چرا کوییک نخریم؟ بررسی نقاط ضعف کوییک

چرا کوییک نخریم؟

خودروی کوییک یکی از تولیدات سایپا است که در بازار ایران توانسته فروش خوبی داشته باشد. این خودرو که نسخه فیس لیفت تیبا ۲ است، قابلیت‌ها و آپشن‌های بیشتری نسبت به این خودرو دارد. کوئیک در ایران سهم به سزایی از بازار خودروهای هاچبک را به خود اختصاص داده‌است. با این حال این خودرو نیز مثل تمام تولیدات ایرانی معایب و ایراداتی دارد. این معایب می‌توانند شما را از خریدن کوییک منصرف کنند. اگر شما قصد خرید یا تعویض خودروی خود را دارید و خودروی کوییک مد نظر شما است، پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را با دقت بررسی کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم، به بررسی این سؤال که چرا کوییک نخریم؟ بپردازیم و ایرادات و معایب آن را بررسی کنیم. شما نیز برای تصمیم گیری بهتر تا انتهای این مقاله از پایگاه ملی مناقصات هزاره ما را همراهی کنید.

معایب و نقص‌های خودرو کوییک

با این که خودروی کوییک جزو خودروهای آپشنال ایرانی محسوب می‌شود، اما معایب و ایرادات بسیاری در ظاهر، عملکرد و ساختار خود دارد. در ادامه به بررسی دلایلی که به شما می‌گویند چرا کوییک نخریم؟ می‌پردازیم:

خودرو کوییک

عایق‌بندی نامناسب کابین کوییک

یکی از مواردی که در فهرست معایب خودروی کوییک قرار گرفته، عایق‌بندی نامناسب کابین آن است. این مورد باعث می‌شود شما هنگام رانندگی با کوییک افزون بر صدای گوش خراش موتور، صداهای محیط بیرون را نیز به طور واضح بشنوید. این موضوع در سفرها و سرعت‌های بالا بیشتر آشکار می‌شود. در نهایت این عیب خودروی کوییک باعث نارضایتی سرنشینان شده است.

به همین خاطر یکی از سوال‌هایی که برای شما صاحبان این خودرو پیش می‌آید، این است که علت صدای موتور کوییک چیست؟ در پاسخ باید بیان کنیم موتور کوییک خیلی پر سروصدا نیست، ولی به دلیل عایق‌بندی نامناسب کابین آن صدای زیادی از طرف موتور به داخل کابین نفوذ کرده و حس غیرعادی بودن، صدای موتور را به شما القا می‌کند.

طرحی ظاهری کوییک

کیفیت سواری کوییک

خودروی کوئیک وزنی حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد. وزن کم این خودرو باعث می‌شود تا کیفیت سواری خوبی نداشته باشد. کوییک در آسفالت چسبندگی بالایی ندارد و این موضوع هنگام بارندگی برای شما مشکل ساز خواهد بود. تکان‌های شدیدی که در خودروهای ساینا و تیبا وجود داشت، در کوییک نیز دیده می‌شوند.

کیفیت پایین مونتاژ

پایین بودن کیفیت مونتاژ این خودرو یکی از بارزترین معایب آن است. به طور کلی کیفیت این خودرو از لحاظ مونتاژ قطعات آنچنان تعریفی ندارد. وجود درزهای غیر عادی بین قطعات بدنه، درست کار نکردن بعضی از آپشن‌ها و صداهای غیر عادی همگی مواردی هستند که به خاطر کیفیت پایین مونتاژ قطعات کوئیک به وجود آمده‌اند. یکی دیگر از معایب رایج کوئیک مشکلات برقی آن است که این مورد نیز به خاطر کیفیت پایین مونتاژ این خودرو است.

موتور کوییک

مشکل گیربکس در بعضی مدل‌ها

یکی دیگر از معایب کوئیک که در بعضی از مدل‌ها دیده می‌شود، مشکل گیربکس آن است. این مشکل در گیربکس کوییک دنده‌ای بسیار رایج است و کوئیک‌های اتوماتیک از گیربکس نسبتا با کیفیتی برخوردار هستند. با این حال بسیاری از صاحبان کوییک اتوماتیک نیز نسبت به عملکرد گیربکس آن شکایت‌هایی دارند. ولی این موضوع بیشتر به ناهماهنگی بین پیشرانه و گیربکس (به علت تکنولوژی قدیمی‌تر پیشرانه نسبت به گیربکس) مربوط می‌شود. یکی دیگر از علت‌های مشکل گیربکس می‌تواند، عدم آشنایی شما با گیربکس‌های CVT باشد.

عدم وجود سنسور

در بین سنسورهایی که در خودروها تعبیه می‌شود، کوئیک فقط یک سنسور عقب دارد. وجود سنسورهای رادار نقطه کور، رادار تغییر، فشار باد تایرو سنسور خواب آلودگی راننده، در ساختار خودروها موارد متداولی هستند، ولی هیچ کدام از این سنسورها در کوئیک دیده نمی‌شود. البته سنسور فشار باد تایر در مدل اتوماتیک موجود میباشد.

کاسه‌ای بودن ترمز عقب

کاسه‌ای بودن ترمز عقب کوئیک باعث می‌شود تا کار تعویض لنت آن مشکل بوده و زمان بیشتری بگیرد و کیفیت ترمزگیری کمتری داشته باشد.

عدم وجود چراغ‌های روشنایی روز

بکارگیری چراغ‌های روشنایی روز در خودروهای جدید چینی و برخی از خودروهای ایرانی متداول است، اما این مورد هم در کوئیک دنده دستی بکار نرفته‌است.

رنگ بندی کوییک

فرمان ساده

در خودروهای جدید روی فرمان، دکمه‌های سیستم مالتی مدیا و صوتی تعبیه شده‌است. اما خودروی کوییک دنده دستی به این آپشن مجهز نیست و فقط دارای یک فرمان ساده و بدون روکش چرم است. از همه مهم‌تر فرمان کوییک قابلیت حساس بودن به سرعت بالا را نیز ندارد، این موضوع یکی از نقطه ضعف‌های آشکار این خودرو در مدل دنده دستی است.

تیپ‌های متنوع با تفاوت‌های جزئی

وجود مدل‌های متنوع یک خودرو به خودی خود یک مزیت به حساب می‌آید. این ویژگی باعث می‌شود تا دست خریدار برای انتخاب بازتر باشد. اما اغلب تیپ‌های کوییک تقریبا شباهت زیادی به هم دارند، این موضوع باعث سردرگمی خریدار می‌شود.

امکانات داخلی کوییک

عدم وجود آپشن کنترل سرعت و کروز

اکثر خودروهای مدرن اروپایی و چینی به سیستم کروز مجهز هستند که این آپشن در خودروی کوییک دنده دستی مشاهده نمی‌شود. بیشتر خودروهای جدید به سیستم کنترل سرعت در سرازیری و کنترل ایستایی در سربالایی مجهز هستند، متاسفانه با وجود قیمت بالای خودروی کوییک، این آپشن‌ها در این خودرو وجود ندارند.

طراحی داخلی ساده

خودروی کوییک طراحی داخلی و کابین بسیار ساده و قدیمی دارد. سازندگان این خودرو تلاش‌های زیادی کرده‌اند، تا طراحی داخلی و کابین کوییک نسبت به ساینا مدرن و جدیدتر باشد. اما به دلیل استفاده از متریال و پلاستیک بی‌کیفیت در بخش‌های داخلی آن راحتی و جذابیت آن کاهش یافته است.

طراحی ضعیف داخلی و صندوق عقب

مورد دیگر ناهماهنگی بین رنگ‌های بکاررفته در قسمت داشبورد است، این موضوع از نظر شما مشتریان آشفتگی زیادی دارد

نبود برخی از آپشن‌ها در خودروی کوییک سبب شده تا کنترل قسمت‌های مختلف خودرو کار سختی باشد، و به طور کلی در این خودرو نسبت به خودروهای قدیمی برتری چندانی دیده نمی‌شود.


مقاله پیشنهادی: چرا خودروی شاهین نخریم؟ بررسی ایرادات شاهین

سخن پایانی

با بررسی این معایب نتیجه می‌گیریم که سایپا با تولید و عرضه این محصول فقط قصد کسب درآمد داشته است. می‌توان گفت خودروی کوئیک سایپا از بسیاری از جهات کپی محصولات قدیمی‌تر این شرکت است و معایب فنی و ظاهری محصولات گذشته سایپا، همچنان در این خودرو نیز دیده می‌شوند. اگر قصد خرید کوییک را دارید، توصیه می‌کنیم حتما قبل از تصمیم گیری نهایی بخش چرا کوییک نخریم؟ این مقاله را با دقت بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های خودرو سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌