قیمت ضایعات آهن چگونه مشخص می‌ شود؟

نحوه محاسبه قیمت ضایعات آهن

قیمت ضایعات آهن و دیگر فلزات تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارند. به همین خاطر، آگاهی از آخرین نرخ این محصول در صنعت فولاد، بسیار ضروری می باشد. فلز آهن به عنوان ماده اولیه بسیاری از محصولات، اهمیت و ضرورت ضایعات آهن را دوچندان نموده است. به گونه ای که کارشناسان متخصص این حوزه می گویند: بازیافت ضایعات فلزی به خاطر تاثیر قابل توجه در کاهش هزینه های تولید و حفاظت از محیط زیست از جایگاه و ارزش بالایی در برنامه های کلان کشور و فعالان این حوزه برخوردار است. به این ترتیب، وجود یک مرجع به روز قیمت برای ضایعات آهن ارزش بسیاری به همراه خواهد داشت. در ادامه این مقاله از سایت مزایده و مناقصه هزاره با ما همراه باشید.

نحوه قیمت گذاری ضایعات آهن

در زمان تعیین قیمت ضایعات آهن، عوامل متعددی از جمله: نوع، جنس، آلیاژ، روش بسته بندی بر نرخ این محصولات تاثیر می گذارند؛ ضایعات آهن پرس شده و پرس نشده یکی از انواع دسته بندی این محصول به شمار می آیند. بنابراین، قیمت به روز قراضه های آهن به صورت کیلویی در دسته های ضایعات آهن سبک، ضایعات آهن سنگین، روغنی، سوپر ویژه، ویژه و چدن محاسبه می شود. این نوع محصولات دارای کاربرد وسیعی در ساخت مقاطع فولادی مختلف دارند و به همین دلیل اطلاع از تغییرات قیمت ضایعات آهن پرس شده و پرس نشده برای خریداران این نوع محصول اهمیت بسزایی دارد.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن چگونه محاسبه می‌شود؟

همان طور که گفته شد، ضایعات آهنی را به صورت کیلویی در بازار قراضه خرید و فروش می نمایند، بنابراین تعیین قیمت آن با توجه به وزن صورت می گیرد. قیمت هر کیلو ضایعات آهن مطابق با رده، پرس شده و پرس نشده و حتی جنس آن متغیر می باشد.

قیمت ضایعات آهن سبک

قیمت ضایعات آهن سبک

ضایعات آهن سبک، همانطور که از نام آنها بر می آید، در یک وزن معین از حجم بسیار زیادی برخوردار می باشند؛ زیرا هر واحد از این ضایعات نسبت به دیگر انواع ضایعات سبک تر است. به این ترتیب، دانسیته ی این گروه از قطعات فرسوده کمتر از ۴۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب خواهد بود. بدیهی است که قیمت ضایعات آهن سبک با توجه به چگالی کمتر به طور معمول کمتر از سایر دسته ها می باشد.

ضایعات آهن سبک نیز به دو دسته جداگانه؛ ضایعات سبک ۱ و ضایعات سبک ۲ قابل تقسیم هستند. ملاک سنجش این دو دسته از یکدیگر، چگالی کمتر ضایعات سبک نوع ۲ نسبت به نوع ۱ می باشد.

ضایعات آهن سبک نوع ۱

  • کاپوت ماشین های تصادفی و فرسوده
  • ضایعات حاصل از کولر و کانال کولر
  • پلیسه های به دست آمده از تراشکاری
  • ورقه های گالوانیزه ضایعاتی
  • قطعات خراب و فرسوده بدنه یخچال ها
  • آهن آلات کابینت آشپزخانه
  • انواع و اقسام فیلتر های فلزی فرسوده
  • ضایعات حاصل از بشکه های بزرگ آهنی

ضایعات سبک نوع ۲

  • سیم های کلاف در هم تنیده شده
  • تسمه های نازک کلاف شده
  • قوطی های نازک نوشابه و رانی و ….
  • سیم ضایعاتی از داخل لاستیک سواری

کاربرد ضایعات آهن سبک

این نوع ضایعات آهنی همچون دیگر انواع ضایعات جهت بازیافت و فرآوری مجدد در ساخت قطعات فلزی جدید به کار گرفته می شوند. جهت تحقق این هدف، ضایعات سبک توسط کارخانه های ذوب و تولید فولاد خریداری شده و سپس در کوره ها جهت ذوب بارگیری می شوند. با بازیافت نمودن این قطعات فلزی کمک بسیاری به مصرف کمتر منابع سنگ آهن برای تولید قطعات آهنی و فولادی می شود. این کار علاوه بر صرفه جویی در استفاده از منابع معدنی، باعث ذخیره انرژی و پاکسازی محیط زیست از قراضه های آهنی رها شده در آن می شود. بنابراین، بازیافت ضایعات آهن سبک همچون ضایعات آهنی دیگر کمک قابل توجهی به اقتصاد و بهداشت محیط زیست خواهد کرد.

قیمت ضایعات آهن سنگین

قیمت ضایعات آهن سنگین

ضایعات آهن سنگین نیز به دو دسته ضایعات سنگین نوع ۱ و ۲ قابل تقسیم هستند و برای نام گذاری آنها از استاندارد های لازم بین المللی استفاده می شود. بنابراین به ضایعات آهنی که دارای ضخامت بیشتر از ۱.۴ اینچ و کمتر از اندازه ۶۰*۲۴ داشته باشند، ضایعات آهن سنگین ۱ گفته می شود. این گروه از ضایعات دارای چگالی بیشتر نسبت به ضایعات نوع ۲ هستند. به طور کلی قراضه های سنگین دارای وزن ظاهری یک تن یا بیشتر هستند. دانسیته یا چگالی این قطعات نیز در حدود ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. بنابراین قیمت ضایعات آهن سنگین با توجه به چگالی بالا به طور معمول بیشتر از سایر دسته ها می باشد.

ضایعات آهن سنگین ۱ از چه موادی به دست می آیند؟

  • فلزات حجیم و تو پر فولادی مثل انواع میلگرد ها
  • لوله های فولادی آب و فاضلاب
  • انواع نبشی فرسوده
  • تیرآهن و انواع پروفیل قراضه
  • صفحات آهنی با ضخامت بالا
  • ضایعات پرس شده از خودروهای فرسوده
  • قطعات پرس بدنه که از پرس بخاری، یخچال، آبگرمکن و … به دست می آیند.

مقاله پیشنهادی: بازار پرسود مزایده ضایعات آهن و نحوه شرکت در آن

ضایعات آهن سنگین نوع ۲

با توجه به استاندارد های بین المللی مصوب، به قطعات آهنی و سیاه گالوانیزه با ضخامت بالای ۱.۸ اینچ که دارای ابعاد کوچکتر از ۶۰*۱۸ اینچ باشند را ضایعات آهن سنگین ۲ می گویند. این نوع ضایعات در کارخانجات جهت ساخت فولاد در کوره های ذوب مخصوص استفاده می شوند.

ضایعات آهن سنگین ۲ از چه موادی به دست می آیند؟
  • ضایعات آهنی حاصل از اسکلت فلزی سازه های ساختمانی و صنعتی
  • ضایعات به دست آمده از لوله های آهنی فرسوده
  • قطعات آهنی به دست آمده از برش در و پنجره
  • ضایعات آهنی حاصل از برش پروفیل و چهارچوب درب ساختمان ها
  • چهارچوب آهنی و فرسوده درب ساختمان ها

کاربرد ضایعات آهن سنگین

از ضایعات آهن سنگین و سبک برای تولید فولاد استفاده می شود. این قطعات به عنوان دو ماده اولیه جهت ساخت فولاد مورد نیاز می باشند. این مواد را در کوره های ذوب بارگیری نموده و با اعمال دمای بسیار بالا و شرایط ویژه، از آنها فولاد تولید می نمایند. سپس فولاد مذاب را درون قالب های مخصوص ریخته و به صورت شمش های فولادی شکل می گیرند.

قیمت خرید ضایعات آهن درب کارخانه

ضایعات آهن درب کارخانه در صنایع مختلف، کاربردی گسترده ای داشته و برای برگشت به چرخه مصرف وارد فرآیند بازیافت می شوند. خرید و فروش ضایعات آهن و قیمت خرید ضایعات آهن درب کارخانه جهت مصارف صنعتی و غیر صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این نوع ضایعات با بهترین قیمت در بازارهای خرید و فروش آهن و از طریق مراکز آهن در دسترس خریداران و فعالان این حوزه قرار می گیرد. این محصول با درجه کیفی متنوعی در بازار موجود است و هرچه قدر کیفیت محصول بالاتر باشد، تقاضای خرید ضایعات آهن درب کارخانه نیز بیشتر می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده ضایعات فلزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌