پرس ضایعات چیست و چگونه انجام میشود؟

پرس ضایعات

پرس ضایعات یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای استفاده مجدد از ضایعات دور افتاده است. با استفاده از دستگاه‌ پرس ضایعات می‌توان مواد ضایعاتی مانند فلز را بازیافت و فرآوری کرد و در بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار داد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این فرایند و انواع دستگاه‌ها پرس همچنین قیمتی که دارند صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید با ما تا انتها این مقاله از پایگاه مزایدات و مناقصات هزاره همراه باشید.

دستگاه پرس ضایعات چیست؟

دستگاه پرس ضایعات به دستگاهی می‌گویند که برای فشردن همچنین فرآوری ضایعات و مواد بازیافتی به منظور تولید ورقه‌های یکدست و هم‌اندازه‌ به کار می‌رود. این دستگاه‌ها با استفاده از فشار و حرارت، ضایعات را به ورقه‌های قابل استفاده و قابل بازیافت تبدیل می‌کنند. این ورقه‌ها سپس می‌توانند در انواع مختلفی از صنایع و امور مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه عملکرد دستگاه پرس ضایعات

این دستگاه وزن سنگینی دارد و به انواع قالب‌های مختلف در اندازه و اشکال متفاوت مجهز است. اشاره کردیم که کار دستگاه پرس، فشردن و فرآوری فلزات و ضایعات به منظور تولید ورقه‌های یک دست و هم‌اندازه است. به این صورت که با قرار دادن مواد فلزی و ضایعات مورد نظر در داخل دستگاه و شروع فعالیت آن، تمامی این مواد فشرده و به شکل قالب‌های مختلف تبدیل می‌شوند. این فشرده‌سازی به واسطه تغییر شکل فلزات، امکان بازیافت و استفاده مجدد از آن‌ها را فراهم می‌کند.


مقاله پیشنهادی: قیمت ضایعات آهن چگونه مشخص می‌ شود؟

چند نوع دستگاه پرس وجود دارد؟

در متن نحوه عملکرد انواع مختلف دستگاه‌های پرس ضایعات را شرح داده‌ایم. این دستگاه‌ها انواع مختلفی مانند دستگاه پرس ضایعات چند کاره دارد که دارای ساختار و اجزاء متفاوت هستند. همچنین برای پرس کردن و فرآوری ضایعات و مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، انواع دستگاه‌های پرس ضایعات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پرس پیچی

این نوع پرس‌ها شبیه به قیچی‌های بزرگ هستند و برای برش گوشه‌های مواد همچنین تولید ورقه‌های نازک فلزی به کار می‌روند.

پرس اهرمی

این دستگاه‌ها ساختاری به شکل اهرم دارند. با فشردن دسته پرس، سر آن به صفحه ذوزنقه متصل می‌شود و به صورت عمودی حرکت می‌کند. از پرس‌های اهرمی برای برش ورقه‌های نازک فلزی و مقوا استفاده می‌شود.

پرس هیدرولیک

این نوع از دستگاه پرس ضایعات دارای سیلندر و روغن هیدرولیکی هستند. کار دستگاه‌ها به این صورت است که با اعمال فشار بالا به وسیله روغن هیدرولیک، سیلندرها حرکت کرده و عمل پرس کردن را انجام می‌دهند. پرس‌های هیدرولیکی به عنوان یکی از بهترین انواع پرس‌ها برای کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرس پنوماتیک

این دستگاه‌ها از هوا فشرده برای حرکت سیلندرها و پرس کردن استفاده می‌کنند. از پرس‌های پنوماتیک برای حفاری و شکل‌دهی به مواد نازک استفاده می‌شود.

پرس پیچ اصطکاک

این نوع پرس‌ها از یک موتور برقی برای حرکت چکش پرس استفاده می‌کنند. کار این نوع پرس‌ها به این صورت است که با فشردن چکش به مواد، آن‌ها را فشرده تا شکل مورد نظر را به خود می‌گیرند.

هر یک از انواع دستگاه‌ پرس ضایعات، بر اساس نیاز و مواد مورد استفاده، انتخاب می‌شوند و در امور مختلفی از جمله بازیافت مواد و تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرس ضایعات

قیمت دستگاه پرس ضایعات به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه پرس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بعضی از انواع آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوع دستگاه پرس

نوع دستگاه پرس بسیار مهم است. هر نوع دستگاه دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود است و از این جهت قیمت‌ها متفاوت می‌شوند. به عنوان مثال، پرس‌های هیدرولیک معمولاً گران‌تر از پرس‌های پیچی یا پنوماتیک هستند. در نتیجه قیمت دستگاه پرس ضایعات با توجه به نوع، هزینه مختلفی دارد.

اندازه و ظرفیت دستگاه

اندازه و ظرفیت دستگاه پرس ضایعات نیز تأثیر زیادی بر روی قیمت می‌گذارد. دستگاه‌های بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر معمولاً گران‌تر هستند. انتخاب اندازه مناسب بر اساس نیازهای شغلی بسیار مهم است.

برند و کیفیت دستگاه

برند دستگاه و کیفیت ساخت آن نیز می‌تواند بر روی قیمت دستگاه پرس ضایعات تاثیر بگذارد. دستگاه‌های تولید شده توسط برندهای معتبر و با کیفیت بالا معمولاً گران‌تر هستند. این دستگاه‌ها ممکن است دارای عمر مفید بیشتر و کارایی بهتر باشند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی

برخی از دستگاه‌های پرس ضایعات دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی مثل کنترل عددی، سیستم‌های اتوماتیک و غیره هستند که ممکن است به دستگاه ارزان‌تری نسبت به دیگران تبدیل شوند.


مقاله پیشنهادی: ضایعات برنج چیست و چگونگی مزایدات آن

وضعیت دستگاه (نو یا دست دوم)

دستگاه‌های جدید معمولاً گران‌تر از دستگاه‌های دست دوم هستند. اگر در وضعیت نو و استفاده نشده باشد، قیمت دستگاه پرس ضایعات بالاتر خواهد بود.

خدمات پس از فروش

شرایط خدمات پس از فروش مانند گارانتی نیز می‌تواند در قیمت دستگاه تأثیرگذار باشند. به همین دلیل باید به این نکته دقت کافی را داشته باشید. با توجه به این عوامل، قیمت دستگاه پرس متغیر است؛ به همین دلیل برای خرید بهترین گزینه، تحقیقات دقیقی در مورد بازار و محصولات مختلف می‌طلبد.

کلام آخر

طبق مطالب موجود در متن متوجه شدید که دستگاه پرس ضایعات یک وسیله عالی برای تبدیل کردن مواد ضایعاتی به مواد قابل استفاده است. با استفاده از این روش می‌توان این مواد را بازیافت و فراوری کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد. اما باید به این نکته دقت کرد که این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند. به همین دلیل شما باید با توجه به نوع کار خود هر کدام را که می‌خواهید خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده ضایعات فلزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌