مزایا و معایب سرامیک خودرو چیست؟

"سرامیک خودرو: مزایا، هزینه و راهکارهای اعمال پوشش حفاظتی سرامیک بر روی بدنه ماشین"

برای بهبود ظاهر خودرو، سرامیک خودرو به ‌صورت قابل توجهی مفید است؛ چرا که می‌تواند از آسیب رسیدن به بدنه آن جلوگیری کند. برای محافظت از بدنه خودرو، اجرای سرامیک ماشین یا پوشش نانو سرامیک یکی از بهترین روش‌ها به شمار می‌رود.

ترجیح شما جهت داشتن یک نمای جذاب برای خودرو چیست؟ هزینه سرامیک بدنه خودرو و قیمت سرامیک برای کسانی که تمایل دارند این اقدام را انجام دهند اهمیت دارد. برای دانستن این موارد از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این گفتار مفید از پایگاه ملی مناقصات کشور هزاره همراه ما باشید.

معایب سرامیک خودرو

از اصلی‌ترین معایب سرامیک خودرو، هزینه بالای آن در برخی مدل‌ها است. با این حال، این نوع پوشش به شما امکان می‌دهد که تا سه سال بدون نیاز به واکس یا کاور دیگر از ظاهر خودرو خود لذت ببرید.

الزام به سپری شدن زمان مناسب برای اعمال سرامیک خودرو، مقاومت پایین سرامیک در برابر برخی سنگ‌ریزه‌ها و عوامل مخرب دیگری که ممکن است خط و خش‌هایی روی بدنه ایجاد کنند، نیاز به تخصص افراد اعمال‌ کننده پوشش، آسیب رساندن به ظواهر پوشش در محیط‌های بسیار گرم و خشک از دیگر معایب این نوع لایه حفاظتی هستند.

در نهایت، پس از هر استفاده از «خدمات کارواش» توصیه می‌شود با استفاده از دستمال مناسب، قطرات آب را از روی بدنه خودرو پاک کنید تا جلوی ایجاد لکه بر روی بدنه را بگیرد. 

هزینه سرامیک خودرو

هزینه‌ اعمال سرامیک بر روی بدنه خودرو متفاوت بوده و معمولاً در بازه‌ قیمتی یک میلیون و پانصد هزار تا سه میلیون تومان انجام می‌شود. البته عوامل مختلفی می‌توانند بر تعیین هزینه‌ این پوشش تاثیر بگذارند.

از جمله این عوامل «مدل ماشین، نوع مواد مورد استفاده برای سرامیک‌کاری و تعداد لایه‌های سرامیکی» است که در سرامیک خودرو به کار رفته‌اند.

بدیهی است برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت، هزینه‌ اعمال سرامیک بیشتر است. همچنین این امر در مورد جنس و کیفیت مواد استفاده شده نیز صدق می‌کند.

اگر در آینده‌ای نزدیک تصمیم به فروش خودروی خود گرفته‌اید، به در نظر گرفتن جوانب مختلف اقتصادی و عملی آن نیاز دارید. اعمال پوشش سرامیک نانو به خودرو با اینکه به نظر می‌رسد ارزش و جذابیت خودرو را افزایش دهد، ممکن است تأثیراتی منفی بر خریداران احتمالی داشته باشد.

معایب سرامیک خودرو

علاوه بر این، اگر خودروی شما زیاد مستهلک شده است و یا اگر از نظر ظاهری خودروی لوکسی محسوب می‌شود اما عمر بالایی دارد، هزینه بالا برای اعمال روکش سرامیک نانو نمی‌تواند چندان اقتصادی باشد.

سرامیک رنگ خودرو

پوشش سرامیکی موجب حفاظت از بدنه در برابر آسیب‌های فیزیکی نظیر خطوط و خش‌های سطحی و نیز آسیب‌های ناشی از تابش‌های فرابنفش، به ویژه اشعه‌های UV خورشید می‌شود. اثرات آن بر روی ظاهر خودرو به مرور زمان قابل تشخیص‌ است.

به علاوه، سرامیک خودرو از بدنه در برابر اثرات مخرب شیره گیاهان، فضولات پرنده و دیگر آسیب‌هایی که به طور مداوم بر ظاهر خودرو وارد می‌شوند تا حد زیادی محافظت می‌نماید.

یک نکته دیگر این است که پوشش سرامیک، بدنه را به یک سطح ضد آب تبدیل می‌کند، به این ترتیب هر نوع مایعی که با آن در تماس باشد روی سطح آن می‌لغزد.

در واقع، باران‌های اسیدی که در شهرهای آلوده و بزرگ بیشتر است، دیگر نمی‌توانند به بدنه خودرو صدمه‌ خاصی بزنند؛ زیرا پوشش سرامیکی از ایجاد واکنش شیمیایی بین رنگ بدنه و مواد شیمیایی اسیدی موجود در باران جلوگیری می‌کند.

اسپری سرامیک خودرو

اسپری سرامیک بر اساس فناوری نانو ذرات سیلیکون تهیه شده است. این پوشش، بدنه و اجزای مختلف خودرو از جمله شیشه، رینگ و بدنه را به ‌‌طور کامل آب‌ گریز می‌سازد و باعث درخشندگی و شفافیت بیشتر بدنه می‌شود.

علاوه بر این، اسپری سرامیک خودرو از جذب گرد و غبار، آلودگی و جرم جلوگیری می‌کند. با استفاده از این پوشش، بدنه خودرو به راحتی و بدون نیاز به مواد شوینده، تمیز می‌شود. میزان ماندگاری این پوشش حداقل ۶ ماه است.

هزینه سرامیک خودرو

فواید سرامیک خودرو

فواید برجسته‌ استفاده از سرامیک بر روی بدنه خودرو عبارتند از:

  • دارا بودن ویژگی آب ‌گریز که از نفوذ یا باقی ‌ماندن لکه‌های آب به بدنه فلزی خودرو جلوگیری می‌کند.
  • حفاظت از بدنه خودرو در برابر خوردگی شیمیایی ناشی از «باران‌های اسیدی».
  • جلوگیری از ایجاد لکه‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی مختلف.
  • مقاومت در برابر واکنش‌های اکسیداسیون ناشی از «تابش‌های خورشیدی بر روی بدنه خودروها».
  • محافظت در برابر خط و خش ناشی از برخورد اجسام به بدنه خودرو (مانند سنگ).
  • ماندگاری و دوام قابل توجه.
  • بهبود عملکرد در فرمولاسیون آن‌ها (نسبت به انواع واکس‌های بدنه خودرو».
  • مقرون‌به‌صرفه بودن برای دارندگان خودرو.

مقاله پیشنهادی: چرا کوییک نخریم؟ بررسی نقاط ضعف کوییک

سراميک كردن ماشين

سرامیک خودرو که به‌عنوان یکی از جدیدترین روش‌ها برای پوشش دادن رنگ ماشین به حساب می‌آید، با ترکیبات مختلف از موادی همچون پلیمر، کوارتز و پلیمر مایع (اورتان) ساخته می‌شود.

از میان مواد استفاده شده در ساخت سرامیک ماشین، کوارتز است که به‌ خاطر داشتن ویژگی ارتجاعی بالا، از مقاومت و سرسختی بالایی در برابر خط و خش برخوردار است. به علاوه، اورتان نیز با داشتن خواصی چون آب‌گریزی و سختی بالا، به یک ماده کامل برای ساخت روکش سرامیکی تبدیل شده و به‌عنوان یک نوع مزیت در استفاده از سرامیک ماشین به حساب می‌آید.

کلام آخر

با اعمال سرامیک بر روی بدنه خودرو، به مزایایی همچون محافظت در برابر خوردگی شیمیایی، مقاومت در برابر اشعه‌های UV، سهولت در تمیز کردن و درخشندگی خودرو می‌توان دست یافت.

در نتیجه، با اعمال پوشش سرامیک خودرو نه تنها تصویری زیبا و درخشان از آن به دست می‌آید، بلکه همچنین محافظتی برای پوسته خودرو در برابر شرایط نامساعد هوایی و آسیب رساندن به رنگ فابریک خودرو فراهم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات خودرو سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۸ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌