معرفی محبوب‌ ترین خودرو سایپا

محبوبترین محصولات سایپا

شرکت خودروسازی سایپا در سال ۱۳۴۴، فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز ده‌ها مدل خودرو را طراحی و تولید کرده است. خودروهایی که در این گروه به فروش می‌رسند در دو گروه مونتاژی و تولیدی هستند. سایپا تیبا، تیبا۲، ساینا، کوییک، شاهین، آریا، سهند، اطلس، پراید و ده‌ها مدل دیگر از جمله خودروهایی هستند که می‌توانید از این مجموعه بزرگ انتخاب و خریداری کنید. اگر علاقمند به خرید خودرو از این مجموعه بزرگ هستید در این مقاله از پایگاه مناقصه کشور هزاره شما را با محبوب‌ ترین خودرو سایپا یعنی کوییک، تیبا، ساینا، اطلس و سهند آشنا خواهیم کرد.

معرفی سایپا کوییک

در سال ۱۳۹۵ خودرو کوییک توسط شرکت سایپا طراحی و تولید شد. به دلیل استقبال خریداران، این خودرو در مدل‌های کوییک معمولی، کوییک S، کوییک دو رنگ R و کوییک اتوماتیک نیز طراحی و تولید شد. از نظر شکل ظاهری در قسمت جلو این خودرو شبیه به ساینا است و تنها تغییر در قسمت سپر خودرو است. در قسمت عقب سایپا کوییک نیز وجود سپر اسپرت و چراغ‌های خاص، آن را نسبت به سایر خودروها متمایز کرده است. کمی ارتفاع خودرو بالا است، دارای بچه گلگیرهای و باربند پایه کوتاه است و افزایش قدرت فنرها را در این خودرو به خوبی مشاهده خواهید کرد.

از نظر ابعاد می‌توان گفت از پژو ۲۰۶ و تیبا ۲ کمی بزرگتر است. طول ۴۰۰۵ میلی‌متر، عرض ۱۶۷۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۳۲ میلی‌متر است. از مشخصات فنی می‌توان به موتور ۱٫۵ لیتر حجم و ۸۷ اسب بخار قدرت اشاره کرد. تغییرات در موتور باعث افزایش ابعاد آن در نتیجه بزرگتر شدن ابعاد کاپوت نسبت به تیبا ۲ شده است. موتور کوییک بر اساس استانداردهای یورو ۴ طراحی و تولید شده است اما از سال ۱۴۰۰ سعی شده است موتور بر اساس استاندارد یورو ۵ اروپا تولید شود.

سایپا کوییک، محبوب‌ ترین خودرو سایپا

معرفی سایپا تیبا

از محصولات دیگر خودروسازی سایپا می‌توان به تیبا اشاره کرد که از سال ۱۳۸۹ تولید آن آغاز شده است. بهره مندی از دانش طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای و استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰، این مدل خودرو را بسیار منحصر به فرد کرده است. این خودرو در تیپ‌های مختلف SL، LX، SX، EX و آپشنال طراحی و تولید می‌شود و مدل هاچبک آن را نیز تیبا ۲ نامگذاری کرده اند.

سایپا تیبا با وزن خالص ۱۰۱۵ کیلوگرم، دارای طول ۴۱۰۵ میلیمتر، عرض ۱۶۴۱ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۸۴ میلیمتر است. نوع موتور، M۱۵ با ۴ سیلندر خطی است که دارای حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی است. دارای حداکثر قدرت ۸۷ اسب ‌بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و دارای حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه با گیربکس ۵ دنده دستی است. موتور خودرو بر اساس استاندارد آلایندگی یورو ۴، با مصرف سوخت ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، طراحی شده است. فرمان هیدرولیک، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع Torsion beam، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای است.

سایپا تیبا محبوب‌ترین خودرو سایپا

معرفی سایپا ساینا

خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۴ خودروی ساینا را در تیپ‌های مختلف طراحی و تولید کرد که می‌توان به ساینا معمولی (SX و EX)، ساینا اتوماتیک، ساینا اس و ساینا آپشنال اشاره کرد. سایپا ساینا را با نام سایپا ۲۳۲ نیز می‌شناسند.

تا حدودی سایپا ساینا با خودروی تیبا مطابقت می‌کند. ابعاد این خودرو برابر با طول ۴۲۱۵ میلیمتر، عرض ۱۶۶۳ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۸۴ میلیمتر است. نوع گیربکس در نوع معمولی ۵ دنده دستی و در نوع اتوماتیک CVT است. نوع موتور مدل M15 و دارای۴ سیلندر SOHC خطی با حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی است. حداکثر قدرت ۸۷ اسب ‌بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. از دیگر مشخصات فنی می‌توان به سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب Torsion beam، سیستم ترمز ABS و EBD، سنسور پارک دنده عقب، نمایش دمای محیط بیرون اشاره کرد. این خودرو بر اساس استاندارد آلایندگی یورو ۴ طراحی شده است که در نوع اتوماتیک به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است.

محبوب‌ ترین خودرو سایپا ، ساینا

معرفی سایپا اطلس

خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ از نسخه آزمایشی اطلس رونمایی کرد و از سال ۱۴۰۲ تولید آن را آغاز کرده است. طبق گفته‌ها سایپا اطلس در تیپ‌های مختلف از جمله S، G، L و E عرضه می‌شود. تیپ S دارای گیربکس دستی است و تیپ G مدل فول ‌آپشن تیپ S است. تیپ L اتوماتیک و تیپ E فول‌آپشن مدل اتوماتیک است. طراحی این خودرو از تیبا ۲ و کوییک الهام گرفته است. تغییرات را بیشتر می‌توان در قسمت ظاهری جلو و عقب خودرو، قسمت داشبورد، دریچه‌های کولر مشاهده کرد.


مقاله پیشنهادی: خودرو اطلس سایپا کی وارد بازار میشود؟ [بررسی مشخصات+عکس]

دارای موتور ۱٫۵ لیتری +M15 است که قدرت ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسبت به موتور پراید در قسمت سرسیلندر، میل سوپاپ بلوک سیلندر، منیفولد، درپوش سوپاپ، ترموستات حرارتی تغییراتی ایجاد شده است که منجر به افزایش قدرت و گشتاور، کاهش مصرف سوخت و عملکرد بهتر سیستم خنک کاری شده است. دارای جعبه دنده دستی ۵ سرعته، سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و میله پیچشی در محور عقب است. چرخ‌های جلو دارای ترمز دیسکی و چرخ‌های عقب دارای ترمز کاسه‌ای هستند. برخورداری از سیستم ترمز ضد قفل ABS، EBD و ترمز اضطراری BAS از دیگر مشخصات این خودرو است.

معرفی سایپا اطلس، محبوب‌ ترین خودرو سایپا

معرفی سایپا سهند

در سال ۱۴۰۲ خودروسازی سایپا، خودرو سهند را به بازار عرضه کرده است. این نام برگرفته از کوه‌های سهند در شهر تبریز است. سایپا سهند جایگزین خودرو ساینا شده است و با الهام از خودروهای ساینا، کوییک و اطلس، در دو مدل اتوماتیک و دستی تولید می‌شود. آنچه این خودرو را متمایز کرده است پیشران M15GSI است. ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ، ۱۴۹۷ سی سی حجم موتور، ۱۳۸/۴۰۰۰ نیوتون متر حداکثر گشتاور، ۹۴/۵۴۰۰ اسب بخار حداکثر قدرت، ۱۰۴ کیلوگرم وزن موتور، سامانه تعلیق جلو مک فرسون و عقب از مدل H از مشخصات فنی این خودرو است. با وجود سیستم کنترل پایداری و رادار نقطه کور، دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای ABS، EBD، ترمز دیسکی چرخ جلو و ترمز کاسه‌ای چرخ عقب ایمنی بالایی را ارائه می‌دهد.

سایپا سهند

سخن پایانی

خودروسازی سایپا با سال‌ها فعالیت در حوزه طراحی و تولید خودرو، توانسته خودروهایی را با بازار عرضه کند که رضایت خریداران را جلب کند. متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید محبوب‌ ترین خودرو سایپا از جمله سایپا کوییک، سایپا تیبا، سایپا ساینا، سایپا اطلس و سایپا سهند را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات شرکت سایپا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌