همه چیز در مورد گرمایش از کف

گرمایش از کف

همانطور که می‌دانید اجرای گرمایش از کف، یکی از جدیدترین روش‌های تامین گرمای محیط است که اغلب در فضاهای مدرن اجرا می‌شود. در این نوع سیستم‌ها گرما از زمین عبور کرده و به سمت بالا می‌رود؛ بنابراین همه بخش‌های خانه به یک میزان گرم می‌شود. در این سیستم‌ها برخلاف سیستم‌های گرمایشی قدیمی، به جای گاز از انرژی الکتریکی استفاده می‌شود و با کمک المنت‌های تعبیه شده در کف زمین فضا را گرم می‌کنند. اگر قصد دارید این سیستم گرمایشی را در خانه خود اجرا کنید، در ادامه با این مقاله از پایگاه ملی مناقصات کشور همراه شوید.

گرمایش از کف یا رادیاتور

در این مدل از سیستم‌های گرمایش از کف با رادیاتور، لوله‌های آب را در کف زمین نصب می‌کنند. جنس این لوله‌ها اغلب از پلیمر و مس است و مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار و ضربه دارد. در این سیستم‎ها، زمانی که آب گرم از درون لوله عبور می‌کند، زمین گرم شده و این گرما را به محیط منتقل می‌کند. برای اجرای سیستم گرمایش از کف به این روش، به یک رادیاتور و پکیج احتیاج خواهید داشت.

اجرای گرمایش از کف به این روش، نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد؛ به همین علت از نظر هزینه، بسیار گران تمام می‌شود؛ چراکه هرگونه نشتی در لوله ها، روند اجرای سیستم گرمایش از کف را رادیاتور دچار مشکل می‌کند. از آنجا که این سیستم در قسمت زیر کفپوش‌های ساختمان قرار می‌گیرد، با ایجاد کمترین مشکل، باید کف ساختمان را خراب کنید.

از مزیت‌های سیستم گرمایش از کف با رادیاتور می‌توان به مصرف انرژی کم و صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. همچنین اگر به درستی اجرا شود، تا سال‌ها بدون هیچ گونه مشکلی، گرمابخش خانه یا محل کار شما خواهد بود.

گرمایش از کف چگونه اجرا می‌شود؟

معمولا سوالات متعددی درباره نحوه اجرای سیستم این گرمایش و نحوه محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف مطرح می‌شود. به طور کلی نحوه اجرای گرمایش از کف به ۴ روش متفاوت اجرا می‌شود و در هر روش نحوه محاسبه متراژ لوله‌ها متفاوت است.

  1. برای نصب سیستم گرمایش از کف، به سراغ متخصصین بروید تا نسبت به نتیجه نهایی کار آسوده خاطر باشید.
  2. قبل از اینکه بخواهید سیستم گرمایش از کف را اجرا کنید، نیاز است که تاسیسات مکانیکی و برقی را از قبل نصب کنید.
  3. سپس باید لوله‌های آب را با توجه به روش اجرای سیستم گرمایش جای‌گذاری شود. سپس متخصص در صورت‌ عدم وجود مشکل، روی لوله‌ها را پوششی از سیمان به خوبی پر می‌کند.
  4. در قدم بعدی نوبت به نصب رادیاتورها می‌رسد که به کمک آن‌ها باید آب درون لوله‌ها گرم شود.
  5. پس از نصب رادیاتور نوبت به وصل کردن لوله‌ها به کلکتور گرمایش از کف می‌رسد. نقش کلکتور در سیستم گرمایش از کف، هواگیری لوله‌ها و باز و بسته کردن جریان آب داخل لوله است. علاوه بر آن کلکتور به واسطه اتصالی که به پکیج و موتورخانه دارد، گرما را به آب درون لوله منتقل می‌کند.
  6. با توجه به نقش مهم کلکتور در این سیستم، کیفیت آن بسیار مهم است؛ بنابراین صرف از نظر از قیمت کلکتور گرمایش از کف، به دنبال محصولی باکیفیت و عملکرد عالی باشید تا بعدها به مشکل برنخورید.
  7. در نهایت روی لوله‌ها را به خوبی با سیمان می‌پوشانند و کفپوش‌ها را روی آن قرار می‌دهند. با توجه به اینکه در اجرای سیستم گرمایش از کف چند مرحله سیمان کشی صورت می‌گیرد، در هر مرحله باید اجازه دهید تا سیمان به خوبی خشک شود و سپس مرحله بعدی اجرا شود. به همین علت معمولا اجرای این شیوه گرمایش از کف چند روز طول می‌کشد.

هزینه گرمایش از کف

برای محاسبه دقیق هزینه گرمایش از‌کف، معمولا عوامل مختلفی را بررسی می‌کنند. اولین و مهمترین فاکتور تاثیرگذار در این زمینه، متراژ محیط است. هرچه مساحت و متراژ محیطی که قرار است سیستم گرمایشی در آن اجرا شود بیشتر باشد، این هزینه گران‌تر می‌شود.


مقاله پیشنهادی: مقایسه و معرفی جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان

هزینه اجرای گرمایش کف، مورد دیگری است که در تعیین هزینه نهایی کار تاثیر می‌گذارد. قیمت نصب سیستم گرمایش از‌کف معمولا به شکل متر مربعی محاسبه می‌شود و باتوجه به نوسانات بازار، میزان تخصص مجریان، مدت زمان اجرا و… تعیین می‌گردد. متراژ لوله‌هایی که برای اجرای سیستم گرمایش از کف استفاده می‌شود در تعیین هزینه نهایی آن تاثیر می‌گذارد. هرچه متراژ لوله‌ها بیشتر باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. از دیگر عوامل موثر بر هزینه گرمایش از کف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع عایق مورد استفاده و ضخامت آن
  • نوع لوله‌های مورد استفاده و برند و قیمت آن‌ها
  • نوع و جنس و کیفیت تجهیزات مصرفی
  • موقعیت ساختمان
  • نوع ترموستات
  • نوع شیر کلکتور

مزایای اجرای سیستم گرمایش از کف

استفاده از سیستم گرمایش از کف مزایای بسیاری دارد و همین موضوع باعث استقبال افراد از این سیستم گرمایشی شده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد گرمای یکنواخت در تمام محیط
  • راحتی و آسایش
  • بازدهی بالا
  • نداشتن سروصدا
  • زیبایی فضای داخلی
  • ‌عدم ایجاد آلودگی
  • طول عمر بسیار بالا

جمع‌بندی

سیستم گرمایش از کف یکی از روش‌های تامین گرمای محیط است که اغلب در فضاهای مدرن انجام می‌شود. این نوع سیستم گرما را از طرف زمین به محیط ساطع می‌کند؛ بنابراین همه بخش‌های خانه را به یک اندازه گرم نگه می‌دارد. این سیستم مزایای بسیاری به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. اگر قصد دارید از این نوع سیستم گرمایشی برای فضای خانه یا محیط کار استفاده کنید، حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ چرا که نصب و اجرای این سیستم‌ها باید با دقت و وسواس بالایی انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات صنایع حرارتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌