روش ثبت نام خودرو وارداتی + مقررات آن

ثبت نام خودرو وارداتی

در این مقاله سعی شده است که در رابطه با خودرو وارداتی و جزئیات مرتبط با آن مطالبی ارائه شود. در صورتی که در این زمینه برای شما سوالاتی وجود دارد، تا انتهای مقاله از سایت مزایده و مناقصه هزاره با ما همراه باشید.

ثبت نام خودرو وارداتی

امروزه جهت دستیابی به خودروهای وارداتی، سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir راه اندازی شده است. بعد از سامانه یکپارچه خرید خودرو داخلی، این دومین سامانه ای است که در سال ۱۴۰۱ و از سوی وزارت صمت جهت متقاضیان خودرو طراحی شده است. خریداران خودرو جهت ثبت نام خودرو وارداتی، ابتدا به سامانه مربوطه مراجعه نموده و در آن مشخصات هویتی خود اعم از؛ نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه،کد ملی، شماره تلفن، آدرس محل سکونت و … تکمیل کنند. علاوه بر آن، اطلاعات مرتبط با حساب وکالتی خود شامل، نام بانک، شماره حساب و شماره شبا را نیز در صفحه مورد نظر وارد نمایند.

واردات خودرو گذر موقت از گرجستان

راندن خودروهای جدید دنیا یکی از لذت های زندگی است که در کشور های جهان سوم به رویایی دور از واقعیت تبدیل شده است. در صورتی که تجربه سفر به گرجستان را داشته اید، شاهد رفت و آمد خودروهای لوکس و زیبایی هستید که هوش از سر علاقه مندان به رانندگی را می برد. یکی از فرصت های سرمایه گذاری، واردات خودرو گذر موقت از گرجستان می باشد. عواملی همچون؛ امنیت، سرعت در سرویس دهی و مناسب بودن قیمت خودروهای وارداتی جدید باعث شده که بازار خودرو گرجستان به قطب بزرگ معاملات اتومبیل در منطقه تبدیل شود.

واردات خودرو گذر موقت از گرجستان

مقررات خرید خودرو در گرجستان

گرجستان یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا در حیطه خرید و فروش خودرو محسوب می شود. به همین خاطر، بسیاری از کشورها از جمله ایران برای خرید و فروش خودرو به گرجستان سفر می کنند.

قوانین واردات خودرو در گرجستان شامل موارد زیر است:

تست و آزمایش خودرو

در محدوده کنترل گمرکی گرجستان این مزیت برای افراد وجود دارد که خودروی مورد نظر خود را مورد آزمایش قرار دهند و حتی با آن گشتی درون شهر بزنند که این امکان برای هیچ کشور دیگری تعریف نشده است.

پرداخت عوارض و مالیات خودرو بعد از گذشت ۴۵ روز

با توجه به قوانین مصوب شده در کشور گرجستان، خریداران خودرو در طی ۴۵ روز فرصت دارند تا عوارض و مالیات را پرداخت نمایند.

عیب شناسی خودرو قبل از خرید

در بازار خودروی گرجستان مراکزی تحت عنوان سرویس فنی وجود دارند که افراد می توانند ماشین های خارجی مورد علاقه خود را در آنجا بسپارند تا کلیه کارهای عیب شناسی و جزئی که در رابطه با خرید خودرو نیاز است را انجام دهند.

قیمت مناسب خودرو در گرجستان

قیمت مناسب خودرو، یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید خودرو در کشور گرجستان که این کشور را به عنوان یک گزینه ایده آل تبدیل نموده است. قیمت خودروهای گرجستان تفاوت فاحشی با قیمت خودرو در کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن ندارد.

امنیت، سرویس دهی خرید و فروش خودرو در کشور گرجستان

به دلیل تامین امنیت، سرویس دهی و مقررات خاص کشور گرجستان و همچنین قیمت پایین و مناسب خودرو، بازار خودرو گرجستان در بین مراکز جهانی خرید و فروش خودرو و هم چنین خریداران آن به عنوان یک قطب شناخته شده است. این امر سبب شده که کشورهای مختلفی به صورت روزانه جهت خرید خودرو به این کشور مراجعه نمایند.


مقاله پیشنهادی: مزایده خودروهای خارجی لوکس در ایران

قیمت خودروهای دست دوم وارداتی

با توجه به ناپایداری اقتصاد کلان و تورم های بالا، خودرو به یک دارایی سرمایه ای تبدیل شده است. افزایش کمیت و کیفیت واسطه ها در این زمینه، عدم پاسخگویی تقاضای انباشته و ممنوعیت واردات در سال های اخیر سبب افزایش قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی در سال های گذشته شده است. به همین خاطر، آزادسازی واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده یکی از مطالبات مردم شده است. ارزیابی قیمت خودروهای دست دوم وارداتی کشورهای فرانسه، آلمان، امارات و عربستان نشان دهنده این موضوع است که قیمت برخی خودروها با توجه به جهش های ارزی کشور، عاقلانه تر و ارزان تر از خودروهای دست دوم داخلی میان رده می باشد.

برخی از مدل های بسیار قدیمی خودروهای کارکرده در بازار داخل گاه تا چند برابر مدل های جدید در بازار خارج قیمت گذاری می شوند که نشانگر شتاب بی جهت خودروهای کارکرده مستهلک داخلی به خاطر انسداد مسیرهای واردات خودروهای نو و کارکرده می باشد. بنابراین بهترین کار در این زمینه، افزایش تولید داخل و آزادسازی واردات خودروهای خارجی صفر کیلومتر و کارکرده است.

واردات خودرو از کی آغاز می شود؟

مطابق با اخبار خودرو وارداتی، ورود خودروهای صفر خارجی از بهار سال ۱۴۰۱ به کشور قانونی شد، در حالی که ورود این نوع خودروها به کشور ماه ها طول کشید. در این ماه های سپری شده جزئیات بسیاری مرتبط با انواع و چگونگی واردات خودروهای وارداتی مشخص گردید.

چگونه خودرو وارد کنیم؟

واردات خودرو از طریق کشورهای مختلف با برندهای گوناگون انجام می گیرد. جهت وارد کردن خودرو، نخست ماشین مورد نظر بایستی در لیست ماشین های مجاز جهت ورود به کشور باشد و حجم موتور آن از ۲۵۰۰ سی سی کمتر باشد. برای خرید و وارد نمودن ماشین مدنظر می بایست آن را انتخاب کنیم. سپس به نمایندگی ماشین انتخاب شده مراجعه نماییم. در برخی موارد امکان دارد که بعضی از نمایندگی ها، خودرو مورد نظر را نداشته باشند؛ زیرا ماشین توسط واسطه ها و دلالان از قبل خریداری شده است. در چنین شرایطی باید خودرو را سفارش داد و آن را پیش خرید نمود و یا خودرو را با قیمت بالاتری از دلال ها خریداری کرد.

پس از به اتمام رساندن فرآیند خرید خودروهای وارداتی و کارهای مربوط به صدور آن از کشور مبدا به ایران، جهت وارد نمودن خودرو، آن را به بندر مورد نظر حمل می کنند تا برای بارگیری آماده شود. در این مرحله از واردات خودرو، کلیه امور حمل و نقل از گمرک کشور مبدا تا گمرک کشور مقصد توسط شرکت های حمل کننده انجام می گیرد و حدودا ۵ الی ۱۵ روز طول می کشد. هزینه حمل و نقل خودرو از کشورهای مختلف به ایران تا حدود ۲ میلیون متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه ستاد ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌