طرح ترافیک تهران؛ محدوده، خرید و جدول قیمت سال 1402

طرح ترافیک

طرح ترافیک مجموعه‌ای از اقدامات و مقررات است که برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا در یک شهر استفاده می‌شود. در صورت رعایت نکردن طرح ترافیک، شما باید حق جریمه طرح ترافیک را پرداخت کنید. این طرح معمولاً شامل ممنوعیت ورود برخی وسایل نقلیه به محدوده طرح، محدود کردن تعداد دفعات ورود وسایل نقلیه به محدوده طرح و تعیین محدوده‌های زمانی برای ورود وسایل نقلیه به محدوده طرح است.در ادامه با پایگاه مناقصات کشور هزاره همراه شوید.

محدوده طرح ترافیک

محدوده طرح ترافیک تهران شامل مناطق ۱ تا ۸ و ۹ تا ۲۲ می‌شود. این محدوده از شمال به بزرگراه شهید صیاد شیرازی، از جنوب به خیابان شوش، از شرق به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه همت محدود می‌شود. در اینجا مرزهای دقیق محدوده طرح ترافیک تهران آورده شده است:

  • مرزهای شمالی: بزرگراه شهید صیاد شیرازی، از تقاطع بزرگراه امام علی (ع) تا تقاطع بزرگراه همت.
  • مرزهای جنوبی: خیابان شوش، از تقاطع خیابان ولیعصر (عج) تا تقاطع بزرگراه امام علی (ع).
  • مرزهای شرقی: بزرگراه بعثت، از تقاطع خیابان شریعتی تا تقاطع بزرگراه امام علی (ع).
  • مرزهای غرب: بزرگراه همت، از تقاطع خیابان شهید بهشتی تا تقاطع بزرگراه شهید صیاد شیرازی.

تردد خودروهای شخصی در محدوده طرح‌ترافیک بدون پرداخت عوارض ممنوع است. شما در صورت جریمه طرح ترافیک باید به ازای هر روز تردد مبلغ ۱۰۹ هزار تومان بپردازید. در محدوده طرح‌ترافیک تهران، محدودیت‌های ترافیکی دیگری نیز وجود دارد، مانند ممنوعیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در روزهای زوج و فرد.

خرید طرح‌ترافیک به چه صورت است؟

برای خرید طرح‌ترافیک تهران، باید در سامانه تهران من ثبت نام کنید. برای این کار، به سایت یا اپلیکیشن تهران من مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت ملی و سند خودرو، ثبت نام خود را انجام دهید. پس از ثبت نام، می‌توانید طرح ترافیک روزانه، هفتگی، ماهیانه یا سالیانه را خریداری کنید. طرح‌های ترافیک روزانه از ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰ عصر اعتبار دارند.

طرح‌های ترافیک هفتگی از روز دوشنبه تا جمعه معتبر هستند. طرح‌های ترافیک ماهیانه نیز از اول ماه تا آخر ماه اعتبار دارند. طرح‌های ترافیک سالیانه از اول فروردین تا آخر اسفند معتبر هستند. شما باید برای خرید طرح‌ترافیک، به صفحه پرداخت عوارض طرح‌ترافیک در سامانه تهران من مراجعه کرده و مشخصات خودروی خود را وارد کنید. سپس، باید مبلغ عوارض طرح‌ترافیک را بپردازید. پس از پرداخت عوارض، طرح‌ترافیک برای خودروی شما صادر می‌شود. این طرح از زمان پرداخت تا پایان ساعات طرح‌ترافیک معتبر است.

چگونه باید طرح ترافیک بخریم؟

پاسخ چگونه طرح ترافیک بخریم به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  1. در سامانه تهران من ثبت نام کنید.
  2. طرح‌ترافیک مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. مبلغ عوارض طرح ترافیک را پرداخت کنید.
  4. طرح‌ترافیک صادر شده را دریافت کنید.

در اینجا مراحل خرید طرح‌ترافیک تهران به صورت گام به گام آورده شده است:

گام ۱: ثبت نام در سامانه تهران من

برای ثبت نام طرح‌ترافیک تهران در سامانه تهران من، به سایت یا اپلیکیشن تهران من مراجعه کنید. در صفحه ورود، روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید. شما باید در صفحه ثبت نام، اطلاعات زیر را درج کنید:

  • نام و نام خانوادگی
  • کد ملی
  • شماره تلفن همراه
  • آدرس ایمیل

مقاله پیشنهادی: محدوده طرح ترافیک تهران افزایش یا کاهش می یابد؟

پس از وارد کردن اطلاعات، روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

گام ۲: انتخاب طرح ترافیک

پس از ثبت نام طرح ترافیک تهران، به صفحه پرداخت عوارض مراجعه کنید. در این صفحه، می‌توانید طرح ترافیک روزانه، هفتگی، ماهیانه یا سالیانه را انتخاب کنید.

  • برای انتخاب طرح روزانه، روی گزینه “طرح‌ترافیک روزانه” کلیک کنید.
  • برای انتخاب طرح هفتگی، روی گزینه “طرح ترافیک هفتگی” کلیک نمایید.
  • برای انتخاب طرح ماهیانه، روی گزینه “طرح‌ترافیک ماهیانه” کلیک کنید.
  • برای انتخاب طرح سالیانه، روی گزینه “طرح ترافیک سالیانه” کلیک کنید.

گام ۳: پرداخت عوارض طرح ترافیک

پس از انتخاب طرح ترافیک، باید مبلغ عوارض آن را بپردازید. برای پرداخت عوارض، می‌توانید از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنید. پس از پرداخت عوارض، طرح ترافیک برای خودروی شما صادر می‌شود.

گام ۴: دریافت طرح ترافیک صادر شده

طرح ترافیک صادر شده به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. همچنین، می‌توانید طرح ترافیک صادر شده را از طریق سامانه تهران من یا اپلیکیشن تهران من دریافت کنید.

جدول طرح ترافیک ۱۴۰۲

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ پایه عوارض طرح‌ترافیک سال ۱۴۰۲، مبلغ ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین، اگر خودروی شما معاینه فنی برتر داشته باشد، با اعمال تخفیف ۳۰ درصد، عوارض طرح‌ترافیک شما به مبلغ ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان کاهش می‌یابد. جدول طرح‌ترافیک ۱۴۰۲، جدول زیر است:

نوع طرحنرخ پایه (تومان)تخفیف معاینه فنی برتر (تومان)
روزانه۵۲,۵۰۰۳۶,۷۵۰
هفتگی۲۶۲,۵۰۰۱۸۱,۲۵۰
ماهانه۱,۰۵۰,۰۰۰۷۳۵,۰۰۰
سالیانه۱۲,۶۰۰,۰۰۰۹۳۶,۰۰۰

جمع بندی

طرح‌ترافیک یک طرحی است که برای کنترل رفت و آمد در شهر‌های بزرگ اجرا می‌شود. افراد با رعایت نکردن آن باید حق جریمه طرح‌ترافیک رو پرداخت کنند، اما آن‌ها می‌توانند با ثبت نام طرح ترافیک تهران در سامانه تهران من به راحتی داخل طرح‌ترافیک تردد کنند.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های راهسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌