چگونگی دریافت وام طلا بانک ملی

وام طلا چیست؟

 یکی از خدمات مهم و پرطرفدار بانک‌ها به‌ویژه بانک ملی، پرداخت وام طلا بانک ملی ۱۴۰۲ است. همان‌طور که می‌دانید دریافت وام از بانک‌ها دارای مشکلات و چالش‌های خاصی همچون ضامن، چک، سفته و… در کنار سودهای بالا و مدت پرداخت کوتاه است. یکی از روش‌های بی‌دردسر و سریع که چند سالی است توسط بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود، دریافت وام طلا است.

 باتوجه‌به عدم نیاز به ضامن برای دریافت این وام بهترین گزینه برای مواقع اضطراری محسوب می‌شود. چگونگی دریافت این وام، شرایط دریافت، بانک‌های پرداخت‌کننده این وام و… از جمله مواردی است که در این مقاله قصد داریم به آن پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی در این‌ خصوص ارائه کنیم. پس در ادامه مطالب با پایگاه ملی مناقصات و مزایدات کشور هزاره همراه باشید.

وام طلا چیست؟

 قبل از ارائه هرگونه مطلبی در این‌ خصوص باید بدانید وام طلا چیست؟ این وام یکی از موارد پرداختی توسط بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی است که به‌موجب آن شما می‌توانید طلای خود را نزد بانک به‌عنوان ضمانت قرار داده و به ‌این ‌ترتیب مشمول دریافت وام بانکی شوید. این راه‌حل برای مواقعی که دچار چالش مالی شده‌اید، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 چرا که بدون اینکه مجبور به فروش طلای خود باشید، می‌توانید با گرو گذاشتن آن در بانک اقدام به دریافت وام نمایید. در پاسخ به سؤال بسیاری از مخاطبین عزیز در خصوص اینکه مبلغ وام طلا چقدر است؟ باید بگوییم این وام بسته به نیاز افراد و مقدار طلای ضمانتی آنها در بانک و قیمت طلا در آن زمان متفاوت خواهد بود.

 به فرض مثال چنانچه در زمان تقاضای وام طلای شما، ارزش هر گرم طلا ۲ میلیون باشد و شما نیاز به ۴۰ میلیون وام دارید، باید حداقل ۴۰ گرم طلا را به‌منظور ضمانت نزد بانک به امانت بگذارید. خوشبختانه در طرح وام طلا بعد از شروع بازپرداخت اقساط وام به همان اندازه می‌توانید طلای ضمانتی خود را از بانک پس بگیرید.

  به‌عنوان‌مثال اگر شما ۳۰ درصد از اقساط وام با طلا را برگردانده باشید، قادر به برگرداندن ۳۰ درصد از طلای خود از بانک هستید. نکته مهم و قابل‌توجه دراین‌خصوص مربوط به مبلغ وام است. ارزش وام دریافتی شما مطابق باارزش مادی طلای شما محاسبه خواهد شد.

مزایای دریافت وام طلا

 با توجه ‌به اینکه وام با ضمانت طلا بانک ملی به‌عنوان یکی از مراکز مالی برای پرداخت این وام با کمترین چالش و ظرف مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود، در نتیجه دارای مزیت‌های بسیاری برای مشتریان آن است:

  • پرداخت سریع و آسان این وام حتی در کمتر از یک روز
  • پرداخت وام با کمترین نرخ سود به نسبت سایر وام‌های ارائه شده بانکی
  • بدون ارائه ضامن قادر به دریافت این وام خواهید بود.
  • مدت‌زمان بازپرداخت این وام طولانی بوده و حتی می‌توانید ماهانه بخش کمی از این وام را پرداخت نمایید.
  • عدم نیاز به در انتظار ماندن برای دریافت این وام
  • ایمنی کامل طلا در محل امنی مانند بانک

کدام بانک‌ها وام طلا می‌دهند؟

 بانک‌های کمی در سطح کل کشور وام طلا را به متقاضیان ارائه می‌نمایند. همان‌طور که می‌دانید مبلغ زیادی در ازای طلای ضمانتی پرداخت نمی‌شود؛ ولی باتوجه‌به شرایط مناسب دریافت آن و عدم نیاز به ضامن، افراد زیادی ترغیب به دریافت این مبلغ وام هستند.

 ازآنجایی‌که ملاک تعیین‌کننده مبلغ وام طلا با محاسبه قیمت طلای شما همراه است، قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه از قیمت واقعی طلای خود مطلع شوید. در ادامه به بانک‌هایی که ارائه‌کننده این وام به متقاضیان هستند، اشاره خواهیم کرد:

·        بانک ملی

بانک ملی به‌عنوان یکی از مراکز مالی در کشور این نوع از تسهیلات را به دو صورت به مشتریان خود ارائه می‌کند.

  • دریافت وام روی طلا بانک ملی به‌صورت قرض‌الحسنه به مبلغ ۲ میلیون، با بازپرداخت یک‌ساله و سود ۴ تنها با سپردن ۳۰ گرم طلا به‌عنوان ضمانت قابل‌پرداخت خواهد بود.
  • وام طلا جعاله با مبلغ ۲۰ میلیون، بازپرداخت یک‌ساله و سود ۲۰ درصد با سپردن ۱۰۰ گرم طلا به‌عنوان ضمانت قابل‌پرداخت به متقاضیان این امر خواهد بود.

یکی از نکات مهم دریافت وام با طلا از بانک ملی، مربوط به بازپرداخت اقساط آن است. تحت این شرایط متقاضی ملزم به پرداخت ماهانه اقساط نبوده و تنها از زمان دریافت وام به مدت یک سال می‌بایست اقدام به بازپرداخت وام خود نماید.


مقاله پیشنهادی: همه چیز در مورد شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ 

·        بانک کارگشایی

 یکی دیگر از مراکز ارائه‌کننده وام طلا، بانک کارگشایی است که به لحاظ شرایط دریافت وام بسیار شبیه به بانک ملی عمل می‌کند. چرا که این مرکز جزو زیرمجموعه‌های بانک ملی است. ازاین‌رو شرایط دریافت وام طلا در این بانک نیز با همان دو روش بانک ملی صورت می‌گیرد. تنها تفاوت این مرکز با بانک ملی در مورد مدت ‌زمان بازپرداخت وام است.

بانک کارگشایی امکان تمدید یک‌ساله بازپرداخت وام را برای مشتریان با اعمال نرخ مصوب ۶ درصد جریمه فراهم نموده است.

·        بانک ملت

 این بانک نیز جزو مراکز ارائه‌کننده وام با طلا است؛ اما به‌عکس دو بانک ذکر شده این بانک تنها با ارائه سکه‌های طلا به‌عنوان ضمانت، خدمات دریافت وام را به مشتریان خود ارائه می‌نماید.

 بدین صورت که مشتریان سکه‌های خود را می‌بایست به صندوق خزانه این بانک سپرده و در ازای آن گواهی سپرده دریافت کنند. با استفاده از این گواهی امکان نقل‌وانتقال سکه‌ها در بورس وجود دارد.

·        بانک رسالت

 یکی دیگر از مراکز مالی برای دریافت وام با ضمانت طلا در بانک رسالت انجام می‌گیرد. این مرکز یکی از بانک‌هایی است که با کمترین سود، امکان دریافت وام قرض‌الحسنه را برای مشتریان خود فراهم نموده است.

مبلغ وام طلا

 این بانک نیز مانند بانک ملی و کارگشایی با دریافت طلا به‌عنوان ضمانت، با سود دو درصد و بازپرداخت وام یک‌ساله بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون وام به متقاضیان ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که دریافت وام با طلا به ارزش ۳۰ میلیون بعد از بازپرداخت وام ۲۰ میلیونی و افزایش ضمانت طلا به‌عنوان سپرده امکان‌پذیر خواهد بود.

وام طلا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

 باتوجه‌به شرایط مناسب و ویژه وام طلا دریافت آن برای افراد زیر توصیه می‌شود:

  • افرادی که فاقد ضامن معتبر برای دریافت سایر وام‌های بانکی هستند.
    • افرادی که دارای شرایط خاصی هستند و نیاز به دریافت وام فوری دارند.
    • افرادی که به دلیل مشغله کاری مایل به دریافت وام با کمترین دردسر و کمترین رفت‌وآمد اداری هستند.
    • افرادی که قادر به ارائه چک و سفته به‌منظور ضمانت بانکی نیستند.
    • افرادی که مایل به فروش طلای خود نیستند و از جهاتی نیز نیازمند وام هستند.

کلام پایانی

 بانک ملی یکی از مراکز مالی کشور است که امکان دریافت وام با طلا را برای مشتریان خود فراهم نموده است. وام با ضمانت طلا برای آن دسته از افراد که نیاز به دریافت وام داشته و ضامن معتبر، چک و سفته ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

 ضمن اینکه با دریافت این وام بدون اینکه مجبور به فروش طلای خود شوید، می‌توانید مشکلات مالی خود را برطرف و ظرف مدت یک سال با بازپرداخت وام خود اقدام به برگرداندن طلای ضمانتی خود از بانک کنید. بانک ملی، بانک کارگشایی، بانک ملت، بانک رسالت و… از جمله مراکز مالی معتبر در کشور هستند که با دریافت طلای شما به‌عنوان ضمانت اقدام به پرداخت وام با طلا ظرف مدت‌زمان کوتاه و بازپرداخت یک‌ساله می‌نمایند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات بانک ملی ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌