معرفی و عملکرد دستگاه ایرواشر: سیستم چهارفصل با توانایی سرمایش، گرمایش و تهویه

"معرفی و عملکرد دستگاه ایرواشر: سیستم چهارفصل با توانایی سرمایش، گرمایش و تهویه"

دستگاه ایرواشر یک وسیله سرمایشی گرمایشی به شمار می‌رود که می‌تواند در فصل گرما همچنین سرما فضای مورد نظر شما را با توجه به شرایط تنظیم کنید. ما در این مقاله از سامانه مناقصات و مزایدات هزاره قصد داریم این دستگاه را به طور کامل معرفی کنیم و نکاتی را در مورد آن همچنین شرایط نگهداری در اختیار شما بگذاریم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید با ما تا انتها همراه باشید.

دستگاه ایرواشر چه نوع دستگاهی است؟

ایرواشر یک نوع دستگاه تهویه مطبوع است که از یک سیستم تهویه بر پایه سایکومتری استفاده می‌کند. این دستگاه قابلیت سرمایش و گرمایش را داراست و همچنین با استفاده از فیلترهای خاص، هوا را از آلودگی‌های مختلف مانند گردوغبار، دود، بوی نامطبوع و سایر آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند. ایرواشرها با بهره‌گیری از فناوری‌های مختلف تصفیه هوا، انواع فیلترها و سیستم‌های هوشمند، توانایی بالایی در حذف آلودگی‌ها از هوا دارند.

ایرواشر چگونه کار می‌کند؟

ایرواشرها به عنوان دستگاه‌های تهویه و سرمایش چهار فصل استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها قادرند هوای محیط را تصفیه کنند ؛ به همین دلیل به عنوان دستگاه‌های گرم‌کننده و خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید توجه داشت که ایرواشرها به صورت تبخیری عمل می‌کنند؛ در نتیجه برای مناطق با هوای مرطوب یا شرجی مناسب نیستند. این دستگاه به طور کلی سه وظیفه مهم یعنی عملکرد گرمایشی، عملکرد سرمایشی و تهویه هوای محیط را بر عهده دارد.

عملکرد گرمایشی دستگاه ایرواشر به چه صورت است؟

عملکرد گرمایشی در دستگاه ایرواشر توسط کویل‌های آب گرم انجام می‌شود. برای ایجاد گرما، آبی که وارد لوله‌های گرمایشی در ایرواشر می‌شود، در ابتدا توسط کویل‌های گرمایشی، گرم می‌شود. بعد از آن، فن موجود در ایرواشر، هوای گرمی که از این طریق به وجود آمده است را به خارج از دستگاه هدایت می‌کند، با این عمل هوای گرم به محیط منتقل می‌شود.

عملکرد سرمایشی ایرواشر چگونه است؟

نکته مهمی که باید در ابتدا به آن اشاره کنیم این است که استفاده از دستگاه مورد نظر در مناطق شرجی و مرطوب برای خنک کردن محیط توصیه نمی‌شود. این دستگاه‌ها در فصل تابستان از طریق افشانک‌های آبپاش عمل سرمایشی را انجام می‌دهند. ایرواشر گرمای جذب شده را با رطوبتی که تولید می‌کنند ترکیب و آن را تبخیر می‌کنند. این فرآیند تبخیر باعث افزایش رطوبت و خنک شدن هوا می‌شود.

سیستم چهارفصل با توانایی سرمایش، گرمایش و تهویه

به‌طور کلی، عملکرد سرمایشی ایرواشرها در تابستان شبیه کولرهای آبی است، با این تفاوت که ایرواشرها دارای ظرفیت و توان بیشتری نسبت به کولرهای آبی هستند. آن‌ها همچنین هوای خشک محیط را جذب کرده و به جز ایجاد سرما به محیط رطوبت و تازگی هوای می‌بخشند.

دستگاه ایرواشر چه مزایایی دارد؟

در نواحی با آب و هوای گرم و خشک، ایرواشر صنعتی یک گزینه ویژه، مفید و اقتصادی در نظر گرفته می‌شوند. این سیستم‌های تهویه و گرمایشی که همراه با عمل مرطوب‌سازی همراه هستند، مزایای بسیار زیادی دارد که عبارت‌اند از:

  • فراهم کردن خنکای مناسب
  • تأمین گرمایش متناسب با شرایط محیط
  • فراهم کردن تهویه مطبوع
  • داشتن فن با چندین سرعت مناسب برای نیازهای مختلف
  • نگهداری آسان
  • عدم نیاز به تعویض فیلترها
  • برخورداری از عمر طولانی
  • هزینه مناسب نسبت به دیگر سیستم‌های تصفیه هوا
  • ایجاد رطوبت مناسب که برای تنفس و پوست انسان مفید است.

مقاله پیشنهادی: تهویه مطبوع شامل چه تجهیزاتی می شود؟

شرایط نگهداری از دستگاه ایرواشر

برای نگهداری و تمیز کردن این دستگاه باید به یک سری نکته دقت کنید که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نگهداری دوره‌ای و تمیز کردن ایرواشر

ایرواشرها برای عملکرد بهینه و جلوگیری از آلودگی و میکروب‌های محیطی نیازمند تمیزی و تخلیه منظم آب مصرفی هستند. برای انجام این کار مواد ضدعفونی کننده غیرسمی را به آب مصرفی اضافه و با آن تمام فیلترها را با دقت تمیز کنید.

بررسی استانداردها

بررسی دقیق میزان رطوبت، سرمایش و گرمای تولید شده توسط دستگاه ایرواشر اهمیت دارد. در صورت وجود هر گونه مشکلی، باید سریعاً عمل عیب یابی و تعمیر را انجام دهید تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کنید.

معرفی و عملکرد دستگاه ایرواشر

تعویض قطعات فرسوده

برخی از قطعات ایرواشر قابل تعویض هستند. بررسی و تعویض قطعات فرسوده با قطعات جدید برای جلوگیری از مشکلات بیشتر توصیه می‌شود. اما اگر به این نکات دقت نکنید امکان دارید مجبور به تعویض خود دستگاه شوید که هزینه بیشتری را برای شما به همراه دارد.

توجه به تمام این نکات می‌توان به افزایش طول عمر دستگاه شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. پس حتما به آن‌ها توجه کنید.

کلام آخر

 طبق مطالب در متن متوجه شدید که دستگاه ایرواشر یک دستگاه عالی برای برای سیستم گرمایی و سرمایشی به شمار می‌رود و می‌تواند کار شما راحت کند؛ چرا که با نصب این دستگاه می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و دستگاه سرمایشی و گرمایشی را با هم داشته باشید.

البته باید به این نکته دقت کنید که این نوع دستگاه برای مناطقی که مرطوب هستند، توصیه نمی‌شود؛ زیرا در چنین شرایطی عملکرد خوبی ندارند. همچنین باید توجه داشته باشید که رسیدگی و تمیز کردن به موقع این دستگاه می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد همچنین از بروز مشکلات و هزینه‌های بیشتر برای شما جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سیستم تهویه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌