معرفی بهترین هواپیمای مسافربری جهان

بهترین هواپیمای مسافربری جهان

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت هواپیماسازی مدل‌های مختلفی از هواپیما با امکانات مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام دارای معایب و مزایای مربوط به خود هستند. حال این سوال پیش می‌آید که از میان کل هواپیماهای ساخته شده از گذشته تا کنون بهترین هواپیمای مسافربری جهان کدام است؟ به عبارت بهتر اگر مزایا و معایب مربوط به هر یک از این مدل‌ها را در نظر بگیریم کدام مدل در مجموع از بقیه انواع هواپیماهای جهان برتر است. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع هواپیماهای برتر و خصوصیات هر یک بپردازیم. لطفا تا انتهای مطلب از سامانه مناقصه و مزایده هزاره با ما همراه باشید.

منظور از بهترین هواپیمای مسافربری جهان چیست؟

همان گونه که گفته شد امروزه مدل‌های مختلفی از هواپیمای مسافربری در جهان ساخته شده است اما منظور از بهترین هواپیمای مسافربری جهان چیست؟ به طور کلی هواپیما وسیله‌ای است که برای حمل و نقل و جا به جایی مسافران از راه هوایی طراحی شده است. بنابراین بهترین هواپیمای مسافربری هواپیمایی است که رفاه و راحتی سفر را برای مسافران فراهم کرده و دارای امکانات پیشرفته‌ای برای سهولت سفر داشته باشد. حال بهترین هواپیمای مسافربری جهان هواپیمایی است که در جهان نسبت به سایر مدل‌های هواپیمای ساخته شده رتبه اول را داشته باشد. در ادامه با بررسی ویژگی‌های برترین هواپیماهای جهان با شما همراه هستیم.

بهترین هواپیمای مسافربری جهان کدامند؟

هر یک از مدل‌های معرفی شده هواپیما دارای امکانات پیشرفته و مزایا و معایب خود هستند. از جمله مدل‌های برتر هواپیماهای مسافربری جهان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

هواپیما A380 ایرباس

این مدل هواپیما یکی از کاندیدای بهترین هواپیمای مسافربری جهان است. این مدل را با توجه به اندازه بسیار بزرگی که دارد به عنوان غول پیکرترین هواپیمای جهان نیز می‌شناسند. این هواپیما نخستین بار ۲۷ سال پیش یعنی در سال ۱۹۹۶ میلادی ساخته شد اما برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی برای آزمایش به پرواز درآمد و در سال ۲۰۰۷ میلادی نخستین پرواز را برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام داد. با توجه به این که هواپیمای A380 دارای برد دریایی ۸ هزار مایل دریایی است برای سفرهای دوربرد و بین المللی از آن استفاده می‌شود‌. این مدل هواپیما ظرفیت جا به جایی تا ۸۵۳ مسافر را دارد‌.

هواپیما A380 ایرباس

کشورهای مختلف دنیا امکانات مختلفی را روی این هواپیما تعبیه کرده‌اند. به عنوان مثال کشور امارات روی این مدل هواپیما غذاخوری و حمام‌های بسیار لوکسی برای راحتی مسافران بخش فرست کلاس تعبیه کرده است. این مدل هواپیمای مسافربری دارای مزایای بسیاری چون ظرفیت بالای جابه جایی مسافر، کاهش میزان مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت و طراحی آن است و از جمله معایب آن می‌توان به هزینه‌های بالا در طراحی و راه‌اندازی آن اشاره کرد. به گونه‌ای که هزینه ساخت هر ایرباس این هواپیما بالای ۲۰۰ میلیون پوند است.

 داخل هواپیما A380 ایرباس

هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر

این مدل هواپیما به عنوان سریع الفروش‌ترین هواپیمای مسافربری جهان معرفی شده است. همین عامل باعث شده این مدل در زمره بهترین هواپیمای مسافربری جهان نیز قرار گیرد. این مدل هواپیما ظرفیت جابه جایی ۲۱۰ مسافر و حداکثر ۳۳۰ مسافر را دارد. تولید عمده این هواپیما از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و پس از ساخت آن تیمی برای ارتقا و بهبود کیفیت‌های آن ایجاد شده است. این هواپیما بسیار پرفروش بوده و توسط شرکت‌های زیادی در کشورهای مختلف دنیا خریداری می‌شوند اما ایرلاین‌های آسیایی و ژاپنی بیشترین میزان خریداری را دارند. از جمله مزایای این هواپیما می‌توان به کابین‌های جادار، ایمنی بالا، صندلی‌های ویژه و موتور پرقدرت اشاره کرد و از جمله معایب آن می‌توان به ظرفیت کمتر جا به جایی مسافر نسبت به مدل قبلی اشاره کرد.

  هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر
کابین خلبان  هواپیمای بوئینگ ۷۸۷
  هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر

هواپیمای کریستال اسکای

اگر بخواهیم یک مورد از بهترین هواپیمای مسافربری جهان را نام ببریم قطعا باید به هواپیمای کریستال اسکای اشاره کنیم. این هواپیما با الهام از مدل بوئینگ ۷۷۷ ساخته شده و ظرفیت جا به جایی ۸۰ مسافر را دارد که محدود بوده و یکی از معایب آن به شمار می‌رود. در عوض این مدل هواپیما دارای صندلی‌های مخصوص برای مسافران و سالن ناهارخوری مجزا است. این هواپیما مجهز به ۸۸ مبل مدرن و بسیار راحت برای استراحت مسافران است و جزو لوکس‌ترین هواپیماهای جهان به شمار می‌رود.

  هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر
  هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر

هواپیمای مسافربری ایرباس A350

هواپیمای مسافربری ایرباس A350 نیز با توجه به امکانات رفاهی و طراحی خاص یکی از انواع بهترین هواپیمای مسافربری جهان به شمار می‌رود. این مدل هواپیما یکی از جدیدترین و به روزترین هواپیماهای جهان است چرا که حدود ۵ سال است که سری اول آن ارائه شده است. این هواپیما با استفاده از آپدیت ترین امکانات روز طراحی شده و بسیار مدرن است. این مدل هواپیما دارای بدنه بسیار مستحکم و مقاوم از جنس آلومینیوم است. با توجه به این که سیستم هادی این هواپیما کاملا دیجیتال است به آن لقب کامپیوتر پرنده نیز داده شده است.

·       هواپیمای مسافربری ایرباس A350

 سیستم هدایت کننده دیجیتال این هواپیما کار پرواز را برای خلبانان راحت تر کرده است. هم چنین رفاه و راحتی مسافران در هنگام پرواز با این مدل هواپیما فراهم می‌شود. این هواپیما دارای ۳ مدل است که ظرفیت آن از ۲۷۰ تا ۳۷۸ نفر است. از جمله مزایای این مدل می‌توان به بدنه بسیار مقاوم، ایمنی بالا، امکانات رفاهی و سیستم هدایت دیجیتال اشاره کرد و عیب این مدل تنها قیمت بالای ساخت آن است.

هواپیمای مسافربری ایرباس A350

جمع بندی

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی به خصوص در صنعت هواپیماسازی مدل‌های مختلفی از هواپیماهای مسافربری طراحی شده که هر کدام دارای مزایای و معایب خود هستند. در این میان چند مدل معرفی شده در این مطلب به عنوان بهترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می‌شوند. این مدل‌ها شامل هواپیمای A380، هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر، هواپیمای A380 و هواپیمای کریستال اسکای هستند. با این حال مدرن‌ترین این هواپیماها به عنوان بهترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

1 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده ۱۴۰۳-۰۵-۰۶ در ۲۰:۲۹

    عالییییییییییییییی بود.

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌