بررسی انواع موتور سیکلت کاوازاکی

موتور سیکلت کاوازاکی

یکی از جذاب‌ترین انواع وسایل نقلیه برای جوانان موتور سیکلت است. با توجه به پرطرفدار بودن این وسیله نقلیه امروزه برندهای زیادی اقدام به تولید و عرضه آن کرده‌اند که یکی از معتبرترین آن‌ها برند کاوازاکی است. این برند یکی از بهترین برندهای تولید موتورسیکلت است. به گونه‌ای که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که نام موتور کاوازاکی را نشنیده باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این موتور سیکلت و انواع آن بپردازیم. لطفا تا انتها مطلب از پایگاه مناقصه و مزایده هزاره را دنبال کنید.

مزایده موتور سیکلت

معرفی موتور سیکلت کاوازاکی

همان گونه که گفته شد کاوازاکی یکی از معتبرترین برندهای ژاپنی تولید انواع موتورسیکلت است. این برند از گذشته تا کنون انواع مختلفی از مدل‌های موتورسیکلت را تولید و وارد بازار کرده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. نخستین موتورسیکلتی که توسط این برند تولید شد موتورسیکلت مدل B7 بود که سیستم آیرودینامیک خوبی داشته و حجم آن ۱۲۵ سی‌سی است.

انواع مدل‌های کاوازاکی نینجا

موتورهای کاوازاکی نینجا در انواع مدل‌های مختلفی تولید شده که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند قیمت متفاوت دارند. از جمله مدل‌های مختلف موتور نینجا کاوازاکی می‌توان به ۲۵۰ چهار سیلندر، ۱۰۰، ۱۲۵، کاوازاکی Z1، نینجا ۹۰۰ آر، نینجا ZX، نینجا RX، نینجا اچ ۲ و ….. اشاره کرد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از انواع این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

·       کاوازاکی نینجا ۲۵۰ چهار سیلندر

یکی از انواع موتورهای پرطرفدار این برند موتور کاوازاکی نینجا ۲۵۰ چهار سیلندر است. این موتور به تازگی و در سال ۱۴۰۰ وارد کشور ایران شد و تعداد بالایی از آن موفق به دریافت پلاک ملی شد. این موتور شباهت بسیار زیادی به مدل دو سیلندر آن دارد اما از اندازه آن اندکی پهن‌تر است. از جمله تغییراتی که در مدل جدید موتور کاوازاکی ۴ سیلندر به نسبت ۲ سیلندر ایجاد شده می‌توان به تغییر شکل آینه‌ها و محافظ شیشه جلویی، وجود ۴ سیلندر، تغییر شکل ظاهری سیلندر موتور و ….. اشاره کرد. این موتورسیکلت با حجم ۲۵۰ سی‌سی و داشتن ۴ سیلندر یکی از قوی‌ترین و سنگین‌ترین موتورسیکلت‌های ژاپنی است که هیچ رقیب سرسختی ندارد. با توجه به این که هزینه ساخت موتورهای ۴ سیلندر خیلی بالا است امروزه بسیاری از برندها از تولید آن امتناع می‌کنند. با این حال برند کاوازاکی با حذف برخی از آپشن‌های ساده‌تر مانند آپشن کی‌لس استارتر قیمت این کار را برای مشتریان مناسب کرده است.

 کاوازاکی نینجا

این موتورسیکلت قادر است که در مدت ۶ ثانیه شتاب صفر تا صد را پر کند و حداکثر سرعت آم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. حجم باک این موتور کاوازاکی ۱۴ لیتر بوده و در هر صد کیلومتر ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. اگر بخواهیم به بررسی مشخصات ظاهری و شاسی آن بپردازیم باید بگوییم که بدنه این موتور از فولاد مشبک مستحکم با کشش بالا تولید شده که در عین مقاوم بودن دارای کشش و انعطاف‌پذیری بالایی است.


مقاله پیشنهادی: معرفی موتور پاکشتی و انواع آن

سیستم تعلیق این موتور شامل فنر هیدرولیک تلسکوپی ۳۷ میل و پیستون SFF_BP در بخش جلو و مونوشوک گازی با قابلیت تنظیم فشردگی اولیه فنر و مونوشوک افقی با اتصال پشتی در بخش عقب است. این موتورسیکلت به نمایندگی شرکت کویر موتور در کشور ایران عرضه می‌شود.

·       موتور کاوازاکی ۱۰۰

این موتور یکی دیگر از انواع موتور کاوازاکی نینجا است. با توجه به این که این موتور دارای حجم ۱۰۰ سی‌سی است می‌توان گفت که نسبت به مدل ۲۵۰ سی‌سی چهارسیلندر ضعیف‌تر است اما با این حال این مدل هم دارای قدرت خوبی بوده و در عین حال قیمت مناسبی دارد. موتور کاوازاکی ۱۰۰ شتاب صفر تا صد را در ده ثانیه پر کرده و حجم باک آن ۱۷ لیتر است که از مدل قبلی ۳ لیتر بیشتر است. این مدل نیز یکی از پرطرفدارترین انواع موتور کاوازاکی است که با توجه به ظاهر زیبا و قیمت مناسبی که دارد مورد پسند بسیاری از جوانان واقع شده است.

کاوازوکی 100

·       موتور کاوازاکی ۱۲۵

موتور کاوازاکی ۱۲۵ سی‌سی یکی از انواع موتورسیکلت‌های کوچک این برند است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. این موتور نیز در انواع تک سیلندر و چهار سیلندر وجود دارد و قدرت آن ۹.۸۸ اسب بخار است‌. حجم موتور به کار رفته در این سیستم ۱۲۵ سی‌سی بوده و دارای یک جعبه دنده ۴ سرعته است.

کاوازاکی125

 سیستم تعلیق در این موتورسیکلت شامل یک سیلندر ترمز تک پیستونی در جلو و یک سیلندر ترمز تک پیستونی در عقب است. جنس و نوع رینگ‌های این موتور پره‌ای و آلومینیومی بوده و بدنه آن از فولاد مشبک ضدزنگ ساخته شده است. به غیر از مدل‌های نام برده شده برند کاوازاکی انواع مختلفی از موتورها را تولید کرده که بررسی مشخصات و ویژگی‌های تک تک آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد.

سخن پایانی

موتورسیکلت یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه است که بسیاری از جوانان آن را به ماشین ترجیح می‌دهند. یکی از معتبرترین و شناخته‌ شده‌ترین برندهای تولید موتورسیکلت برند کاوازاکی است. کاوازاکی به تولید موتورهای پرقدرت با سرعت بالا می‌پردازد. از این رو بسیاری از مدل‌های تولید شده توسط این برند نینجا نام گرفته‌اند. از جمله مدل‌های مختلف موتور کاوازاکی نینجا می‌توان به z1، اچ ۲، ۲۵۰، ۱۰۰، ۱۲۵ و …… اشاره کرد. موتورهای کاوازاکی نینجا دارای کیفیت بالا و قدرت مناسبی هستند. از این رو انتخاب مناسبی برای خرید هستند. این موتورها توسط شرکت کویر موتور در کشور ایران به فروش می‌رسند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده موتور سیکلت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌