معرفی خودروهای فونیکس FX: طراحی، امکانات و قیمت‌ها

معرفی خودروهای فونیکس FX

ماشین fx (فونیکس) را می‌توان جزو یکی از اولین انواع کراس اوور کوپه چری دانست. این نوع کراس اوور در مقایسه با خانواده تیگو به شکل دیگری نام گذاری شده است و این موضوع نشان از تغییر رویکرد چری در مسیر پیشرفت دارد. این نوع از ماشین‌ها بر اساس بروزترین سبک چری طراحی شده‌اند که این موضوع همواره بیانگر هنر در حال حرکت است. ماشین فونیکس fx به سرپرستی استیو هیوم و توسط تیم اختصاصی و مجرب طراحان چری، طراحی شده است. رونمایی از این دسته از خودروها، در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۲ صورت گرفت و قرار شد که خودروهای فونیکس پایه گذار یک سبک جدید از نسل چهارم چری باشند. اگر شما نیز جزو علاقه مندان این مدل از خودروها هستید، می‌‌توانید در ادامه این مقاله از پایگاه مناقصه و مزایده کشور هزاره اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با آن‌ها دریافت کنید.

خودرو fx premium

خودرو fx premium در حال حاضر به عنوان مدل بالاترین و بروزترین نوع خودروهای خانواده فونیکس شناخته می‌شود. در حقیقت، تمامی آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی خانواده فونیکس در این مدل خودرو پیدا می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که فونیکس پرمیوم سریع‌ترین خودروی بازار ایران است و با توجه به طراحی منحصر به فردی که دارد، در کلاس خود بی رقیب است. 

قیمت کارخانه فونیکس fx

از امکانات کامل خودرو fx premium می‌توان به سردکن و گرمکن صندلی‌ها، رانندگی خودران، چراغ‌های LED جلو و عقب، نورپردازی چند رنگ داخلی، صفحه نمایش دو تکه کابین، دستیار صوتی و… اشاره کرد. برای فضای کابین این نوع خودرو، یک طراحی بسیار شکیل و اسپرت به کار گرفته شده است و در آن فضای لازم برای حدود ۵ نفر وجود دارد.

قیمت ماشین fx

قیمت ماشین fx نیز مانند بسیاری دیگر از خودرهای موجود در ایران، با افت و خیزهای بسیار زیادی همراه بوده است. اگر به دنبال خرید خودرو fx دست دوم و کارکرده باشید، همواره با یک معادله چند مجهولی و اختلاف قیمت‌های زیادی مواجه خواهید شد؛ زیرا عوامل بسیار متعددی مانند میزان کارکرد، قطعات رنگ شده و یا تعویض شده و… در تعیین قیمت ماشین fx تاثیرگذار هستند.


مقاله پیشنهادی: معرفی و بررسی مشخصات خودرو فونیکس

علاوه بر این موضوع، قیمت انواع مدل‌های ماشین فونیکس با یکدیگر تفاوت دارد و کاملا مشخص است که قیمت ماشین fx5 با قیمت دیگر ماشین‌های خانواده فونیکس متغیر است. با توجه به این موضوعات، با قاطعیت نمی‌توان گفت قیمت ماشین‌های فونیکس مانند نسخه پرمیوم و… چقدر است و مسلما این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد.

طراحی داخلی فونیکس

قیمت ماشین fx premium

همان طور که گفتیم، ماشین fx permium جزو یکی از مجهزترین و فول آپشن ترین انواع ماشین‌های فونیکس محسوب می‌شود. این نوع خودروی منحصر به فرد در بسیاری از موارد توانسته است محبوبیت بالای خود را به نمایش بگذارد. همین موضوع نیز سبب شده است تا قیمت ماشین fx premium در مقایسه با دیگر مدل‌های این خانواده مانند نسخه اکسلنت بیشتر باشد. زمان پیش فروش این دو مدل ماشین، مدیران خودرو قیمت بیشتری را برای نسخه پریمیوم نسبت به نسخه اکسلنت در نظر گرفتند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دو خودرو در بسیاری از موارد مانند یکدیگر هستند و تنها تفاوتی که در این دو وجود دارد، مربوط به مشخصات فنی بهتر و با کیفیت‌تر نسخه پرمیوم است. توجه داشته باشید که پس از ورود ماشین fx  به بازار، دیگر قیمت کارخانه آن ملاک نیست؛ چرا که قیمت بازار است که می‌تواند قیمت دقیق این مدل خودرو را تعیین کند. امروزه این مدل خودرو در بازار ایران به قیمت نسبتا بالایی به فروش می‌رسد.

موتور خودرو فونیکس

متأسفانه نمی‌توان اطلاعات چندان دقیقی را در رابطه با قیمت ماشین fx premium ارائه داد؛ زیرا عوامل بسیار متعددی وجود دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم روی تعیین قیمت این نوع خودرو دخیل هستند. نوسانات نرخ ارز و بازار جزو یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار بر قیمت این محصول به حساب می‌آیند. برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با قیمت این مدل از خودروهای فونیکس، می‌توانید جدول قیمت روز این محصول را مشاهده کنید‌.

قیمت کارخانه فونیکس fx

یک حقیقت کاملا واضح که در رابطه با قیمت خودروها وجود دارد، این است که قیمت کارخانه این نوع از محصولات نسبت به قیمت بازار آن‌ها همواره کمتر است. این موضوع در مورد خودروهای فونیکس نیز صدق می‌کند و قیمت کارخانه فونیکس fx نسبت به قیمت بازار همواره کمتر است. به عبارتی دیگر شما برای خرید خودرو فونیکس در بازار باید بودجه بیشتری داشته باشید. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که این اختلاف قیمت‌ها چقدر است؟


مقاله پیشنهادی: معرفی خودروی فیدلیتی؛ مشخصات فنی، مزایا و معایب

به طور دقیق نمی‌توان گفت اختلاف قیمت کارخانه فونیکس fx و قیمت بازار آن چقدر است؛ زیرا عوامل متعددی در این مورد نقش دارند. گاهی این اختلاف قیمت‌ها بیشتر است و گاهی نیز تفاوت قیمت زیادی میان آن‌ها وجود ندارد.

fx premium ماشین قیمت

حدود چندی پیش مدیران خودرو، قیمت  fx premium را ۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعلام کرد؛ این در حالی است که مشتریان در همان زمان می‌توانستند این خودرو را در قیمت ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تهیه کنید. اگر دقت کرده باشید قطعا متوجه شده‌اید که در آن زمان حدود ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف، میان قیمت کارخانه و قیمت بازار این مدل خودرو وجود داشته است.

البته توجه داشته باشید که این اختلاف قیمت مربوط به زمان گذشته بوده و ارتباطی با زمان حال ندارد. در حالت کلی، قیمت کارخانه خودرو فونیکس fx همواره اقتصادی‌تر است. اما نرخ دقیق این اختلاف قیمت را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد؛ چرا که ممکن است این اختلافات یک شبه افزایش و یا کاهش یابد.

طراحی داخلی fx

سخن پایانی

مدتی است که خودروهای جدیدی از سوی مدیران خودرو با نام خودروهای فونیکس fx معرفی شده‌اند. این سبک از خودروها نیز مانند خودروهای خانواده تیگو هستند و از دسته خودروهای بسیار منحصر به فرد و جذاب در داخل بازار ایران به حساب می‌آیند. مدل‌های مختلفی از خودرو در خانواده فونیکس قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به ماشین fx5  و فونیکیس پرمیوم اشاره کرد. این مدل از خودروها از طراحی اسپرت و بسیار زیبایی برخوردار بوده و بالاترین سرعت را دارند. خودروهای فونیکس نیز مانند بسیاری از خودروهای دیگر قیمت مشخصی ندارند و قیمت آن‌ها هر روزه در حال تغییر است. از این رو نمی‌توان قیمت دقیقی را برای این دسته از خودروهای کوپه‌ای بیان کرد. در این مقاله در مورد خودروهای خانواده فونیکس صحبت کردیم، خوشحالیم که تا به اینجای مطلب ما را همراهی کردید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌