کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023

تجربه سفر به کشورهای مختلف دنیا برای هر فردی می‌تواند سرشار از لذت باشد. در عین حال سفر به برخی از کشورهای دنیا نیاز به دریافت ویزا دارد. با توجه به این که دریافت ویزا نیازمند تمکن مالی مناسب، شرایط شغلی، سوابق تحصیلی و شرایط دیگر است دریافت آن برای بسیاری از افراد به ویژه ایرانیان مشکل شده است. از این رو افراد ایرانی مدام به دنبال سفر کردن به کشورهایی هستند که نیازی به ویزا ندارد. بسیاری از افراد نیز نمی‌دانند که سفر به چه کشورهایی نیاز به ویزا دارد و این سوال را می‌پرسند که بدون ویزا کجا بریم؟ در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال، شرایط سفر به کشورهای خارجی بدون ویزا و مطالب پیرامون آن بپردازیم. لطفا تا انتهای این مطلب از پایگاه مناقصات و مزایدات هزاره با ما همراه باشید.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران

ممکن است برای شما نیز این سوال ایجاد شود که اصلا آیا بدون داشتن ویزا می‌توان به کشورهای خارجی سفر کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، گاهی اوقات بین برخی از کشورها توافق نامه‌هایی صورت می‌گیرد که بر اساس آن تبعه آن کشورها برای رفت و آمد و سفر نیاز به دریافت ویزا نداشته باشد. کشور ایران نیز این توافق نامه را با برخی از کشورهای دنیا و کشورهای اروپایی دارد. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران کدامند تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در ادامه مطلب لیست کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به آن سفر کنند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کشورهای بدون ویزا

کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

به طور معمول ایرانیان و سایر اتباع خارجی برای سفر به کشورهای اروپایی باید ویزای شینگن دریافت کنند. دریافت ویزای شینگن به خصوص برای جوانانی که شرایط دریافت آن مانند ارائه مدارک شغلی و مالی را ندارند بسیار مشکل است. این مشکل در کشور ایران با توجه به اوضاع اقتصادی و افزایش نرخ دلار و یورو بسیار بزرگ‌تر از سایر کشورها است. خبر خوبی که در این باره وجود دارد این است که با وجود این که برای سفر به اغلب کشورهای اروپایی باید ویزای شینگن داشته باشید اما سفر به برخی از کشورهای اروپایی نیاز به ویزا ندارد. کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان به صورت زیر هستند:

کشورهای اروپایی محدوده شینگن

·       روسیه

روسیه یکی از خوش آب و هواترین کشورهای اروپایی است که تابستان فوق‌العاده‌ای دارد. ایرانیان برای سفر به این کشور بدون ویزا و تنها با داشتن چند قطعه عکس و پاسپورت می‌توانند اقدام کنند.

·       بلغارستان

بلغارستان نیز یکی از بهترین کشورهای اروپایی بدون وایزی شینگن است که تور آن بسیار معروف بوده و بسیاری از افراد با توجه به شرایط آسانی که برای سفر دارد این کشور را انتخاب می‌کنند.

·       صربستان

صربستان یکی از کشورهای اروپایی است که تا پیش از سال ۱۳۹۷ برای سفر به آن نیاز به ویزا نبود. با این حال امروزه از رده کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان خارج شده است و جهت سفر به آن حتما باید ویزا دریافت کنید.

·       کرواسی

کرواسی یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که دارای امکانات رفاهی زیادی برای گردشگران است. سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارد اما باید مدارکی ارائه کنید که حتما به عنوان گردشگر وارد شده‌اید و پس از پایان سفر به ایران بازخواهید گشت.

·       گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشورهای اروپایی توریستی است که رفت و آمد در آن هیچ نیازی به ویزا ندارد و برای ایرانیان آزاد است.

کشورهای اروپایی بدون ویزا خارج از محدوده شینگن

به غیر از کشورهای نام برده شده در محدوده شینگن کشورهای اروپایی دیگری نیز وجود دارند که نیازی به ویزا نداشته و خارج از محدوده شینگن هستند. از جمله این کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان می‌توان به رومانی، اوکراین، بریتانیا، ایرلند، جمهوری آذربایجان، بوسنی، مولداوی، آلبانی، کوزوو، هرزگوین و مقدونیه اشاره کرد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023

کشورهایی که بدون ویزا می‌توان سفر کرد؟

همان گونه که گفته شد برخی از کشورها با کشور ایران به توافق رسیده‌اند و شرایط دریافت ویزا را برای رفت و آمد و مسافرت برداشته‌اند. به غیر از کشورهای اروپایی نامبرده شده کشورهای دیگری از قاره‌های دیگر هستند که می‌توانید بدون دریافت ویزا و تنها با داشتن پاسپورت به آن‌‌ها سفر کنید. کشورهایی که بدون ویزا می‌توان سفر کرد شامل کشورهایی چون ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، ونزوئلا، جمهوری سورینام، مالزی، عراق، دومینیکا، هائیتی و میکرونزی هستند.


مقاله پیشنهادی: راهنمای کامل کاپوتاژ خودرو برای خروج از کشور

در حال حاضر در سال ۲۰۲۳ ایرانیان می‌توانند بدون داشتن ویزا به این ده کشور و کشورهای اروپایی نام برده شده سفر ‌کنند. با این حال ممکن است در سال‌های آینده شرایط رفت و آمد سخت‌گیرانه‌تر شده و محدودیت برای رفت و آمد بیشتر شود. حتی ممکن است برخی از این کشورها در آینده داشتن ویزا را جزو الزامات سفر قرار دهند. از این رو لازم است که هر سال لیست به روز این کشورها را از سایت‌های معتبر جستجو کنید.

بدون ویزا کجا بریم؟

اگر شما نیز نمی‌دانید برای سفر کدام کشور را انتخاب کنید و مشکل ویزا دارید ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که بدون ویزا کجا بریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که امروزه کشورهای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بدون دریافت ویزا به آن جا سفر کنید که در این مطلب به اسامی آن‌ها اشاره شد. با این حال اگر در انتخاب کشور دچار تردید هستید بهتر است ابتدا هدف خود را از سفر مشخص کنید. اگر سفر شما توریستی است گرجستان می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. با این حال کشور ترکیه هم برای کسب و کار و هم برای گردشگری بسیار خوش آب و هوا و عالی است.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین شروط سفر به اغلب کشورها دریافت ویزا است. با توجه به این که دریافت ویزا نیازمند ایجاد شرایط خاصی مانند ارائه مدارک شغلی و مالی است که برای بسیاری از افراد مشکل است. این شرایط در کشور ایران با توجه به افزایش قیمت دلار و یورو بسیار سخت تر است بنابراین بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند به کشورهایی سفر کنند که نیاز به ویزا نداشته باشند. از جمله کشورهایی که بدون ویزا می‌توان سفر کرد می‌توان به مالزی، ترکیه، ارمنستان، عراق و …. اشاره کرد. هم‌چنین بسیاری از کشورهای اروپایی در منطقه شینگن و خارج از منطقه شینگن وجود دارد که برای سفر به آن‌ها نیازی با دریافت ویزا نیست که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «  مناقصات تورهای سیاحتی، زیارتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌