با بزرگترین شهرک صنعتی ایران آشنا شوید

بزرگترین شهرک صنعتی ایران

شهرک صنعتی به منطقه ای گفته می شود که به جهت توسعه و تمرکز تولیدات صنعتی راه اندازی می شوند. هدف از ایجاد شهرک های صنعتی، توسعه صنعتی کشور در خارج از مناطق شهری است تا از اثرات منفی بار صنعتی بر ساکنین شهری بکاهند و آلودگی ها را کم نموده و با دسترسی راحت به مسیر حمل و نقل، کمترین بار ترافیکی را در مناطق شهر نشینی به وجود آورند. در ادامه این مقاله از سایت مزایده و مناقصه هزاره به معرفی بزرگترین شهرک های صنعتی ایران می پردازیم

شهرک صنعتی شمس آباد؛ بزرگترین شهرک صنعتی ایران

بزرگترین شهرک صنعتی ایران به نام شهرک صنعتی شمس آباد است که در جنوب استان تهران با وسعتی بالغ بر ۳ هزار هکتار مشغول به فعالیت می باشد. موقعیت جغرافیایی این شهرک صنعتی در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران- قم، در نزدیکی شهر حسن آباد و در فاصله ۵ کیلومتری از فرودگاه بین المللی امام خمینی و همچنین در ۸ کیلومتری از نخستین ایستگاه راه آهن تهران می باشد. در داخل شهرک صنعتی شمس آباد، شرکت های بزرگی فعالیت می کنند. مهم ترین صنایعی که در این شهرک صنعتی فعالیت دارند اعم از: شرکت شیمیایی، کارخانه نساجی، کارخانه دخانیات، ماشین سازی، کارخانه فلزات و … می باشد. در این شهرک، شرکت های بزرگ و معتبری مستقر شده اند که در خطوط تولید و خدماتی صنعتی مشغول به فعالیت می باشند.

شهرک صنعتی شمس آباد؛ بزرگترین شهرک صنعتی ایران

شهرک صنعتی بزرگ اصفهان

یکی از بزرگترین شهرک صنعتی ایران، شهرک صنعتی بزرگ اصفهان می باشد. این شهرک در استان اصفهان، شهرستان شاهین شهر و میمه و خیابان کارآفرینان ۲ واقع شده است. از لحاظ موقعیت مکانی در مجاورت شرکت ریسندگی نخ لاله نقش جهان قرار گرفته است. فاصله این شهرک تا شهر اصفهان، حدود ۶۰ کیلومتر و ۵۵ دقیقه زمان می برد.

در این بخش به تعدادی محصولات، خدمات و فعالیت های این شهرک صنعتی اشاره شده است. از جمله: صنایع غذایی، فلزی، تولید مخازن هوای فشرده، سوله سازی، برق و الکترونیک، کانی فلزی، غیر فلزی، قاب چراغ های روشنایی، بسته بندی عسل، بتن آماده، ریخته گری چدن نشکن، ریخته گری قطعات فولادی، موزائیک، اسکلت فلزی،کفپوش سیمانی، تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظروف مسی، نخ پنبه پلی استر، نخ پلی استر ویسکوز و …

شهرک صنعتی بعثت تبریز؛ بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه

شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۲۰ کیلومتری شهر تبریز و در مساحتی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار در حال ساخت است. این شهرک صنعتی به عنوان پایگاهی جهت تولید محصولات صادراتی به شمار می آید و باعث توسعه و تقویت صنایع کشور شده است و افزایش صادرات را به همراه دارد. این شهرک، علاوه بر آذربایجان شرقی توانایی تحت پوشش قراردادن شمال غرب کشور و تاثیر بر اقتصاد آنها را دارد. فاصله نزدیک شهرک بعثت به منطقه ویژه اقتصادی سهلان، فرودگاه، بزرگراه و راه آهن از مزایای مهم این شهر صنعتی محسوب می شود که با تکیه بر آنها می توان، شهرک صنعتی بعثت را رونق بخشید.

شهرک صنعتی توس

شهرک صنعتی توس با مساحت صنعتی۲۵۷ هکتار، در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد و در مسیر شاهراه های ارتباطی ( بزرگراه مشهد- قوچان، بزرگراه امام علی، بلوار وکیل آباد و جاده شاندیز) قرار گرفته است. این شهرک، یکی از بزرگترین شهرک صنعتی ایران به شمار می آید. صنایع موجود در این شهرک نظیر؛ پلاستیک، الکترونیک، خدماتی، شیمیایی، غذایی، سلولزی، فلزی، کانی غیرفلزی، نساجی و … است.

 از شرکت های مستقر در این شهرک می توان به شرکت مولود شرق، قدرت نیروی توس، شرکت خدمات مهندسی سازه های هیدرولیک، فرآورده های غذایی بهناز گلبهار، شرکت شهر بابانا، شرکت صنایع غذایی به آرا، صنایع الکترونیک ثامن، کارخانه لیمون چینی آراد، گروه کارخانجات مقصود، برج پولادین آریایی، شرکت عسر شیرین، شرکت جهان افروز، چینی مقصود، کاشی تیما، جهان افروز، نمک بینالود، رب سید، اترک شیمی، گلریز، سجاد دارو، الکتریک خودرو و … اشاره نمود.


مقاله پیشنهادی: تولید خالص و ناخالص چیست؟

شهرک صنعتی جی

شهرک صنعتی جی با مساحتی بالغ بر ۳۰۹ هکتار، عنوان نخستین و بزرگترین شهرک صنعتی اصفهان را به خود اختصاص داده است که در آینده به یکی از بزرگترین جوامع صنعتی ایران تبدیل خواهد شد. تعداد واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی حدود ۴۶۱ واحد فعال می باشد. برخی از فعالیت ها، محصولات و خدمات این شهرک صنعتی شامل:

شیمیایی، فلزی، کانی غیرفلزی، نساجی، خدمات، سلولزی، برق و الکترونیک، قطعات پلاستیکی تزریقی، انواع قالب فلزی برش ماشینکاری، عملیات سخت کاری فلزات، تجیزات کارخانه فولادسازی، سوله، بتن آماده، تیرچه زیگزاگ سیمانی، ترشیجات، کنسرو بادمجان، انواع رب، بسته بندی کاغذ و مقوا، برش انواع کاغذ، فرش ماشینی، پارتیشن چوبی، کمد چوبی، کابینت چوبی، مبلمان اداری چوبی و فلزی، نمک طعام ید دار، نمک صنعتی و … است.

شرکت ها و کارخانه های مستقر در شهرک صنعتی جی، عبارتند از: شرکت صنایع ریخته گری سپاهان پایدار، شرکت کیهان پوشش سپاهان، شرکت صنایع قطعه کوبان نقش جهان، شرکت نگین تام، شرکت شقایق سپاهان، تولیدی نخ زاگرس، شرکت نساجی پیمان، شرکت البرز ماشین جی و …

شهرک صنعتی شهریار

شهرک صنعتی شهریار با ۵۰۰ هکتار و ۵۶۲ کارخانه در شهرستان شهریار واقع در منطقه صفادشت و به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی در استان تهران به شمار می آید.

کاربری های شهرک صنعتی شهریار تهران شامل: صنایع برق و الکترونیک، خدماتی، کارگاهی، سلولزی، شیمیایی، غذایی، دارویی و بهداشتی، فلزی، کانی غیر فلزی و نساجی است.

شهرک صنعتی قم

شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان قم و همچنین یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی ایران به حساب می آید. مساحت از لحاظ اراضی تحت اختیار حدود یک هزار و ۶۹۱ هکتار است. در این شهرک صنعتی، واحدهای صنعتی در زمینه های شیمیایی، فلزی، غذایی، سلولزی، برق و الکترونیک و کانی غیر فلزی مشغول به کار هستند.

شهرک صنعتی عباس آباد

شهرک صنعتی عباس آباد

شهرک صنعتی عباس آباد از معروف ترین شهرهای صنعتی ایران است که در ۵ کیلومتری شرق شهر شریف آباد و در جاده ایوانکی به سمت پلیس راه شریف آباد واقع شده است. در این شهرک، حدود ۱۵۰۰ کارخانه و کارگاه کوچک مستقر شده اند و یکی از دلایل تجمع این کارخانه ها در آن، گستردگی کاربرها و خدمات مناسب در آن می باشد.

در شهرک صنعتی عباس آباد برندهای خوش نامی همچون: یخچال هیمالیا، شیرآلات کسری، شیرآلات راسان، شیرآلات رز، موتور جم البرز، فن دمنده و ده ها برند معروف را در در خود جای داده است. شهرک صنعتی عباس آباد، کانون کارخانجات و کارگاه های مهمی در صنعت کشور می باشد.

در این مقاله به معرفی بزرگترین شهرک های صنعتی ایران پرداخته شد. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد و نهایت استفاده را از آن داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شهرک صنعتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌