راهنمای کامل افتتاح حساب ارزی در بانک ملی

راهنمای کامل افتتاح حساب ارزی در بانک ملی

افتتاح حساب ارزی بانک ملی یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌ها برای ذخیره‌سازی سرمایه است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید نسبت به ثبت نام و افتتاح حساب اقدام کنید. می‌توانیم به جرات بیان کنیم که بهترین بانک برای حساب ارزی، بانک ملی است. اگر مایل به باز کردن حساب ارزی بانک ملی هستید ولی اطلاعات چندانی در این خصوص ندارید، این مقاله برای شما است. در ادامه این مطلب از پایگاه مناقصه و مزایده هزاره به صورت کامل با حساب ارزی، شرایط ثبت نام، مزایا و کاربردهای این حساب آشنا خواهید شد.

حساب ارزی چیست؟

تمامی افراد به ویژه سرمایه گذاران کشور برای حفظ سرمایه و دارایی خود از روش‌های مختلفی مانند خرید طلا، سکه، دلار و… استفاده می‌کنند. در حال حاضر یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ سرمایه و دارایی‏ها، افتتاح حساب ارزی در بانک است. نوسانات ارزی بازار و افزایش قیمت دلار سبب شده تا سرمایه گذاران دارایی‌های خود را به ارزهایی مانند دلار، یورو و درهم تبدیل کنند تا همیشه ارزش داشته باشند. بسیاری از بانک‌ها شرایط افتتاح حساب ارزی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. در حساب‌ارزی انواع ارزهای ارزشمند در دنیا مانند دلار، یورو و درهم سپرده‌گذاری می‌شود. 

حساب ارزی بانک ملی

بانک ملی یکی از بانک‌های فعال در زمینه حساب ارزی است که تمامی افراد حقوقی و حقیقی امکان افتتاح حساب در این بانک را دارند. با افتتاح حساب‌ارزی بانک ملی به راحتی می‌توانید نقل و انتقال پول به خارج از کشور داشته باشید. این حساب برای کاربران خود شرایط ویژه‌ای مانند دریافت سود و دریافت وام ارزی را مهیا کرده است. با افتتاح این حساب به مزایای ویژه و سود مناسب دسترسی خواهید داشت.

چگونه حساب ارزی باز کنیم؟

برای افتتاح این حساب شرایط و ضوابطی مشخص از سمت بانک بین الملل تعیین شده است که باید حساب خود را طبق این شرایط و نحوه افتتاح حساب ارزی بانک ملی، افتتاح کنید. یکی از مهم‌ترین شرایط برای افتتاح این حساب، داشتن حداقل ۱۰۰۰ دلار یا ۱۰۰۰ یورو برای سرمایه‌گذاری است. همچنین برای افتتاح حساب‌ارزی برای افراد حقوقی و حقیقی مدارک متفاوتی نیاز است. این مدارک عبارتند از:

راهنمای کامل افتتاح حساب ارزی در بانک ملی: مزایا ئ معایب

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  • مدارک مرتبط به شرکت مانند شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه عمومی و آگهی مربوط به تاسیس اولیه
  • مدارک هویتی صاحبان امضای شرکت
  • تعهد نامه
  • تکمیل فرم قرارداد حساب ارزی و قبول شرایط
  • داشتن حداقل ۱۰۰۰ دلار یا یورو برای سرمایه‌گذاری

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • اصل کارت ملی جدید و شناسنامه
  • اصل و کپی سند محل زندگی
  • تکمیل فرم قرارداد و قبول شرایط
  • داشتن حداقل موجودی ۱۰۰۰ دلار یا یورو
  • عدم سوءسابقه در بانک و چک برگشتی

معرفی مزایا و معایب حساب ارزی

حساب ارزی بانک ملی مانند دیگر حساب‌های بانکی دارای مزایایی است که برای عده‌ای از افراد مناسب و برای عده دیگر نامناسب است.

مزایا

نگهداری سرمایه

یکی از مهم‌ترین مزایای افتتاح حساب ارزی، نگهداری سرمایه و دارایی خود به شکل ارز دلخواه مانند دلار و یورو است که در برابر سرقت، دزدی، آتش سوزی و… سرمایه خود را نگهداری خواهید کرد و در هر زمانی که بخواهید می‌توانید ارز را از حساب خارج کنید.

دسترسی به ارزهای رایج

با افتتاح حساب ارزی شما می‌توانید پول خود را به ارز دلخواه تبدیل کنید. این مزیت برای تاجران و افرادی که در زمینه تجارت خارجی مشغول به فعالیت هستند مهم است که در زمان لازم می‌توانند مقدار ارز زیادی به حساب‌های خارجی نقل و انتقال دهند.

سود

دریافت سود یکی دیگر از مزیت‌های حساب ارزی است که با سپرده بلند مدت ارز به صورت ماهانه سود مشخصی را دریافت خواهید کرد و با همین سود می‌توانید کارمزد بانک را بدهید و نیاز به پرداخت هزینه دیگری نخواهید داشت.


مقاله پیشنهادی: ارزیابی مالی در مناقصات چیست؟

راه اندازی کسب و کار

اگر قصد دارید کسب و کار جدیدی را برای مبادلات به خارج از کشور راه اندازی کنید، افتتاح این حساب ارزی به شما برای نقل و انتقالات پول کمک زیادی می‌کند تا با مشکلات تحریم و محدودیت‌ها مواجه نشوید.

جلوگیری از افت ارزش سرمایه

در حال حاضر با نوسانات شدید اقتصادی و تغییر قیمت ارز خارجی به ویژه دلار رو به رو هستیم. با افتتاح این حساب می‌توانید از خطرات افت ارزش سرمایه در اثر تورم و… جلوگیری کنید و ارزش سرمایه خود را حفظ نمایید.

معایب

حساب ارزی در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است که برای برخی از افراد مناسب نیست. در این بخش معایب آن را مطرح می‌کنیم.

 حساب ارزی در بانک ملی

کارمزد بالا

کارمزد حساب ارزی در بانک‌های مختلف تفاوت دارد و برخی از بانک‌ها در کنار سود کمی که می‌دهند، همچنین کارمزد بسیار بالایی از سپرده گذاران می‌گیرند. از همین جهت باید بانک مناسبی را انتخاب کنید که در کنار سود مناسب کارمزد پایینی دریافت کند. بانک ملی با ارائه بهترین شرایط برای سرمایه گذاران کمترین کارمزد ممکن را دریافت می‌کند. عدم امکان استفاده روزانه یکی دیگر از معایب این است که به صورت روزانه نمی‌توانید از این حساب استفاده کنید.

آیا حساب ارزی بانک ملی مالیات دارد؟

باز کردن حساب ارزی و خرید ارز دولتی تا سقف دو هزار یورو مالیات ندارد، اما اگر خرید و فروش ارز بیش از دو هزار یورو انجام شود باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنید.

‌‌
مقاله پیشنهادی: مصادره اموال توسط بانک در چه مواردی اتفاق می‌افتد؟
‌‌

سخن پایانی

حساب ارزی حسابی است که در آن ارزهای مختلف کشورها از جمله دلار و یورو نگهداری می‌شود، امکان افتتاح این نوع حساب برای افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد. افتتاح این حساب برای تمامی افراد از جمله افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور را دارند با مزیت‌های زیادی همراه است. در این مقاله به بررسی نحوه کارکرد حساب ارزی بانک ملی به همراه مزایا و معایب آن پرداختیم. شما عزیزان برای نگهداری از سرمایه و حفظ ارزش آن می‌توانید نسبت به افتتاح حساب ارزی آنلاین اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات بانک ملی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌