معرفی روش های تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی چیست

تبلیغات بهترین و موثرترین ابزار برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولات هستند. گاهی اوقات تبلیغات در مکانی به غیر از مرکز خرید، فروشگاه و با سایر مراکز تجاری صورت می‌گیرد که به آن تبلیغات محیطی می‌گوییم. یکی از مزایای این گونه تبلیغات، معرفی بهتر و گسترده‌تر محصولات است. اگر این تبلیغات در ذهن افراد جذاب و کارآمد باشد، به مراکز خرید مراجعه خواهند کرد. اما مزایای این نوع تبلیغات چیست؟  بهترین روش تبلیغات محیطی کدام است؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی تا انتهای این مقاله از سامانه ملی مناقصات هزاره با ما همراه باشید.

منظور از تبلیغات محیطی چیست؟

بدون شک همه شما با تبلیغات آشنایی داشته و می‌دانید که تبلیغات لازمه رشد، پیشرفت و رونق هر کسب و کار است. اما تبلیغات محیطی چیست؟ آیا این نوع روش تبلیغات تاثیری در افزایش فروش محصولات دارد؟

به تبلیغاتی که در هر مکانی غیر از محیط ارائه محصولات و خدمات انجام شود، تبلیغات محیطی می‌گویند. معمولا سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف جهت ارائه معرفی محصولات خود به همگان، این روش تبلیغاتی را انتخاب می‌کنند. نقاط کور و دور از مرکز ارائه کالا مناسب‌ترین مکان جهت نصب انواع سازه‌های تبلیغات محیطی است.

تاثیر روش تبلیغات محیطی چنان بالا بوده که تاریخچه استفاده از آن به دوره پیش از انقلاب صنعتی بازمی‌گردد. البته توجه داشته باشید میزان شناخت شما در تبلیغات و استفاده از ایده‌های خلاقانه ارتباط مستقیمی در موثر واقع شدن تبلیغات دارد. در این نوع روش تبلیغاتی مشتری پیش از مراجعه به مرکز خرید به طور کامل با محصولات و خدمات ارائه شده توسط مجموعه شما آشنایی دارد و در صورت نیاز به آن محصول، حتما به مرکز خرید شما مراجعه خواهد کرد.

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یا تبلیغات خارج از خانه انواع مختلفی دارند که هدف اصلی همه آنها معرفی بهتر برند و محصولات شرکت، افزایش فروش و رونق کسب و کار است. صاحبان شرکت‌ها می‌توانند متناسب با نوع کسب و کار و یا بودجه یکی از انواع تبلیغات محیطی زیر را استفاده کنند:

·       استند تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی مستطیل‌های عمودی بوده که در ابعاد مختلفی طراحی می‌شوند. صاحبان کسب‌و‌کار و تولید کنندگان محصولات و خدمات خود را بر روی این استندها به نمایش می‌گذارند. استندهای تبلیغاتی در تمام نقاط شهر قابل استفاده هستند. هزینه طراحی، نصب و اجرای این روش تبلیغاتی محیطی پایین بوده و مناسب برای هر کسب‌وکاری است.

استند تبلیغاتی

·       لایت باکس

لایت باکس‌ها همانند استندها تابلوهای تبلیغاتی با ابعاد مختلفی بوده که جهت زیباتر و جذاب شدن آن در پشت تصویر از منبع نور استفاده شده است. این روش تبلیغاتی جلوه زیبایی به محیط بخشیده و در مکان‌های مختلفی از جمله اماکن عمومی، ایستگاه مترو، خیابان‌ها و … نصب می‌شود.

لایت باکس

·       بیلبورد تبلیغاتی

یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌های تبلیغات محیطی بیلبوردها هستند. بیلبوردها تبلیغات چاپی بوده که در مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ نصب شده و مناسب برای هر گونه تبلیغاتی هستند. بدون شک همه شما چه به عنوان راننده و یا عابر پیاده تاکنون بیلبوردهای تبلیغاتی را در نقاط مختلف شهر مشاهده کرده‌اید. طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه سبب جلب توجه افراد مختلف و گرایش بیشتر به محصولات شما می‌شود.

بیلوورد

·       استرابورد

یکی از جدیدترین سازه‌های تبلیغات محیطی استرابوردها هستند. تابلوهای ایستاده‌ای که در خیابان‌ها و مکان‌های مختلف به معرفی برند و خدمات شرکت‌های مختلف می‌پردازد، استرابوردها هستند. استرابوردها در ابعاد مختلفی طراحی شده و از لحاظ اقتصادی نسبت به بیلبوردها به صرفه تر هستند.

استرابورد

·       اتوبوس شهری

همه شما برای یکبار هم که شده اتوبوس‌های شهری که بر روی بدنه آنها تبلیغات وجود دارد را دیده‌اید. این روش تبلیغات محیطی یکی از بهترین و پرطرفدارترین تبلیغات بوده که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. علاوه بر اتوبوس می‌توان تبلیغات را بر روی بدنه سایر وسایل نقلیه نصب کرد.

 تبلیغات روی اتوبوس شهری

·       تلویزیون شهری

گاهی صاحبان شرکت تبلیغات را در قالب تصویر و ویدئو درآورده و آن را توسط تلویزیون‌های LED بزرگ به نمایش می‌گذارند. تلویزیون شهری می‌توانند در نقاط مختلف شهر نصب شده و می‌توانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند.

تلویزیون شهری

بیلبورد تبلیغاتی بهترین روش تبلیغات محیطی

بهترین روش تبلیغات مهمی که در زاویه دید عموم مردم قرار دارد، بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. جهت تاثیرگذاری بهتر این روش می‌توانید در ساخت بیلیورد تبلیغاتی از ایده‌های خلاقانه و طراحی‌های زیبا و جذاب استفاده کرد. بسیار دیده شده که افراد با دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی جذب محصولات شده و در اولین زمان ممکن به مراکز خرید مراجعه خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه نیز جهت تاثیرگذاری بیشتر باید در مکان‌های پرتردد و پر رفت و آمد قرار گیرد.

مزیت استفاده از تبلیغات محیطی چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند که تبلیغات محیطی نتیجه‌ای جز دور ریختن هزینه نداشته و تبلیغات خود را تنها به مرکز خرید خود محدود می‌کنند. این دسته از افراد باید بدانند که استفاده از تبلیغات محیطی با مزایای زیر همراه است:

  • با استفاده از این روش تبلیغات می‌توانید محصول و برند خود را در مدت زمان کوتاهی به همگان معرفی کنید.
  • می‌توانید محصولات و خدمات خود را با بهترین شیوه تبلیغاتی به مشتری نشان داده و اینگونه فروش خود را بالا ببرید.
  • تبلیغات محیطی یک سرمایه گذاری بلند مدت برای شرکت شما بوده و می‌توانید مشتریان خود را دائمی کنید.
  • در نهایت با استفاده از این روش تبلیغات می‌توانید کسب‌وکار خود را رونق داده و به سود بالایی دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید تولیدات خود را افزایش داده و در امر صادرات نیز موفق شوید.

مقاله پیشنهادی: درآمد شهرداری از بیلبورد تبلیغاتی

کلام آخر

تبلیغات مهم‌ترین بخش هر کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد. صاحبان شرکت‌های تولیدی برای معرفی برند خود علاوه بر تبلیغات داخل شرکت، در مکان‌هایی به دور از مجموعه نیز به تبلیغ می‌پردازند. تبلیغاتی که در سطح شهر، خیابان‌ها و سایر مکان‌های مختلف نصب می‌شوند، همان تبلیغات محیطی بوده که همگی محتوی پیام تبلیغاتی برای مخاطب خود هستند. تلویزیون شهری، بیلبورد، استرابورد و … از انواع تبلیغات محیطی هستند. اگر به فکر رونق کسب‌و‌کار، سوددهی بالا و افزایش تولید محصولات خود هستید، از این روش تبلیغاتی غافل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات صنعت چاپ و تبلیغات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌