودروهای مجلل آلمانی را برای فرد بیننده القا می کند. فرمان فونیکس طراحی دی کات دارد و کمی به طرف داخل متمایل شده است. علاوه بر آن، در هر دو سمت فرمان، انواع دکمه های کنترلی به چشم می خورد که جهت فعالسازی آپشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای بیرونی خودرو فونیکس FX

در نمای بیرونی خودرو چینی فونیکس، تلفیقی از طرح های شرقی و غربی را می توان مشاهده نمود. جلوی پنجره خودرو همچون اتومبیل های اسپرت امریکایی با فرم پهن طراحی شده است. اگر با دقت به خودروی فونیکس نگاه کنید، ترکیبی از زبان طراحی های مختلف را در آن می بینید. به عنوان مثال، فرم کلی بدنه آن مشابه کراس اوورهای اسپرت کره ای و ژاپنی است. تریم دو رنگ آن نیز یاد آور کراس اوورهای اروپایی همچون محصولات سیتروئن می باشد. فرم طراحی عقب خودرو نیز به کراس اوورهای اسپرت آلمانی شباهت دارد. قسمت جلوی خودرو فونیکس شبیه به محصولات جدید جنرال موتورز طراحی شده است. نمای کناری FX با طراحی های متفاوت و جذاب، فرم تهاجمی به این خودرو داده است. به طور کلی، طراحی خارجی خودرو فونیکس FX، یک طراحی بین المللی است. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه به کراس اوور خانوادگی چری – تیگو ۵- شباهت دارد.

مدیران خودرو فونیکس fx

مقاله پیشنهادی: بررسی مشخصات و قیمت کارخانه خودرو فردا T5

مشخصات فنی خودرو فونیکس

فونیکس FX در دو نوع اکسلنت و پرمیوم در بازار ایران وارد شده است. هر نوع این خودرو دارای مشخصات فنی و امکانات رفاهی متفاوتی است. نوع اکسلنت فونیکس، دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک CVT با دنده مصنوعی است. مشخصات این تیپ با فونیکس تیگو ۷ پرو شباهت دارد. پیشرانه این خودرو نیز از سیستم تزریق غیر مستقیم سوخت یا Mpi استفاده می کند. این نوع خودرو فونیکس با تعداد بسیار کمی به بازار عرضه شده است. سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس از نوع یکپارچه است. اعداد اعلام شده برای این نوع خودرو فونیکس معادل ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور می باشد.

مشخصات فنی خودرو فونیکس

تیپ پرمیوم فونیکس نسبت به تیپ اکسلنت، گران تر و مجهزتر می باشد. مشخصات فنی این نوع فونیکس با تیگو ۸ پرو مشترک است و از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت بهره می برد که با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه جفت شده است. سیستم تعلیق محور عقب این نوع خودرو از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است. حداکثر توان و گشتاور پرمیوم فونیکس به ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر می رسد. به خاطر وجود گیر بکس دو کلاچه، سرعت بهتری را در این تیپ خودرو شاهد هستیم و به ثبت رکورد سرعت ۰ تا ۱۰۰ در کمتر از ۱۰ ثانیه این تیپ فونیکس می توان امیدوار بود.

امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو فونیکس

فونیکس پرمیوم، بیشترین نسخه تولیدی را داشته است، از این رو جهت ارزیابی امکانات و تجهیزات، تیپ پرمیوم مد نظر قرار داده شده است. امکانات ایمنی خودرو فونیکس پرمیوم شامل: سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، رادار تصادف جلو عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر خط، امکان استارت از راه دور، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوا و راتو هلد است.

امکانات خودرو فونیکس

امکانات رفاهی خودرو فونیکس پرمیوم نیز شامل، فرمان برقی همراه با دکمه های کنترلی، نور پردازی داخلی ۶۴ رنگ، سیستم پخش سونی با ۸ بلند گو، صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، دوربین عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، صفحه کیلومتر دیجیتالی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های برقی مجهز به تهویه، تریم چرمی، آینه های جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن، سانروف به همراه سقف پانوراما است.

امکانات رفاهی فونیکس

قیمت خودرو فونیکس تیگو ۸ پرو

در شرایط فعلی، بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو نیز میسر نمی باشد. جهت کسب اطلاعات از  قیمت روز خودرو برای هر برند بایستی تماس های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه ها گرفته شود تا به میانگینی از قیمت ها دست پیدا کنید. با این وجود، تا به امروز قیمت مدل های مختلف خودرو فونیکس در بازار آزاد ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.


مقاله پیشنهادی: بررسی مشخصات و امکانات خودرو تیگارد
خودرو فونیکس ساخت کجاست

در آخر

همان طور که گفته شد خودرو فونیکس FX، محصولی اسپرت است و دارای مشخصات و توانایی های فنی قابل توجهی می باشد و در مقابل اغلب رقبای خود سریع تر، فرمان پذیرتر، پر آپشن تر و ایمن تر است و ارزش خرید بسیاری دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که سرعت و لوکس بودن خودرو برای شما حرف اول را می زند، خودروی فونیکس می تواند یکی از گزینه های اصلی شما برای خرید باشد. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله، بهره کافی را برده باشید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده ماشین » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌