معرفی خودروی فیدلیتی؛ مشخصات فنی، مزایا و معایب

فیدلیتی

خودرو فیدلیتی یکی از خودروهای شرکت چینی چری به شمار می‎آید که امروزه طرفداران زیادی در ایران به دست آورده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این خودرو، مشخصاتی که دارد از جمله مزایا و معایب صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید قبل از خرید بیشتر در مورد خودرو فیدلیتی بدانید با ما تا انتها این مقاله از پایگاه ملی مناقصات کشور هزاره همراه باشید.

اطلاعاتی در مورد خودرو فیدلیتی

شرکت چری در اوایل فعالیت‌های خود، به کپی‌برداری از محصولاتی مانند دوو ماتیز پرداخت و مدلی به نام چری کیوکیو را به طور کاملا شبیه این نوع ماشین تولید می‌کرد. اما این شرکت به تدریج به منظور بهبود ظاهر محصولات و ایجاد یک طراحی منحصربه‌فرد ویژه برند چری، تلاش‌های بیشتری نمود و با استخدام طراحان برجسته در صنعت خودرو، خودروهایی با ظاهر زیبا و متناسب با نیازهای مشتریان امروزی تولید کرد.

با نگاه به تفاوت‌های میان دو مدل چری آریزو ۶ و ام وی ام ۵۳۰، می‌توان به راحتی پیشرفت‌هایی که چری در طراحی خودروها در کمتر از ده تا دوازده سال اخیر داشته است را دریافت. فیدلیتی یکی از محصولاتی است که در دوران رشد و توسعه شرکت چری تولید شد و از نظر ظاهری بسیار زیبا، نسبتاً لوکس و جذاب است. این خودرو کراس‌اوور متوسط با ظرفیت برای پنج تا هفت نفر، به خوبی نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و طراحی جوان‌پسند و اسپرت را با المان‌های مدرن ترکیب کرده است.

معرفی فیدلیتی

این خودرو در دو مدل استاندارد و X70S به بازار چین عرضه شده است. این دو نسخه در قسمت جلو پنجره، طراحی سپر، سیستم‌های تخلیه گاز و قاب آینه‌های جانبی با یکدیگر تفاوت دارند. مدل X70S به عنوان نسخه فول آپشن و گران‌تر شناخته می‌شود و همین مدل با نام فیدلیتی پرایم به بازار ایران نیز وارد شده است.

تشخیص X70S از مدل استاندارد بسیار ساده است. ابتدا اختلاف ابعاد کمتر جلو پنجره و عدم وجود نوارهای افقی کروم در پس ‌زمینه آن مشهود است. همچنین، طراحی سپر جلو به طور کاملاً متفاوت می‌باشد و چراغ‌های LED چهارگانه در یک قالب دیگر قرار دارند. همچنین، این دو مدل از نظر سپرها، سیستم‌های تخلیه گاز، و دیفیوز با یکدیگر متفاوت هستند.

مشخصات فیدلیتی

فیدلیتی پرستیژ در بازار چین با دو نوع موتور عرضه می‌شود. نسخه اول از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که در حال حاضر در مدل فیدلیتی پرایم موجود است. اما بر اساس اظهارات مسئولان شرکت‌های وارد کننده خودرو، احتمالاً نسخه پرستیژ با موتور ارتقا یافته عرضه خواهد شد و این مدل احتمالاً از موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI در بازار ایران استفاده خواهد کرد.

موتور مذکور قدرت حداکثر ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۲۹۰ نیوتن‌ متر تولید می‌کند و توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تَر (Wet) به چرخ‌های جلویی خودرو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت ترکیبی و سرعت حداکثر فیدلیتی پرستیژ با این مشخصات فنی به ترتیب حدود ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. از دیگر مشخصات فیدلیتی شتاب صفر تا صد آن است که به طور کلی ۹ ثانیه طول می‌کشد.

تاثیرگذاری این مدل از موتور و گیربکس به تنظیمات و تکنولوژی موتور فونیکس تیگو ۸ پرو بسیار نزدیک است. یکی از نکات مثبت این ترکیب فنی استفاده از گیربکس دوکلاچه تر است، که در مقایسه با گیربکس دوکلاچه خشک مدل پرایم، عمر مفید بیشتری دارد و استهلاک کمتری دارد.

مشخصات فیدلیتی

معایب فیدلیتی

این خودرو دارای یک سری معایب است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت و جزئیات داخلی فیدلیتی نسبت به برندهای معتبر دیگر محدودتر است. علت کیفیت پایین معمولاً نتیجه‌ای از تلاش‌های ابتدایی برای کاهش هزینه تولید است.

عمر مفید تجهیزات

تجهیزات این خودرو امکان دارد نسبت به برندهای دیگر مقاومت کمتری و سرعت پایین‌تری داشته باشند. به همین دلیل عمر مفید آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

توزیع و خدمات پس از فروش

در برخی مناطق، توزیع و خدمات پس از فروش برای این نوع از خودروها ممکن است محدود باشد، به همین دلیل امکان دارد برای مشتریان مشکلاتی را به همراه داشته باشد. پس اگر قیمت فیدلیتی پایین‌تر بود حتما شک کنید.

طراحی داخلی فیدلیتی

نقاط ضعف در عملکرد

در مقایسه با خودروهای دیگر در کلاس مشابه، عملکرد خودرو ممکن است در برخی از جنبه‌ها نه چندان قوی باشد.

مصرف سوخت

برخی مدل‌های ماشین مورد نظر امکان دارد نسبت به خودروهای هم ‌کلاس دیگر مصرف سوخت بالاتری داشته باشند

ارتقاء پذیری

قابلیت ارتقاء و تعویض تجهیزات و قطعات در این نوع خودرو نسبت به برندهای دیگر دارای محدودیت باشد.

ارزش بازار

ارزش بازار این نوع از خودروها نسبت به برندهای معتبر کمتر است؛ به همین دلیل می‌تواند تأثیری بر ارزش حرفه‌ای و فروش خودرو داشته باشد. پس حتما قیمت کارخانه فیدلیتی را مورد بررسی قرار دهید.

کلام آخر

طبق مطالبی که در داخل متن به آن‌ها اشاره کردیم متوجه شدید که خودرو فیدلیتی یکی از خودروهای شرکت چینی چری است و جزو بهترین ماشین‌های آن به شمار می‌رود. این خودرو شاید به اندازه خودروهای برند دنیا مرغوب نباشد اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. به همین دلیل در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این خودرو در انواع مختلفی مانند فیدلیتی ۷ نفره و غیره ساخته می‌شود که شما می‌توانید متناسب با نیازتان هرکدام را که می‌خواهید خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده خودرو توقیفی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌