ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه، نوعی ورق فلزی است که در لایه‌ای از روی پوشش داده می‌شود. این لایه روی، به محافظت از ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی کمک بسیاری می‌کند، همچنین باعث دوام بیشتر ورق در کاربردهای بیرونی یا در معرض آب می‌شود. ورق‌های گالوانیزه رسانای الکتریکی بهتری نسبت به ورق‌های بدون روکش هستند، که آن‌ها را برای کاربردهای الکتریکی نیز ایده‌آل می‌کند. آن‌ها معمولا بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر ورق‌های فلزی هستند، در نتیجه به انتخابی عالی برای پروژه‌های مختلف تبدیل شده اند. آن‌ها اغلب برای ساخت سقف، دیوارپوش و تولید برخی از محصولات قابل استفاده هستند، همچنین به دلیل بهبود مقاومت در برابر خوردگی و هدایت الکتریکی، اغلب برای تولید خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه باشید.

تولید ورق گالوانیزه

برای تبدیل کلاف فولادی به ورق گالوانیزه، ابتدا باید مقاومت آن در برابر خوردگی افزایش پیدا کند، از مخازن تمیز کننده عبور می‌دهند تا چربی، روغن، زنگ زدگی و سایر آلاینده‌ها از بین برود. سپس در دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد آن را گرم می‌کنند تا برای فرایند گالوانیزه آماده شود، پس از اینکه ضخامت آن را کاهش دادند تا به ضخامت مورد نظر برسد، سطح آن را با اسیدهای مختلف و مواد شیمیایی تمیز می‌کنند تا اکسیدها و سایر ناخالصی‌ها حذف شود. سپس با روی مذاب آن را می‌پوشانند که این فرایند در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد انجام می‌شود. در نهایت در دمای محیط آن را خنک می‌کنند و با توجه به نیاز مشتری، آن را برش داده و ارسال می‌کنند.

خرید ورق گالوانیزه

  • از جمله نکات مهم در خرید ورق گالوانیزه، بررسی شرایط محیطی است. گرچه ورق‌های گالوانیزه برای محافظت در برابر رطوبت و خوردگی طراحی شده‌اند، اما شرایط محیطی در عمر ورق تاثیرگذار هستند.
  • به دنبال کیفیت ورق باشید، هنگام خرید ورق مهم است که علائم زنگ زدگی یا خوردگی را بر روی ورق بررسی کنید.
  • گیج ورق گالوانیزه باید بررسی شود، چرا که ورق‌های ضخیم‌تر دوام بیشتری خواهند داشت، در حالی که ورق‌های نازک ممکن است سطح حفاظتی یکسانی نداشته باشند.
  • مانند هر خرید دیگری ایده خوبی است که قیمت‌ها را از تامین کنندگان مختلف دریافت و آن‌ها را مقایسه کنید، تا بهترین معامله را در خرید ورق انجام دهید.
  • تامین کنندگان این ورق را به صورت رول و شیت به بازار عرضه می‌کنند. نه تنها به صورت ساده، بلکه ورق گالوانیزه را می‌توانید در اشکال مختلف کرکره ای، شیروانی، شادولاین، رنگی و یا به صورت گل برجسته و ساده خریداری کنید. ورق‌های گالوانیزه معمولا با استانداردهای مختلف تولید می‌شوند که باید متناسب با نیاز خود انتخاب صحیح داشته باشید. معمولا گالوانیزه با عرض ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتی متر تولید می‌شود، اما طول آن می‌تواند متغیر باشد.

مقاله پیشنهادی: قیمت ضایعات آهن چگونه مشخص می‌ شود؟

قیمت هر متر ورق گالوانیزه

  • از عوامل مهم قیمت هر متر ورق گالوانیزه می‌توان به ضخامت آن اشاره کرد. ورق‌هایی که ضخامت بیشتری دارند قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت.
  • انواع مختلف فولاد بر اساس کیفیت و دوام قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت، ورق‌های گالوانیزه ساخته شده از فولاد کم کربن نسبت به ورق‌های پرکربن ارزان‌تر خواهند بود.
  • وزن پوشش روی گالوانیزه می‌تواند به شدت بر قیمت آن تاثیر بگذارد، یک پوشش سنگین‌تر گران‌تر محاسبه می‌شود.
  • طول و عرض ورق نیز هنگام تعیین قیمت کلی در نظر گرفته می‌شود. ورقی که ابعاد بزرگتر دارد، قیمت بالاتری خواهد داشت چرا که برای تولید آن به مواد و نیروی کار بیشتری نیاز است.
  • میزان خرید شما می‎تواند در کاهش یا افزایش قیمت نهایی تاثیرگذار باشد، معمولاً تامین کنندگان برای کسانی که به صورت عمده ورق گالوانیزه را خریداری می‌کنند، تخفیف‌هایی خوبی را نیز در نظر می‌گیرند.
  • برخی از کارخانه‌ها به دلیل تولید محصولات با کیفیت، شناخته شده هستند، اگر قصد خرید از تامین کننده معتبر را دارید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • اگر به ورق گالوانیزه با اشکال خاص نیاز دارید، باید به صورت سفارشی ورق را خریداری کنید که معمولاً نسبت به ورق‌های معمولی گران‌تر هستند.
گالوانیزه سقفی

قیمت ورق گالوانیزه سقفی

ورق گالوانیزه سقفی برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی با روی پوشش داده می‌شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن و دوام زیاد، یک انتخاب محبوب خواهد بود. ورق‌های گالوانیزه سقفی در رنگ، شکل و اندازه‌های مختلف برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای سقف موجود هستند. بیشتر از طرح سفال، کرکره ای، شیروانی و شادولاین برای ورق سقفی استفاده می‌کنند. نصب و نگهداری ورق گالوانیزه سقفی آسان است و محافظت بسیار خوبی را در برابر عناصر مختلف ایجاد می‌کند. آن‌ها در هر دو سقف مسطح و شیبدار استفاده می‌شوند و در برابر آتش، تگرگ و عوامل جوی بسیار مقاوم اند. برای پوشش سقف بسیاری از فضاها از جمله انبار، سوله، آلاچیق، پارکینگ، ویلا و کارگاه از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند.

قیمت ورق گالوانیزه سقفی به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، اندازه، نوع پوشش، تامین کننده، حمل و نقل و میزان تناژ خریداری شده، بستگی دارد.

قیمت ورق گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی یک ورق فولادی است که با یک لایه نازک روی پوشانده می‌شود که به محافظت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی کمک می‌کند. علاوه بر این، دارای یک لایه رنگ الکترواستاتیک است که بر روی لایه روی اعمال می‌شود تا ظاهری منحصر به فرد را به ورق گالوانیزه بدهد. این ورق در رنگ‌های متنوع و اشکال مختلف از جمله کرکره ای، سفال، هلالی و موارد دیگر تولید می‌شود تا برای مصارف مختلف قابل استفاده باشد. ورق رنگی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله سقف و نمای ساختمان‏ها، انبار، سوله، گلخانه، آلاچیق و سایر سازه‌های بیرونی استفاده کرد. همچنین در تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری، کابینت، کانتینر و کابین کاربرد دارد. در خرید ورق رنگی بهتر است کیفیت را در نظر بگیرید تا در برابر شرایط جوی تغییر رنگ ندهد.

قیمت ورق گالوانیزه رنگی نیز به عواملی همچون ضخامت، ابعاد، نوع پوشش، تعداد لایه‌های رنگ و ویژگی‌های خاص دیگر از جمله محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش یا مقاومت در برابر خوردگی بستگی دارد.

ورق گالوانیزه  رنگی

سخن پایانی

ورق گالوانیزه برای محافظت در برابر خوردگی با لایه روی پوشیده می‌شود. این ورق بسیار چکش‌خوار است و می‌تواند به شکل و اندازه‌های مختلف بدون از دست دادن خواص محافظتی، شکل بگیرد. هنگام خرید ورق گالوانیزه چند فاکتور از جمله مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، ضخامت و استحکام آن را مورد بررسی قرار دهید. این ورق در انواع روکش مات و براق در دسترس است. قیمت هر متر از این ورق بر مبنای کیلوگرم محاسبه می‌شود که می‌تواند با توجه به برخی فاکتورها از جمله ابعاد، نوع روکش، کیفیت، میزان عرضه و تقاضا، قیمت جهانی متفاوت باشد. آن‌ها معمولا به دلیل دوام بالا گران‌تر از ورق‌های دیگر هستند. توصیه می‌شود برای اطمینان بیشتر از کیفیت، خرید ورق گالوانیزه را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصات آهن الات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌