چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟

چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟

خودروی پژو ۲۰۷ یکی از تولیدات ایران خودرو است که در بازار ایران توانسته فروش خوبی داشته باشد. این خودرو که نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ است، قابلیت‌ها و آپشن‌های بیشتری نسبت به این خودرو دارد. سواری ۲۰۷ در ایران سهم به سزایی از بازار خودروهای هاچ بک را به خود اختصاص داده است. با این حال این خودرو نیز مانند تمام تولیدات ایرانی معایب و ایراداتی دارد. این معایب می‌توانند شما را از خریدن پژو ۲۰۷ منصرف کنند. اگر شما قصد خرید یا تعویض خودروی خود را دارید و این خودرو مد نظر شما است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت بررسی کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این سؤال که چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟ بپردازیم و ایرادات و معایب پژو ۲۰۷ را بررسی کنیم. شما نیز برای تصمیم گیری بهتر تا انتهای این مطلب از پایگاه ملی مناقصات کشور هزاره ما را همراهی کنید.

با معایب پژو ۲۰۷ آشنا شوید

با این که خودروی پژو ۲۰۷ جزو خودروهای آپشنال ایرانی محسوب می‌شود، اما معایب و ایرادات بسیاری در ظاهر، عملکرد و ساختار خود دارد. در ادامه به بررسی دلایلی که به شما می‌گویند چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟ می‌پردازیم:

پلاستیک خشک

ظاهر و شکل محیط داخلی این خودرو تا حدودی قابل قبول و رضایت بخش است، اما به کارگیری پلاستیک خشک در محیط داخلی آن چندان جالب نیست. متریال استفاده شده در داشبورد و سایر قسمت‌های این پژو بسیار بی‌کیفیت هستند، به طوری که پس از مدتی باید صدای قطعات پلاستیکی را تحمل کنید. در حقیقت محیط داخلی این خودرو از نظر کیفیت و متریال با خودرویی مانند کوییک تفاوتی ندارد.

طراحی ظاهری 207

فضای داخلی کم کابین پژو ۲۰۷

این خودرو فضای داخلی کوچکی دارد و این مورد عملا این پژو را به خودرویی دو نفره تبدیل کرده است. سرنشینان ردیف دوم این خودرو فضای کمی در اختیار دارند و این موضوع باعث کلافگی آن‌ها می‌شود. فضای صندوق عقب پژو ۲۰۷ نیز بسیار کوچک بوده و فقط می‌توان اشیای کوچک را داخل آن قرار داد. در نتیجه برای مسافرت‌های برون شهری با جمعیت ۴ نفر، هرگز نمی‌توان روی این خودرو حساب کرد.


مقاله پیشنهادی: چرا خودروی شاهین نخریم؟ بررسی ایرادات شاهین

کیفیت سواری بد

پس از آنکه این خودرو را خریداری کردید، بعد از مدتی رانندگی در محور عقب آن متوجه خشکی خودرو خواهید شد. این مشکل تا حدودی در میان خودروهای داخلی بسیار طبیعی است. همچنین کیفیت خودروی ۲۰۷ دست کمی از کوییک ندارد. سواری خشک پژو ۲۰۷ باعث تشدید صداهای ناخوشایند ناشی از متریال بی‌کیفیت و خشک کابین آن خواهد شد.

نمای داخلی 207

مشکلات فنی

دریچه گاز برقی سواری ۲۰۷ بسیار ضعیف عمل می‌کند و به سادگی می‌توان کوپ کردن آن را حس کرد. مورد بعدی آینه‌های کوچک جانبی این خودرو هستند که باعث می‌شوند تا دید بسیار ضعیفی به کناره‌های خودرو داشته باشید. مانورپذیری این پژو یکی دیگر از مشکلات فنی این خودرو است که به علت ارتفاع بالاتر از حد استاندارد محصولات هم رده و تعلیق معمولی، بسیار ضعیف عمل کند. به گونه‌ای که در صورت‌ عدم کنترل صحیح فرمان، در سرعت بالاتر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت احتمال در رفتن این پژو از دست شما وجود دارد.

قطعات گران‌تر از پژو ۲۰۶

قطعات و اجزای خودروی پژو ۲۰۶ از قطعات پژو ۲۰۷ قیمت پایین‌تری دارند. در حقیقت شما همین خودرو را با هزینه بیشتری خریداری می‌کنید و هزینه‌های نگهداری برای قسمت بیرونی خودرو نیز بیشتر است. به طور کلی پژو ۲۰۷ از نظر هزینه‌ها یک پله بالاتر از پژو ۲۰۶ قرار دارد. برای نمونه یک چراغ این پژو قیمتی برابر ۲ میلیون تومان دارد و در مقابل یک چراغ پژو ۲۰۶ قیمتی برابر با ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اختلاف قیمتی که در سایر قسمت‌های این خودرو نیز وجود دارد. از سوی دیگر هزینه‌های تعمیرات این پژو از سواری ۲۰۶ تقریبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است.

موتور خودرو207i

گیربکس

گیربکس محصولات قدیمی پژو همیشه دردسر ساز بوده و این مسئله در مورد این محصول ایران‌خودرو نیز صدق می‌کند. در مدل دنده‌ای این خودرو اگر شانس بیاورید، گیربکس عملکرد مطلوبی دارد، اما در غیر این صورت باید صداهای عجیبی را در زمان تعویض دنده بشنوید. اگر از نوع اتوماتیک این خودرو استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید.


مقاله پیشنهادی: معرفی خودروی فیدلیتی؛ مشخصات فنی، مزایا و معایب

گیربکس در نسخه اتوماتیک این خودرو نیز عملکرد بسیار بدی دارد و به همین دلیل ایران خودرو روی نسخه ۲۰۷MC، جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته DAE تعبیه کرده است. گیربکس پژوهای ۲۰۷ اتوماتیک اندکی تاخیر دارد و دیر دنده‌ها را عوض می‌کند.

آپشن‌های دکوری پژو ۲۰۷

حقیقتی به تلخی بی‌کیفیتی آپشن‌های خودروهای داخلی و به‌ ویژه پژو ۲۰۷ وجود ندارد. صاحبان این خودرو به صورت مداوم نسبت به بروز مشکلات برقی، خرابی‌های پی در پی مانیتور، عمل نکردن درست کروز کنترل و… شکایت دارند. ایرادات این پژو از این موارد هم فراتر رفته و در مدل‌های سقف شیشه‌ای، برای بعضی از صاحبان این خودرو با مشکلات عجیبی روبه رو می‌شوند. پرده این بخش در صورت قرارگیری خودرو در سربالایی یا شیب، به گونه‌ای کاملا افتضاح باز و بسته می‌شود.

مونتاژ ضعیف پژو ۲۰۷

از دیگر ایرادات خودرو ۲۰۷ و دلایل چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟ مونتاژ ضعیف اجزای آن است. با بررسی این موضوع مشاهده خواهید کرد که میان اجزاء بدنه این خودرو تقارنی وجود ندارد. این موضوع به‌ویژه در دو طرف کابین و درهای سمت چپ و راست کاملاً واضح است. از سوی دیگر درزهای بین قطعات بدنه را نیز نباید نادیده گرفت. در داخل خودرو نیز بعضی از قطعات به درستی به هم متصل نشده‌اند، به طوری که انگار آن‌ها را با چسب روی این پژو نصب کرده‌اند.

دنده اتومات

ایمنی ضعیف پژو ۲۰۷

امروزه نبود پشتیبانی خودرو از حداقل‌های استاندارد بدنه، برای حفظ جان سرنشینان در هیچ کشوری قابل قبول نیست. اما در ایران با قرار دادن یک دیلایت و دو بادکنک، استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کنند. برای مثال ترمز ABS به عنوان امکانات ایمنی برای یک خودرو موضوع بسیار خنده‌داری است. در دنیایی که بدنه خودرو را با فولاد مستحکم می‌سازند و از سطح ۲ سامانه‌های کمک رانندگی بهره می‌گیرند؛ تولید خودرویی در حد سواری ۲۰۷ با آن همه ادعا و طرفدار اصلا قابل قبول نیست. آیا واقعاً بدنه پژو ۲۰۷ می‌تواند فشار ناشی از ضربه را تحمل کند؟ پاسخ این سوال با شما است.


مقاله پیشنهادی: چرا کوییک نخریم؟ بررسی نقاط ضعف کوییک
امکانات داخلی 207

سخن پایانی

با بررسی معایب پژو ۲۰۷ نتیجه می‌گیریم که ایران خودرو با تولید و عرضه این محصول فقط قصد کسب درآمد داشته است. می‌توان گفت خودروی پژو ۲۰۷ از بسیاری از جهات کپی محصولات قدیمی‌تر این شرکت است و معایب فنی و ظاهری محصولات گذشته ایران خودرو همچنان در این خودرو نیز مشاهده می‌شوند. با بیان این ایرادات، می‌توان گفت خودرو ۲۰۷ در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک ارزش خریدن ندارد. اگر قصد خرید پژو ۲۰۷ را دارید، توصیه می‌کنیم حتما قبل از تصمیم گیری نهایی، بخش چرا پژو ۲۰۷ نخریم؟ این مقاله را با دقت بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خودرو سازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌