نکات کلیدی درباره برگ سبز خودرو و چگونگی دریافت آن

برگ سبز خودرو

تمام ماشین‌های تولیدی دارای برگ سبز خودرو هستند که به هنگام فروش ماشین و انتقال به فرد دیگر، یک برگ سبز جدید به نام مالک جدید خودرو صادر می‌شود. در گذشته باید سند مالکیت خودرو را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و دریافت می‌کردید. اما با تعاملی که بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی انجام شد، برگ سبز  به عنوان سند مالکیت شناخته می‌شود و کاملاً معتبر است.در ادامه این مقاله از سایت مناقصات و مزایدات کشور، هزاره همراه باشید.

برگ سبز خودرو چیست؟

برگ‌سبز خودرو چیست؟ این برگه حاوی اطلاعاتی در مورد خودرو و مالک خودرو است. از جمله اطلاعاتی که در برگ سبز قید می‌شود می‌توان به نوع خودرو، مدل، سال ساخت، شماره ثبت، رنگ و تیپ، ظرفیت، نوع سوخت، تعداد سیلندر، تعداد چرخ و محور، شماره شاسی، موتور و ماشین اشاره کرد. علاوه بر مشخصات خودرو، مشخصات مالک نیز در برگ سبز وجود دارد، از جمله نام، نام خانوادگی، محل صدور شناسنامه، شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد و نام پدر.

استعلام برگ سبز خودرو

اگر قبل از خرید برای اطمینان بیشتر از برگ‌سبز خودرو و جرائم، به استعلام نیاز دارید می‌توانید از طرق زیر اقدام کنید.

  • تطابق اطلاعات: برای استعلام برگ‌سبز خودرو می‌توانید اطلاعات کارت خودرو را با اطلاعات برگ سبز با یکدیگر تطبیق داده و در صورت مشاهده هرگونه تناقض، آن را پیگیری کنید.
  • پلیس+۱۰: برای استعلام دقیق توصیه می‌شود به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.
  • راهور۱۲۰: از طریق سامانه راهور ۱۲۰ نیز می‌توانید برگ‌سبز خودرو را استعلام بگیرید.

برگ سبز خودرو را از کجا بگیریم؟

دریافت برگ سبز خودرو کارکرده

برگ سبز خودرو را از کجا بگیریم؟ برای دریافت برگ‌سبزخودرو کارکرده، باید مراحلی را طی کنید. ابتدا باید برای رفتن به مرکز تعویض پلاک نوبت دریافت کنید، در تاریخ و ساعت مشخص شده برای جلوگیری از اتلاف زمان به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. مدارک لازم از جمله مدارک هویتی را باید به کارشناس مربوطه تحویل دهید. خودرو باید از نظر فنی مورد ارزیابی قرار بگیرد، بعد از تکمیل فرم بازدید فنی خودرو، کارشناس خودرو را از لحاظ فنی بررسی و در صورت ‌عدم ایراد، از نظر فنی خودرو را تایید می‌کند. علاوه بر مدارکی که باید همراه داشته باشید، گواهی پرداخت خلافی، گواهی پرداخت مالیات، گواهی پرداخت عوارض شهرداری و برگ سبز خودروی مالک قبلی را نیز باید در دست داشته باشید. دقت داشته باشید در زمان تعویض پلاک باید برای ماشین‌های داخلی ۱ درصد و برای ماشین‌های وارداتی ۲ درصد از ارزش خودرو را به عنوان مالیات پرداخت کنید. باید خاطر نشان کرد جهت تعویض پلاک، باید اصل برگ‌سبز‌خودرو به نام مالک قبلی وجود داشته باشد، با برگ کپی نمی‌توانید مراحل تعویض پلاک را انجام دهید. بنابراین به هنگام خرید خودرو از وجود اصل برگ سبز اطمینان حاصل کنید.

برای تعویض پلاک هزینه‌ای مشخص شده است که باید آن را در مرکز تعویض پلاک پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، با در دست داشتن مدارک، به محل نصب پلاک مراجعه، فک پلاک انجام، پلاک قدیمی نصب شده بر روی خودرو برداشته و یک پلاک جدید بر روی خودرو نصب می‌شود. خودروی شما با پلاک قدیمی وارد مرکز تعویض پلاک شده است اما در خروج با پلاک جدید خارج می‌شود.


مقاله پیشنهادی: فرایند ترخیص خودرو از پارکینگ پس از توقیف

پس از تعویض پلاک، بر اساس مدارکی که تحویل داده اید، برگ‌سبز خودرو یا سند مالکیت به آدرس مالک جدید خودرو در مدت زمان یک ماه ارسال می‌شود. در کنار برگ سبز، یک کارت هوشمند نیز دریافت خواهید کرد که اطلاعات موجود در سند در داخل کارت هوشمند نیز وجود دارد و به منزله شناسایی وسیله نقلیه شما است.

دریافت برگ سبز خودرو صفر

اگر خودروی صفر خریداری کرده اید، هر خودروسازی که خودرو را به شما تحویل داده است، برگ‌سبز را نیز صادر می‌کند. بنابراین تنها برای دریافت برگ سبز خودروهای کارکرده باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

برگسبزخودرو صفر چند روزه میاد؟

برگ سبز خودرو صفر چند روزه میاد؟ پس از دریافت خودرو از خودروساز، برگ سبز و کارت خودرو در فاصله ۱۵ روز به آدرس شما ارسال می‌شود.

پیگیری برگ سبز خودرو با شماره پلاک

همانطور که اشاره شد برگ‌سبز‌خودرو کارکرده ۳۰ روز و خودرو صفر تا ۱۵ روز صادر و ارسال می‌شود. در صورت گذشت زمان و عدم دریافت برگ‌سبز می‌توانید پیگیری برگ سبز خودرو با شماره پلاک را از طرق مختلف پیگیری کنید.

پیگیری برگ سبز خودرو از طریق پست

اگر به هر دلیلی برگ‌سبز‌خودرو ارسال نشده است می‌توانید به آدرس اینترنتی Najatracking.post.ir  مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خودرو از جمله شماره پلاک، مراحل ارسال را پیگیری کنید.

پیگیری برگسبزخودرو از طریق پیامک

اگر برگ سبز به آدرس شما ارسال نشد، می‌توانید از طریق ارسال کد پیگیری که به هنگام تعویض پلاک دریافت کرده اید، به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ علت تاخیر ارسال برگ سبز خودرو را جویا شوید.

پیگیری برگ سبز خودرو از طریق کد USSD

با شماره گیری *۱۱۰#، اطلاعات خودرو از جمله پلاک را ارسال و منتظر نتیجه پیگیری بمانید.

پیگیری برگ سبز خودرو از طریق سامانه

سامانه pishkhan24.com یکی از سامانه‌های معتبر جهت پیگیری برگ‌سبز‌خودرو است. با وارد کردن اطلاعات اولیه در مدت زمان کوتاهی می‌توانید پیگیری را انجام دهید.

پیگیری برگ سبز خودرو مفقودی

اگر به هر دلیلی برگ سبز‌خودرو گم شده است، ابتدا باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام مفقودی شود. این موضوع کمک می‌کند تا جلوی هرگونه سوء استفاده از برگ‌سبز‌خودرو گرفته شود. اگر به مدت ۱۰ روز برگ‌سبز خودرو پیدا نشد، باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه و درخواست برگه سبز المثنی بدهید. از جمله مدارکی که باید در اختیار داشته باشید، می‌توان به مدارک شناسایی، اطلاعات محل سکونت، کارت خودرو، بیمه نامه شخص ثالث، برگه پرداخت جرایم، برگه معاینه فنی و پرداخت هزینه‌ها اشاره کرد.

سخن پایانی

برگ‌سبز به عنوان برگ مالکیت خودرو یا سند وسیله نقلیه شناخته می‌شود. برای دریافت برگ سبز، پس از خرید خودروی کارکرده، برای تعویض پلاک باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. پس از گذراندن مراحل تعویض پلاک و ارائه مدارک لازم، برگ‌سبز خودرو یا سند مالکیت خودرو به آدرس پستی شما ارسال خواهد شد. به هنگام ارائه مدارک یک کد رهگیری برای پیگیری مراحل دریافت برگ سبز، دریافت خواهید کرد. در صورت ‌عدم دریافت برگ سبز و یا برای استعلام برگ سبز می‌توانید از طریق اداره پست و پلیس+۱۰ موضوع را پیگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده خودرو توقیفی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌