نحوه استعلام خلافی خودرو

نحوه استعلام خلافی خودرو

هنگامی که از جرایم رانندگی و روش های استعلام خلافی خودرو خبر نداشته باشید، مجموع خلافی های شما از سقف معروف یک میلیون تومانی رد می شود و در اولین مواجهه با افسر راهنمایی و رانندگی، خودروی شما توقیف و به پارکینگ فرستاده خواهد شد. در ادامه این مقاله از سایت مزایده و مناقصه هزاره به بررسی روش های استعلام خلافی خودرو می پردازیم.

امروزه جهان به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود و کمتر کاری پیدا می شود که هیچ گونه ارتباطی با اینترنت نداشته باشد. به همین خاطر، برای کمتر شدن رفت و آمدها و همچنین راحتی کار ماموران راهنمایی و رانندگی جهت دریافت سریع خلافی خودرو راهور ۱۲۰، رانندگان می توانند به آدرس اینترنتی  www.rahvar120.ir مراجعه نمایند. سپس بعد از استعلام خلافی خودرو، افراد می توانند برنامه ریزی لازم را نسبت به پرداخت آن داشته باشند. سامانه راهور این قابلیت را برای شهروندان خود فراهم نموده است که خلافی و یا جریمه خود را به دو صورت اقساطی یا کامل پرداخت نمایند. این مورد به عنوان یک امتیاز بزرگ به شمار می آید که می تواند کار رانندگان را تسهیل نماید.

در سامانه راهور، کلیه اطلاعاتی که درباره پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهد. به همین خاطر شما می توانید تنها با یک تیر، چند نشان بزنید. هر کسی نیازهای مختلفی در رابطه با این موضوع می تواند داشته باشد. از این رو با توجه به اهدافی که دارند، می توانند وارد سایت پلیس راهور ۱۲۰ شوند و با یافتن اطلاعات مورد نظر خود نسبت به حل مشکلات خود اقدام نمایند.

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

یکی از دغدغه های مالکان خودرو، آگاهی از خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن می باشد؛ چون که برخی از خلافی ها دو برابر شونده هستند و در صورت عدم پرداخت به موقع مشمول جریمه دیرکرد می شوند. اگر تمایل دارید که خلافی های وسیله نقلیه تان را به سادگی مدیریت و در کوتاه ترین زمان پرداخت نمایید، می توانید از سرویس استعلام خلافی خودرو با کد ملی استفاده کنید.

در این روش جهت استعلام خلافی خودرو از طریق کد ملی باید به سایت راهور مراجعه نمایید. سپس بر روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک نمایید و بعد از وارد کردن شماره ملی و کلمه عبور خود نسبت به پرداخت خلافی خودرو خود اقدام نمایید. در صورتی که در این سامانه ثبت نام نکرده اید، نیاز است تا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس در صفحه پیش رو، کد ملی خود را وارد کنید. در مرحله بعدی استعلام خلافی با کد ملی، بایستی گذر واژه مد نظر خود را ۲ مرتبه وارد نمایید. توجه داشته باشید که این رمز بایستی از یک حرف بزرگ، عدد و کاراکترهای خاص ساخته شده باشد. در پایین صفحه نیز کد فرستاده شده از طریق پیامک را وارد نمایید.

گرفتن خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی ماشین با پیامک به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به اینترنت از جریمه خودرو خود با خبر شوید. استفاده از تکنولوژی و به ویژه اینترنت باعث شده است که کارها با سرعت بالاتری نسبت به قبل انجام گیرند. تا چند سال پیش جهت استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه های رانندگی لازم بود که ابتدا در صف طویل و خسته کننده پلیس ۱۰+ بایستید تا خلافی خود را بگیرید و بعد از آن در صف بانک منتظر پرداخت جریمه باشید. در بعضی مواقع نیز حجم اینترنت گوشی شما به پایان رسیده و یا حتی امکان دسترسی به اینترنت برای شما مقدور نمی باشد؛ در چنین شرایطی می توانید با استعلام پیامکی خلافی خودرو، نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام نمایید. برای گرفتن خلافی خودرو با پیامک نیاز است شماره VIN خودرو خود را که بر روی کارت ماشین ثبت شده است را به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک نمایید تا مبلغ کل خلافی خودرو به همراه تعداد تخلفات و آخرین تاریخ به روزرسانی خلافی خودرو برای شما در قالب یک پیام فرستاده شود.

استعلام خلافی خودرو در کیش

استعلام خلافی خودرو منطقه آزاد کیش

کیش یکی از مناطق آزاد مهم کشور محسوب می شود که در آن خودروهای لوکس و گران قیمت زیادی، خرید و فروش می شوند. افرادی که مایل به خرید خودرو در این منطقه هستند می بایست در ابتدا برای گرفتن خلافی خودرو منطقه آزاد کیش اقدام نمایند. همان طور که گفته شد، سامانه رهگیری استعلام خلافی خودروها به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات راهنمایی و رانندگی به ساکنان و گردشگران راه اندازی شده است. مالکان خودروها می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی traffic.kish.ir و یا از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۰۲ به صورت کلی یا جزئی اطلاعات مرتبط با خلافی خوردو، هشدارهای راهنمایی و رانندگی و اطلاعات مربوط به حوزه ترافیک شهری را ملاحظه نمایند.


مقاله پیشنهادی: همه چیز در مورد کارت سوخت

مراحل استعلام خلافی خودرو منطقه آزاد کیش

برای گرفتن خلافی خودرو می بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • هنگامی که وارد سامانه شدید، نخستین کار توجه به نوع پلاک خودرو می باشد؛ زیرا نیاز است که نوع پلاک خودروی خود را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله با کلیک بر روی پلاک نوع اول می توانید استعلام خلافی خودروهای شخصی را وارد کنید.
  • با کلیک نمودن بر روی گزینه نوع پلاک دوم، می توانید پلاک خودروهای عمومی را وارد نموده و نسبت به ادامه مراحل استعلام خلافی خودرو اقدام کنید.
  • بعد از وارد نمودن پلاک خودروی مورد نظر، نیاز است کد شناسایی، ۶ کاراکتر آخر شماره موتور یا شماره شاسی ماشین خودرو را در محل موردنظر، وارد نمایید.
  • سپس بر روی گزینه استعلام جرائم پرداخت نشده خودرو کلیک کنید.
  • در این مرحله به صفحه نهایی منتقل خواهید شد که در آن فهرست جریمه های رانندگی شما به نمایش گذاشته خواهد شد.
  • در این بخش نیاز است که در وارد کردن این اعداد دقت کافی به خرج دهید تا اطلاعات خودروی شما به صورت صحیح وارد سیستم شود و نتایج با صحت کامل به نمایش درآیند.
  • برای استعلام خودروهای عمومی می بایست بر روی گزینه میانی (دوم) در قسمت نوع پلاک کلیک نموده و مراحل فوق را تکرار کنید.
  • با وارد کردن پلاک خودرو در قسمت بالایی، کادر پایین به صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با استعلام خلافی خودرو با کد ملی و پیامک و همچنین گرفتن خلافی خودرو منطقه آزاد کیش مطالبی ارائه شد. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده خودروهای سنگین» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌