معرفی موتور پاکشتی و انواع آن

موتور پاکشتی

گرچه استفاده از موتور سیکلت می‌تواند خطراتی را برای راکب به همراه داشته باشد، اما سواری با یک موتور سیکلت جذاب می‌تواند سرشار از هیجان باشد. مهمترین مزیت استفاده از موتور سیکلت صرفه‌جویی در زمان است. شما می‌توانید با خرید موتور سیکلت از ماندن در ترافیک نجات پیدا کرده و زمان خود را برای کارهای مفید در نظر بگیرید. یکی از موتور سیکلت‌هایی که با ظاهری زیبا و متفاوت طراحی و تولید شده است، موتور پاکشتی است. در ادامه این مقاله سامانه مناقصه و مزایده هزاره موتور پاکشتی جدید را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

مزایده موتور سیکلت

آشنایی با موتور پاکشتی

موتور پاکشتی به این دلیل نامگذاری شده است که در گذشته از این موتور سیکلت در کشتی‌های بزرگ، برای رفت و آمد استفاده می‌کردند. این موتور در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود که در ایران نیز می‌توانید آن را در تنوع طرح و رنگ، با قیمت مناسب خریداری کنید.

انواع موتور پاکشتی

انواع موتور پاکشتی هوندا و سایر برندها را می‌توانید در دو نوع متفاوت خریداری کنید. تفاوت در این موتور سیکلت‌ها در قسمت موتور است که نوع اول دارای دارای موتور ۲ زمانه و مدل دوم دارای موتور ۴ زمانه است. از دیگر انواع موتور پاکشتی می‌توان آن را به دو نوع کاربراتور و ژنراتور تقسیم کرد.

اگر قصد خرید موتور پاکشتی ۲ زمانه را دارید این موتور با بنزین و روغن کار می‌کند. پس از ترکیب بنزین و روغن، موتور سیکلت می‌تواند به راه خود ادامه دهد. در مقایسه با موتورهای ۴ زمانه این مدل از موتورها از شتاب کمتری برخوردار هستند. تفاوت موتور ۴ زمانه با نوع ۲ زمانه در مصرف سوخت است. به هنگام استفاده از موتور سیکلت ۴ زمانه، روغن از بنزین جدا می‌شود، در نتیجه از شتاب بیشتری برخوردار است.

موتور پاکشتی چیست؟

مشخصات موتور پاکشتی

از مهمترین ویژگی‌های این موتورها می‌توان به مصرف سوخت اشاره کرد که معمولاً کم مصرف هستند. در نتیجه می‌توانید برای رفت و آمدهای درون شهری به راحتی این موتور را استفاده کنید. همچنین بسیار سبک و کم حجم هستند. اگر بخواهیم این موتور را با سایر موتورهای معمولی سطح شهر مقایسه کنیم، باید بگوییم که سرعت کمتری دارند، چرا که حجم موتور آن‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ سی سی است. به طور میانگین اگر یک موتور پاکشتی را با حجم موتور ۵۰ سی سی انتخاب کنید، حداکثر سرعتی که می‌توانید با آن تجربه کنید ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

لوازم پاکشتی

این موتورها معمولاً توسط برندهای سوزوکی، یاماها و هوندا طراحی و تولید می‌شوند که لوازم یدکی آن‌ها در سراسر دنیا در دسترس است. اگر به هر دلیلی پس از خرید، به لوازم و قطعات آن نیاز داشته باشید، با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی سطح شهر، می‌توانید به راحتی قطعات و لوازم پاکشتی را خریداری کنید.

برند موتور پاکشتی

همان طور که اشاره شد، موتور پاکشتی توسط برندهای مختلفی از جمله هوندا طراحی و تولید می‌شود که در ایران نیز می‌توانید این موتور سیکلت‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید. معمولاً این موتورها از هر برندی که باشند، ظاهر یکسانی دارند اما به طور جزئی‌تر هر یک از شرکت‌ها ویژگی‎هایی را در موتور سیکلت اضافه یا کم کرده اند. با انتخاب پاکشتی هوندا، می‏توانید مجموعه ای از امکانات کاربردی و مهم را در کنار هم داشته باشید. به طور کلی می‌توانید این موتور سیکلت را با ویژگی‌هایی همچون سنسور روغن، سنسور حرارت، سنسور سرعت، قفل جک پایی، جک جفتی، جک بغل، کیلومتر شمار دیجیتال، ترمز دیسکی، اگزوز قهرمانی یا معمولی، آیدلینگ و دزدگیر خریداری کنید.

انواع موتور هوندا پاکشتی

در میان برندهای تولید کننده موتور پاکشتی، هوندا توانسته با تنوع در طرح و رنگ طیف گسترده‌ای از موتورهای پاکشتی را تولید کند. از مدل‏های موتور هوندا پاکشتی می‏توان به مدل‌های زومر، اسکوپی، تودی، تودی اف، دیو زد ایکس، گیرنو، دیو چهار زمانه، دیو دو زمانه اگزوز توری، دیو ای اف، بنلی، زد فور، جوکر، پال و ده‌ها مدل دیگر اشاره کرد. هر یک از این محصولات را می‏توانید با توجه به امکاناتی که دارند، طرح و رنگ و البته سلیقه خود، با قیمت مناسب خریداری کنید.

موتور پاکشتی

پاکشتی دیو

یکی از انواع موتور پاکشتی جدید هوندا، پاکشتی دیو نام دارد. هوندا دیو یکی از موتور سیکلت‌های اسکوتر زیبا و پرطرفدار در بین خریداران است. در این موتور سیکلت طراحی بسیار زیبا انجام شده است و می‌توانید در طیف رنگی متفاوت، با توجه به سلیقه خود آن را خریداری کنید. از مهمترین ویژگی‌های آن می‌توان به موتور قدرتمند اشاره کرد که با مصرف سوخت کم، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. از مهمترین امکانات این موتور سیکلت می‌توان به نشانگر دیجیتال، سیستم جلوگیری از سرقت، سیستم ترمز قوی و روکش ضد آب اشاره کرد. با وجود ترمز جلو با دیسک و ترمز عقب قوی، ایمنی بیشتری برای راکب فراهم می‌کند. این موتور سیکلت را می‌توانید با موتور ۱۱۰ سی سی خریداری کنید. برای استفاده در سطح شهر و مسافت‌های کوتاه می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد.

آیا موتور پاکشتی گواهینامه می‌خواهد؟

آیا موتور پاکشتی گواهینامه می‌خواهد؟ بله، برای استفاده از موتورپاکشتی در سطح شهر نیاز به دریافت گواهینامه است. گرچه استفاده از این موتور سیکلت‌ها خطر کمتری را برای راکب به وجود می‌آورند، اما باید با داشتن گواهینامه از این موتور سیکلت استفاده کنید.

توصیه می‌شود اگر برای خرید موتور پاکشتی اقدام کرده‌اید، برای دریافت سند نیز اقدام کنید. در سال‌های اخیر واردات این موتور به طریق قاچاق بسیار بیشتر شده است که این موتورها پلاک‌گذاری نمی‌شوند. بهتر است از خرید هرگونه کالای قاچاق خودداری کرده و این موتور سیکلت را با قیمت واقعی و همراه سند خریداری کنید. پس از خرید مانند هر نوع وسیله نقلیه دیگر می‌توانید نسبت به دریافت سند مالکیت و پلاک کردن موتور اقدام و از موتور پاکشتی در سطح شهر استفاده کنید.

سخن پایانی

موتور پاکشتی برای کسانی که می‌خواهند از ترافیک و شلوغی رهایی پیدا کنند، مناسب است. کسانی که می‌خواهند هیجان و سرعت را با موتور سیکلت تجربه کنند، قطعاً این موتور نمی‌تواند انتظارات آن‌ها را برآورده کند، چرا که سرعت خیلی بالا ندارند. برای افرادی که به تازگی گواهینامه موتور سیکلت دریافت کرده‌اند، خرید موتور پاکشتی قسطی یا نقد، برای استفاده در سطح شهر برای آن‌ها مفید خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات موتور سیکلت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌