مقایسه و معرفی جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان

معرفی و بررسی جدیدترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان و عوامل تاثیرگذار در انتخاب آنها"

انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی، مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در ساختمان‌ها و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها وظیفه ایجاد شرایط محیطی مناسب را بر عهده دارند و نقش مهمی در افزایش آسایش و رفاه افراد ایفا می‌کنند. در سال‌های اخیر، با پیشرفت فناوری، انواع مختلفی از سیستم‌ها به بازار عرضه شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب سیستم مناسب، مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ ساختمان، نوع کاربری ساختمان و بودجه مورد نظر است. در این مقاله از پایگاه مناقصه و مزایده هزاره، به معرفی انواع سیستم‌ها و عوامل موثر در انتخاب آنها خواهیم پرداخت.

انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی

از انواع سیستم‌های گرمایش و سرمایش موجود در بازار می‌توانیم به سیستم گرمایش از کف اشاره کنیم، این سیستم یکی از سیستم‌های گرمایشی مدرن و کارآمد است که در سال‌های اخیر به دلیل مزایای متعددی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور‌کلی انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با عبور دادن آب گرم از زیر کف ساختمان، باعث گرم شدن محیط می‌شوند. گرمای کف به تدریج به فضا منتقل می‌شود و باعث ایجاد یک فضای گرم و مطبوع خواهد شد. سیستم گرمایش از کف مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● توزیع یکنواخت گرما در محیط

● افزایش عمر ساختمان

● کاهش آلودگی هوا

سیستم سرمایش مرکزی یکی دیگر از سیستم‌های سرمایشی رایج است که در ساختمان‌های بزرگ و اداری کاربرد دارد. این سیستم با استفاده از یک کمپرسور، آب سرد را تولید می‌کند و آن را از طریق لوله‌کشی به واحد‌های مختلف ساختمان منتقل می‌کند. واحد‌های سرمایشی مانند فن کویل، گرمای محیط را جذب کرده و آن را به آب سرد می‌دهند. آب گرم دوباره به کمپرسور منتقل می‌شود و چرخه سرمایش ادامه می‌یابد. سیستم سرمایش مرکزی مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی به ایجاد یک دمای یکنواخت در تمام محیط کمک می‌کنند.

● کاهش مصرف انرژی

● سهولت در کنترل دما

● کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری

نکته: در انتخاب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی منطقه و نیازهای افراد باید در نظر گرفته شود.

معرفی و بررسی جدیدترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

جدیدترین سیستم سرمایشی و گرمایشی در ساختمان

از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان مینی چیلر را می‌توانیم مثال بزنیم. مینی چیلر یک دستگاه تهویه مطبوع است که برای تولید آب سرد و استفاده آن در سرمایش ساختمان‌های مسکونی و تجاری کاربرد دارد. مینی چیلرها در ظرفیت‌های پایین  (کمتر از ۱۰ تن تبرید) تولید می‌شوند و به دلیل مزایای متعددی مانند قیمت مناسب، نصب و راه اندازی آسان، قابلیت کنترل دمای هر واحد به صورت مستقل و بهره‌وری بالای انرژی، گزینه مناسبی برای ساختمان‌های کوچک و متوسط هستند. انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب در ساختمان‌ها عبارتند از:

·       چیلر

یکی از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، دستگاه چیلر است. چیلر دستگاهی مهمی است که با استفاده از فرآیند تبخیر و تقطیر یک مبرد در حال گردش بین اجزای چیلر تراکمی یا اجزای چیلر جذبی فعالیت می‌کند و دما را از یک قسمت به سمت دیگر در یک سیکل یا دوره تناوبی انتقال می دهد. چیلرها برای تامین سرما در محیط‌های مختلف و معمولاً فضاهای بزرگ استفاده می‌شوند. این تجهیزات در انواع مختلف تراکمی، جذبی و جذبی-تراکمی تولید می‌شوند.

·       دستگاه پکیج یونیت

 پکیج یونیت یکی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مرکزی است که در ساختمان‌های مسکونی و تجاری کاربرد دارد. توجه کنید پکیج یونیت‌ها شامل یک واحد خارجی (چیلر یا موتورخانه) و یک واحد داخلی (فن کویل، هواساز یا رادیاتور) هستند. پکیج یونیت‌ها به دلیل مزایایی مانند قیمت مناسب، نصب و راه اندازی آسان، قابلیت کنترل دمای هر واحد به صورت مستقل و بهره‌وری بالای انرژی، گزینه مناسبی برای ساختمان‌های کوچک و متوسط خواهند بود.

·       دستگاه GHP

یکی دیگر از جدیدترین سیستم‏های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان دستگاه GHP است. این دستگاه یا ژنراتور حرارتی حرارت زمین یک سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی است که از انرژی زمین برای تامین گرما و سرما استفاده می‌کند. GHP‌ها شامل یک واحد خارجی (چیلر یا موتورخانه) و یک واحد داخلی (فن کویل، هواساز یا رادیاتور) هستند.

این تجهیزات به دلیل مزایایی مانند بهره‌وری بالای انرژی، کاهش هزینه‌های انرژی، سازگاری با محیط زیست و امکان استفاده در مناطق سردسیر، گزینه مناسبی برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی هستند. اینها تنها برخی از به‌روز‌ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان هستند که با توجه به نیازهای مختلف ساختمان‌ها و مناطق مختلف آب و هوایی قابل استفاده می‌باشند.


مقاله پیشنهادی:  در مورد سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS چه می دانید؟

·       سیستم‌های سرمایشی vrf    

دستگاه سرمایشی VRF یا جریان متغیر مبرد، یک سیستم تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی می‌باشد که از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: یونیت خارجی و داخلی. یونیت خارجی در خارج از ساختمان و در محلی امن نصب می‌شود و قسمت داخلی سیستم سرمایشی vrf  در داخل ساختمان و در هر اتاق یا فضایی که نیاز به سرمایش یا گرمایش دارد، راه‌اندازی خواهد شد.

در سیستم VRF، مبرد به صورت مایع از یونیت خارجی به داخلی منتقل می‌شود. در یونیت‌های داخلی، مبرد به گاز تبدیل می‌شود و با جذب گرما از محیط، باعث سرمایش خواهد شد. گاز مبرد سپس به حالت مایع برمی‌گردد و دوباره به یونیت خارجی باز خواهد گشت. سیستم VRF مزایای زیادی نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع دارد. از جمله این مزایا:

● صرفه جویی در مصرف انرژی

● قابلیت تنظیم دمای مستقل

● طراحی زیبا

 سیستم VRF یک سیستم تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی پیشرفته است که مزایای زیادی نسبت به سایر سیستم‌ها دارد. این سیستم برای ساختمان‌های بزرگ بسیار مناسب است.

سیستم‌های سرمایشی vrf    

خرید و قیمت سیستم های گرمایشی و سرمایشی

اگر به فکر خرید سیستم‌های سرمایشی یا گرمایشی برای منزل خود افتاده‌اید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. خریداری کردن  جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که صاحبان خانه و آپارتمان‌ها باید بگیرند. این سیستم‌ها نقش مهمی در تامین آسایش و رفاه ساکنان دارند و می‌توانند به کاهش هزینه‌های انرژی نیز کمک کنند. در هنگام خرید این سیستم‌ها، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود، از جمله:

●نوع ساختمان

●مساحت ساختمان

●اقلیم منطقه

انواع مختلفی از سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی در دسترس هستند، از جمله کولرهای گازی و آبی، بخاری‌های گازی، برقی و رادیاتورها. هر نوع سیستم دارای مزایا و معایب خاص خود است. قیمت این سیستم‌ها در ایران بسته به نوع سیستم، برند و امکانات آن، متفاوت هستند. به طور کلی، قیمت کولرهای گازی از کولرهای آبی بیشتر است. قیمت بخاری‌ها نیز بسته به نوع سوخت مورد استفاده، تفاوت دارد. قیمت شوفاژها و پکیج‌های گرمایشی نیز بسته به ظرفیت و امکانات آن‌ها، متفاوت خواهد بود. در هنگام خرید سیستم‌ها، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید تا بهترین و جدیدترین سیستم‎های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، از ملزومات هر ساختمانی هستند. این سیستم‌ها، وظیفه ایجاد شرایط مطلوب دمایی را در محیط داخلی بر عهده دارند و نقش مهمی در آسایش و رفاه ساکنان ایفا می‌کنند. در پایان، توصیه می‌شود که برای انتخاب سیستم مناسب، از مشاوره متخصصان این حوزه کمک بگیرید. مشاوران با بررسی شرایط ساختمان و نیازهای شما، می‌توانند بهترین گزینه را برای شما پیشنهاد دهند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات انواع فیلترهای تصفیه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌