بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک در جهان را بشناسید!

موزه خودروهای کلاسیک

همان طور که می‌دانید بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک در جهان وجود دارد؛ اما سؤال اینجاست که چرا باید چنین موزه‌ای تشکیل شود؟ و اینکه آیا چنین موزه‌هایی بیانگر تحولات فرهنگی، تاریخی همچنین تغییرات موجود در صنعت خودروسازی به شمار می‌روند؟ اگر به کسب اطلاعات کامل در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید همچنین با تنها موزه خودرو کلاسیک پویای جهان آشنا شوید با ما تا انتها این مقاله از پایگاه ملی مناقصات همراه باشید.

علت تاسیس موزه خودروهای کلاسیک چیست؟

موزه‌های خودرو کلاسیک در سراسر جهان به دلایل مختلفی تاسیس می‌شوند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

حفظ تاریخ و فرهنگ

خودروهای کلاسیک نمایانگر فرهنگ و تاریخ خودروسازی در طول تاریخ به شمار می‌روند و نمایانگر تحولات بشری نیز به شمار می‌روند؛ از این رو است که بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک به وجود می‌آید تا نشان دهد انسان از گذشته تا به امروز چه دستاوردهایی را به دست آورده و دنیایی که در آن زندگی می‌کند چگونه در حال تغییر است.

افزایش و آگاهی مردم

از دیگر دلایلی که باعث تاسیس چنین نمایشگاه‌هایی می‌شود این است که عموم بیاموزد که صنعت خودروسازی چگونه به اینجا رسیده و در این زمینه چه کسانی دست‌اندرکار بوده‌اند.

به نمایش گذاشتن خودروهای کلاسیک

یکی دیگر از دلایل اختصاص دادن موزه برای چنین خودروهایی این است که مردم از دیدن خودروها لذت ببرند. قطعا این خودرو از نظر ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند به همین دلیل مردم از دیدن آن‌ها لذت می‌برند و اوقاتی خوبی را خواهند داشت.

جلب گردشگر

خب همان طور که می‌دانید یکی از منابع درآمد هر کشوری جذب گردشگر است. موزه خودروهای کلاسیک نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد؛ یعنی با آمدن گردشگران برای دیدن خودروهای کلاسیک، درآمد کشور نیز افزایش پیدا می‌کند. بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک به همین منظور تاسیس شده است.

جلب گردشگر

به طور کلی وجود موزه خودرو کلاسیک ضروری است؛ چراکه نقش مهمی را در به نمایش گذاشتن تغییرات تاریخی، فرهنگی همچنین اجتماعی یک جامعه دارند و منجر به افزایش آگاهی مردم در این زمینه می‌شوند.

بزرگ‌ترین موزه‌های خودروهای کلاسیک

موزهای خودروهای کلاسیک زیادی در سراسر جهان وجود دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

موزه موتور انگلستان

موزه موتور انگلستان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک در جهان به شمار می‌رود که در «وارویش شایر» واقع شده و به خوبی تاریخ خودروسازی بریتانیا را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. با گردآوری ۳۰۰ مجموعه از خودروهای مختلف، این موزه دارای یک مجموعه بی‌نظیر از انواع خودروهای ساخته شده در بریتانیا به حساب می‌آید.

نمایشگاه موتور انگلستان

این مجموعه شامل نمونه‌های اولیه، خودروهای کمیاب، خودروهایی که با قیمت بالا به فروش می‌رسند و همچنین خودروهایی که تاریخی و ماندگار هستند را در بر دارد. از جمله قدیمی‌ترین نمونه‌های لندروور، ام جی و مینی را می‌توان در این موزه مشاهده کرد. همچنین، انواعی از خودروهای اسپرت انگلیسی که نمادی از گذشته افتخارآمیز خودروسازی بریتانیا هستند، در این مجموعه به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه خودرو موجود در پکن چین

موزه خودروی پکن جزو بزرگ‌ترین موزه‌های خودرو در جهان به شمار می‌رود. این موزه در چین واقع شده و نشان‌دهنده پیشرفت سریع صنعت خودروسازی چین است، اما مسیر دقیق این پیشرفت برای عموم معلوم نیست. برای درک بهتر روند پیشرفت خودروسازی چین و خودروهای مختلفی که در طول زمان توسط این صنعت تولید شده‌اند، بهترین راه ممکن بازدید از موزه خودرو پکن است.

موزه خودرو کلاسیک پکن

داستان این موزه در چین از سال ۱۹۷۹ با خرید اولین اتومبیل توسط لو ونیو آغاز شده است. این خودرو، یک Warszawa ساخته شده در لهستان کمونیستی بود و هنوز هم در اختیار وی قرار دارد. ونیو در آن دوران بیش از ۲۰۰ وسیله نقلیه دیگر نیز خریداری کرد که اکثراً خودروهای شخصی یا تجاری ساخت روسیه و چین بودند.

موزه مولین آمریکا

موزه خودرو مولین توسط پیتر دبلیو مولین بنیان‌گذاری شده است. او یک آمریکایی بود که عاشق خودروهای فرانسوی بود و در این موزه، مجموعه‌ای وسیع از خودروهای تولید شده در دهه ۱۹۳۰ را جمع‌آوری کرده است. این موزه شامل خودروهای جذاب و نادری از برندهای بوگاتی، تالبوت-لاگو، وویسین، Delahaye و Delage است که در آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه مولین آمریکا

موزه خودرو مولین در ایالت کالیفرنیا واقع شده و در روزهای شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر باز است. هر بار از بازگشایی، تنها یک سالن برای بازدید عموم قابل دسترسی است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک به شمار می‌رود.

کوبا؛ موزه‌ای پویا از خودروهای کلاسیک

کوبا بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک در جهان به شمار می‌رود. زیرا پس از به قدرت رسیدن رهبر مرحوم کوبا؛ فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹، وی فرمان داد ورود تمام محصولات خارجی به کوبا را ممنوع کند. این تصمیم منجر به محرومیت شهروندان از خرید خودروهای جدید خارجی تا سال ۲۰۱۱ شد.

باید گفت تا آن زمان، شرایط ورود محصولات خارجی از جمله خودرو تشدید شده بود، اما در سال ۲۰۱۱ به دلیل بحران‎های بیشتر، دولت اجازه ورود خودروهای خارجی با مجوز را صادر کرد. این تغییر در قوانین نه‌تنها بهبودی در وضعیت موجود ایجاد نکرد، بلکه باعث افزایش فساد، رشوه و رانت‌خواری شد.

سرانجام در سال ۲۰۱۴، روزنامه رسمی حزب کمونیست کوبا اعلام کرد که هیئت دولت قصد دارد تا پایان سال میلادی سازوکار خرید و فروش خودروها در کشور را تغییر دهد، تا شهروندان دیگر نیازی به مجوز دولتی برای خرید خودرو نداشته باشند.

کوبا موزه‌ای خودروهای کلاسیک

این تغییرات باعث تغییر شکل بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک جهان نشد و باید گفت مردم کوبا هنوز نمی‌توانستند به‌طور مستقیم خودرو وارد کنند. آن‌ها مجبور بودند از نمایشگاه‌های دولتی با قیمت‌های بالاتر از بازار جهانی، خودرو خریداری کنند. به همین دلیل، خیابان‌های هاوانا، پایتخت کوبا، از سال ۱۹۵۹ تاکنون پر از خودروهای قدیمی و جاذبه‌ای برای گردشگران علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک شده است. این خیابان‌ها حتی پتانسیل زیادی برای فیلم‌برداری از صحنه‌های قدیمی سینمایی دارند.

موزه‌ خودروهای کلاسیک کوبا

کلام آخر

طبق مطالب موجود در متن با بزرگ‌ترین موزه خودروهای کلاسیک آشنا شدید. موزه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که پیشرفت صنعت خودروسازی را به نمایش می‌گذارند. اما نکته جالب اینجاست که کوبا به دلیل مشکلاتی که با آن‌ها رو‌به‌رو بوده به عنوان یک موزه خودروهای کلاسیک به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌