همه چیز در مورد پهپاد سمپاش

هپاد های سمپاش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تغییر و تحولات در یک چشم بهم زدن اتفاق می افتد. به این صورت که با افزایش جمعیت و تغییرات جهانی شرایط آب و هوایی، کشاورزان می بایست از فناوری نسل جدید برای چالش های به روز استفاده نمایند. یکی از این تکنولوژی ها، استفاده از پهپاد سمپاش و اجرای عملیات سمپاشی با پهپاد در اراضی وسیع کشاورزی می باشد. این نوع پهپادها، یکی از جدید ترین تکنولوژی های کشاورزی نوین در جهان به حساب می آیند.در ادامه با این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه باشید.

پهپاد سمپاش چیست؟

هواپیمای سمپاش می تواند تصاویر مزرعه، وضعیت محصول، نیاز آبیاری و دفع آفات را با استفاده از سنسورهای دیجیتال و دوربین به دست آورد. از ویژگی های سمپاشی با پهباد، ارزیابی شرایط محصول و انجام کارهایی همچون؛ سمپاشی، پاشش کودهای مایع و سموم دفع آفات با سرعت و دقت بسیار بالا و هزینه کم می باشد. محلول یا سم از طریق پمپ به شیلنگ انتقال داده شده و سپس توسط نازل ها در محل مورد نظر پاشیده می شود. پهپادهای کشاورزی معمولا دارای چند موتور از جمله؛ کوادکوپتر (۴ موتوره)، هگزاکوپتر (۶ موتوره)، اکتا کوپتر (۸ موتوره) هستند.

در مقایسه با کارگران مزرعه، این پهپادها به طور موثر جایگزین مهارت های معمول انسانی می شوند. استفاده از پهپاد سمپاشی سبب می شود که کشاورزان، مزارع وسیع تری را اداره نمایند به گونه ای که بیش از ۱۰ هزار هکتار را در عرض چند ساعت مدیریت کنند. در کشور ما نیز همزمان با توسعه و گسترش این فناوری های جدید، استفاده از پهپادها در صنایع کشاورزی به ویژه در زمینه سمپاشی محصولات، اخیرا به کار گرفته شده است.

خصوصیات پهپاد سمپاشی

همانطور که گفته شد، پهپاد سمپاشی یا پهپاد کشاورزی وسیله ای بسیار کارآمد، پیشرفته، هوشمند و قابل اتکا و مطمئن است که در تمامی شرایط، کار کشاورزان را ساده تر می کند. استفاده از این پهپادها بسیار راحت است و اغلب در اراضی بزرگ و پیشرفته به کار گرفته می شود. یکی از مهمترین خصوصیات این پهپادها، سرعت بسیار بالای آن می باشد. به عنوان مثال در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می توان یک هکتار زمین کشاورزی را سمپاشی نمود. علاوه بر سرعت زیاد این روش، مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.


مقاله پیشنهادی: اهمیت کشاورزی مدرن در ایران
‌‌

مزیت های استفاده از پهپاد سمپاشی در بخش کشاورزی

  • کاهش میزان آلودگی و بیماری نیروی انسانی ناشی از عدم تماس کشاورزان با سموم کشاورزی
  • افزایش کیفیت سمپاشی
  • پاشش یکنواخت سمپاشی
  • کاهش مدت زمان سمپاشی نسبت به شیوه های سنتی
  • افزایش تولید و بازدهی سالانه محصولات از طریق سمپاشی منظم
  • قابلیت استفاده در زمین های ناهموار در مسیرهای صعب العبور
  • کاهش میزان مصرف سموم
  • ارتقا کیفیت محصولات تولیدی
  • کاهش آسیب های محیطی مرتبط با افراد بومی و جانوران سودمند

قیمت پهپاد سمپاش

 خرید پهپاد سمپاش، با توجه به تکنولوژی پیشرفته ای که در تولید و ساخت آنها به کار گرفته شده است، دارای قیمت های بسیار بالایی هستند. در هنگام خرید پهپاد کشاورزی بایستی خصوصیاتی همچون؛ حداکثر قدرت موتور، تعداد موتور، ظرفیت مخزن، تعداد نازل، سرعت پاشش، عرض پاشش، اندازه قطره ذرات، شعاع پروازی، میزان سمپاشی در یک ساعت، سرعت حرکت، دوربین و پروژکتور برای سمپاشی در شب، رادار ارتفاع، رادار تشخیص مانع، وزن سیستم پروازی مورد توجه قرار گیرند. کلیه ویژگی های ذکر شده می توانند بر روی قیمت پهپادهای سمپاش اثرگذار باشند. چنانچه به دنبال ارزان ترین پهپاد سمپاش می گردید، بهترین کار آن است که به سراغ پهپادهای سمپاش ایرانی بروید؛ زیرا قیمت مناسب تری نسبت به ظرفیت مخزن بالای خود دارند و خدمات پشتیبانی آن نیز راحت تر انجام می گیرد. در ادامه به قیمت های متنوع دو مورد از این پهپادها اشاره می کنیم.

خرید پهپاد سمپاش

معرفی و قیمت پهپاد سمپاش ۲۰ لیتری

پهپاد سمپاش ۲۰ لیتری با عملکرد قدرتمند و امکانات برجسته سمپاشی، می تواند فعالیت های مستقلی را در مناطق مختلف همچون؛ زمین های کشاورزی مسطح و فلت، زمین های کشاورزی کوهستانی و باغ های بزرگ انجام دهد. یکی از جدیدترین ویژگی های این مدل، طراحی یک رادار دیجیتالی ۳۶۰ درجه سه بعدی است که با کمک آن می تواند با ایمنی و ثبات پرواز در سطوح و میزان بالاتری، نتایج کارآمد و سودمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. قیمت پهپادهای کشاورزی با توجه به نوع برند و دیگر خصوصیاتی که دارند، بسیار متفاوت می باشند. هم اکنون پهپادهای ۲۰ لیتری ایرانی در بازار موجود هستند. قیمت پهپاد کشاورزی ۲۶ لیتری تاپ ایکس گان TG26 در حال حاضر تقریبا ۹۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

معرفی و قیمت پهپاد سمپاش ۱۰۰ لیتری

طراحی و ساخت پهپادهای کشاورزی بسیار پیچیده و سخت است. تولید پهپاد سمپاشی با ظرفیت ۱۰۰ لیتری به خاطر پیچیدگی بالاتر، تا به امروز در هیچ کجای دنیا انجام نگرفته است؛ به همین خاطر در مورد این نوع سمپاش هیچ قیمتی مطرح نشده است.


مقاله پیشنهادی: پرکاربردترین ماشین آلات کشاورزی و مصارف آنها

بزرگترین شرکت های تولید کننده پهپاد کشاورزی در دنیا

یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده بهترین پهپاد کشاورزی در دنیا، Dji است. محصولات تولیدی این برند در ظرفیت های متنوع ۱۰ الی ۵۰ لیتری در کشور ما نیز موجود می باشد. علاوه بر آن، از شرکت های معروف تولید پهپاد کشاورزی ایرانی می توان به شرکت های کاسپین اسکای، آسکو و پهپاد شریف اشاره نمود.

جمع بندی

به طور کلی، پهپاد سمپاشی یک ابزار هوشمند و مطمئن در صنعت کشاورزی است. همان طور که گفته شد، از این تکنولوژی بسیار کارآمد می توان در مزارع بزرگ و پیشرفته جهت سم پاشی محصولات کشاورزی استفاده نمود. این پهپادها در مدیریت زمان و سهولت انجام کارها بسیار تاثیر گذار می باشند. اکنون که به پایان مقاله رسیده ایم، امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات تجهیزات کشاورزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌