همه چیز در مورد شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ 

وام ازدواج ۱۴۰۳ 

مقدار وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۶۵ درصدی نسبت به سال جاری به حداقل نفری ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این افزایش در مبلغ وام ازدواج امیدوارکننده است، اما آمارها نشان می‌دهد که تخصیص تسهیلات در ۹ ماه ابتدای امسال تصویری نگران‌کننده از وضعیت وام ازدواج برای جوانان است.  در ادامه این مقاله پایگاه مناقصه و مزایده هزاره  در مورد وام ازدواج ۱۴۰۳ همراه باشید.

اگرچه مبلغ وام ازدواج در سال جاری افزایش یافته است، اما تعداد افرادی که موفق به دریافت وام شده‌اند، در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است. تقریباً ۳۱ درصد از افرادی که امسال امیدوار به دریافت وام ازدواج بودند، هنوز در صف بانک‌ها قرار دارند و برخی از کارشناسان به کمبود منابع بانک‌ها و احتمال افزایش صف وام ازدواج در آینده هشدار می‌دهند. در ادامه همراه باشید تا ببینیم وام ازدواج ۱۴۰۳ چقدر است؟ یا اینکه وام ازدواج تا چه سنی تعلق می‌گیرد؟ به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

کاهش دریافت‌کننده‌های وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج در امسال به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. کف این مبلغ در سال ۱۴۰۱ با ۱۲۰ میلیون تومان برای هر نفر آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش یافت. این رشد به طور قابل انتظار باعث افزایش حجم وام‌های مربوط به ازدواج شده است و به عنوان یک دستاورد در حوزه پرداخت وام قرض الحسنه از سوی برخی رسانه‌ها توصیف می‌شود. با این حال، آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهند که تعدادی از متقاضیان توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.

براساس آمار بانک مرکزی که توسط ۲۸ بانک و موسسه مالی ارائه شده است، تعداد متقاضیان وام ازدواج در ۹ ماه ابتدای امسال به ۶۱۸,۷۷۹ نفر رسیده است. این عدد حدود ۲۲ هزار نفر کمتر از تعداد متقاضیان در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است. تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۶۴۰ هزار نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده بودند. همچنین، عامل دیگری که ممکن است در شانس دریافت وام تأثیرگذار باشد، صف دریافت‌کننده‌ها است.

صف دریافت وام ازدواج به کجا رسید؟

وام ازدواج تا پایان ۹ ماه ابتدای امسال تنها به ۳۰ درصد از متقاضیان اعطا شده است. بانک مرکزی در یک گزارش اعلام کرده است که تا پایان آذر ماه، ۶۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر ازدواج کننده تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کرده‌اند، اما هنوز ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ نفر در صف هستند.

بنابراین، تاکنون تنها ۶۹ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج بتوانند آن را دریافت کنند، به عبارت دیگر، حدود ۳۱ درصد از افرادی که تمایل به دریافت تسهیلات ازدواج دارند هنوز به آن دست نیافته‌اند.

بانک ملت در این زمینه بیشترین تسهیلات ازدواج را در ۹ ماه ابتدایی امسال اعطا کرده است. ۱۱۶ هزار و ۷۸۸ نفر توانستند از طریق بانک ملت به تسهیلات ازدواج دست یابند، اما ۳۹ هزار و ۹۴۳ نفر یعنی ۲۵ درصد از متقاضیان تسهیلات هنوز منتظر پیامک اعطای وام از بانک ملت هستند.

افزایش مبلغ وام ازدواج و دردسر ایجاد شده برای بانک‌ها و متقاضیان

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳، طبق اظهارات نمایندگان کمیسیون تلفیق، قرار است نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته باشد و حداقل مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان را برای دست عروس یا داماد فراهم آورد. اما این افزایش مبلغ وام، به مشکلاتی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای بانک‌ها و موسسات مالی می‌انجامد. در جریان چند روز گذشته، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری و معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش این مبلغ هشدار دادند.

محمدرضا مشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، ادعا کرده است که حجم سپرده‌های قرض‌الحسنه مردم به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل صف دریافت وام ازدواج به طول انجامیده است. او معتقد است که افزایش مبلغ وام ازدواج، اقدام خوبی است اما باید با در نظر گرفتن تمام موانع ممکن انجام شود. وی تاکید می‌کند که افزایش مبلغ وام تنها راه حل مناسبی برای جوانان در شرف ازدواج نیست و ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای آن‌ها شود.

علاوه بر این، افزایش مبلغ وام ازدواج  قاعدتا منجر به افزایش مبلغ اقساط می‌شود. در سال جاری، که مبلغ وام ازدواج برابر با ۱۸۰ میلیون تومان بود، متقاضیان باید در هر ماه حداقل ۱ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان را به بانک پرداخت کنند. با افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ به ۳۰۰ میلیون تومان، اقساط ماهیانه در ماه‌های عادی به ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان افزایش می‌یابد.


مقاله پیشنهادی: تاثیر وام ضروری بازنشستگان در بهبود معیشت

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

پیش از اقدام برای ثبت نام وام ازدواج باید شرایط آن را بدانید. برای دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳، زوجین باید به شرایط زیر تطبیق دهند:

  • عقد ازدواج باید به صورت رسمی انجام شده و دارای سند ازدواج باشد.
  • هر دو نفر باید تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. در صورتی که در خارج از کشور ساکن هستند، عقد آن‌ها باید در ایران یا سفارت ایران ثبت شده باشد تا بتوانند به وام دسترسی داشته باشند.
  • هر دو زوج باید دارای کارت ملی دائم یا موقت باشند.
  • تاریخ ازدواج باید پس از ۱/۱/ ۱۳۹۹ باشد.
  • هیچ یک از زوجین نباید قبلاً وام ازدواج دریافت کرده باشند.
  • هر زوج باید دو ضامن معتبر و تأیید شده توسط بانک داشته باشد. ضامن‌ها ممکن است از جمله کارمندان دولت، نیروهای نظامی، بازنشستگان و کسب و کارهای موجود باشند.
  • ارائه کد پستی محل سکونت برای بانک الزامی است.

توجه: این نکته را فراموش نکنید که برای دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳، کارت پایان خدمت مورد نیاز نیست.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ و جزئیات وام ازدواج ۱۴۰۳ پرداختیم. شما می‌توانید با خواندن این مقاله آگاهی لازم نسبت به شرایط دریافت وام را درک کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات خدمات مالی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌