راهنمای کامل برای خرید و سرمایه‌ گذاری در شمش طلا

شمش طلا

یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خرید شمش طلا است. شمش طلا قطعه‌ای مکعبی از جنس طلا با عیار بالا است. این شمش‌ها را معمولا از طلای خام می‌سازند و به طور معمول جهت سرمایه‌گذاری از آن‌ها استفاده می‌شود. قیمت شمش طلا با توجه به عوامل متعددی متغیر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل موثر در قیمت شمش و وزن شمش طلا بپردازیم. لطفا تا انتهای این مطلب از سایت مناقصات هزاره با ما همراه باشید.

وزن شمش طلا چقدر است؟

با توجه به این که افراد مختلفی خرید شمش را برای نگهداری سرمایه انتخاب می‌کنند این سوال برای آن‌ها به وجود می‌آید که وزن شمش طلا چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم شمش طلا در ابعاد و وزن‌های مختلفی وجود دارد. به عبارت بهتر هر کشور و برندی برای تولید شمش طلا از استانداردهای وزنی خاص خود پیروی می‌کند. بنابراین می‌توان دریافت که شمش طلا از وزن‌های بسیار سبک تا وزن‌های خیلی بالا در بازار وجود دارد. بسیاری از کشورها در دنیا وجود دارند که دارای معادن طلای زیادی هستند.

از این رو استاندارد شمش طلا را وزن بالا در نظر می‌گیرند و اقدام به صادر کردن آن به کشورهای همسایه می‌کنند. با توجه به این که اغلب کشورهای صادر کننده شمش دارای معادن طلای غنی هستند وزن شمش را معمولا ۱۲ کیلوگرم در نظر می‌گیرند. با این حال سایر شمش‌هایی که در بازار خرید و فروش می‌شوند دارای وزن‌های متفاوتی هستند. به گونه‌ای که افرادی که برای سرمایه‌گذاری قصد خرید شمش دارند می‌توانند شمش طلا را از یک گرم تا ۱۲ کیلوگرم و حتی بالاتر در بازار خریداری کنند.

با توجه به افزایش نرخ طلا بسیاری از افراد قادر به خریداری شمش‌هایی با وزن سنگین نیستند. از این رو امروزه تولید شمش‌های با وزن سبک‌تر رایج شده است. یکی از پرطرفدارترین شمش‌هایی که امروزه توسط افراد برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک انتخاب می‌شود شمش طلا ده گرمی است.

خرید شمش طلا

سبک ترین شمش‌های طلا چند گرمی‌اند؟

وزن سبک‌ترین شمش طلا با توجه به قوانین خاص هر کشور نیز می‌تواند متفاوت باشد. با این حال می‌توان گفت که سبک‌ترین شمش‌های طلا در وزن‌های یک، دو و پنج گرمی در بازار وجود دارند. با توجه به این که قیمت طلا بسیار بالا است و روز به روز نیز در حال افزایش است بسیاری از افراد توانایی خریداری شمش‌های سنگین را ندارند. از این رو شمش‌های طلا سبک وزن در بین افراد زیادی طرفدار دارند.

قیمت شمش طلا چگونه است؟

اگر شما نیز خرید شمش طلا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید ممکن است از خود بپرسید که قیمت یک شمش طلا چند تومان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت شمش طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله فاکتورهایی که در این نوسان قیمت تاثیرگذار هستند می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

·       ابعاد و وزن

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت شمش طلا ابعاد و وزن آن است. همان گونه که توضیح داده شد شمش طلا در وزن‌های یک گرمی تا ۱۲ کیلوگرمی و حتی بالاتر نیز وجود دارد. بدیهی است که قیمت شمش طلای یک گرمی از سایر شمش‌های طلا پایین‌تر است‌. جالب است بدانید که برخی از کشورهای ثروتمند که معادن طلای بسیاری دارند شمش طلا را تا وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز تولید می‌کنند.

·       عیار طلا

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت شمش طلا درصد خلوص و عیار آن است. اغلب شمش‌های طلا از طلاهای با درصد خلوص و عیار بالا تولید می‌شوند. با این حال ممکن است گاهی درصد خلوص آلیاژهای طلا در شمش‌های مختلف با هم یکسان نباشد. به عبارت بهتر ممکن است یک شمش طلا درصد خلوص و عیار بالاتری داشته باشد. بنابراین هنگام خرید شمش طلا حتما این مسئله را نیز در نظر داشته باشید.


مقاله پیشنهادی: چگونگی دریافت وام طلا بانک ملی

·       نوسانات ارزی

شاید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت شمش طلا نوسانات ارزی باشد. چرا که شما مشاهده می‌کنید قیمت خریداری طلا حتی در عرض چند ساعت نیز تغییر می‌کند. همه این عوامل مربوط به نوسانات نرخ ارز است. شمش طلا معمولا از کشورهایی که دارای معادن غنی هستند با استفاده از ارز خارجی خریداری می‌شود. از این رو قیمت ارز در روز خریداری می‌تواند در قیمت طلا موثر باشد.

·       هزینه‌های حمل و نقل

با توجه به این که طلا از کشورهای غنی‌تر به دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود، یکی از عوامل موثر در قیمت شمش طلا هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و جابه جایی آن است. این مسئله که فاصله کشور صادر کننده تا وارد کننده چه اندازه باشد در هزینه‌های حمل و نقل موثر خواهد بود.

·       برند شمش طلا

امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید شمش طلا در اندازه‌ها و ابعاد مختلف می‌کنند. نکته‌ای که در هنگام خرید شمش طلا باید به آن توجه کنید این است که شمش‌هایی معتبر هستند که برند آن‌ها دارای مجوز رسمی فعالیت باشد. این برندهای معتبر شمش طلا را با عیار و خلوص بالا تولید کرده و در نهایت کیفیت و قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. از جمله کشورهای خارجی که دارای برند معتبر تولید شمش طلا هستند می‌توان به سوئیس، انگلیس، استرالیا، امارات و …… اشاره کرد. یکی از بهترین انواع شمش‌های طلای سوئیسی که طرفدار زیادی هم دارد شمش pamp است.

شمش طلا سوئیسی

·       فروشگاه عرضه کننده

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند قیمت خرید شمش طلا را برای شما تا حدودی تغییر دهد مرکزی است که از آن خرید می‌کنید. خرید آنلاین می‌تواند با حذف واسطه قیمت شمس طلا را برای شما تا حد کمی کاهش دهد.

سخن پایانی

یکی از بهترین راه‌ها برای نگهداری سرمایه و حفظ ارزش پول خرید شمش طلا است. چرا که پول در طول زمان ارزش خود را از دست می‌دهد اما طلا با گذشت زمان با ارزش‌تر خواهد شد. شمش‌های طلا در ابعاد و اندازه‌های مختلفی با توجه به قوانین و استانداردهای خاص هر کشور وجود دارند.

شمش طلا یک گرمی سبک وزن ترین نوع شمش طلا است. با این حال با توجه به بالا بودن قیمت شمش طلا شمش‌های سبک وزن دارای طرفداران بالاتری هستند. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت شمش طلا می‌توان به ابعاد و وزن، عیار، نوسانات ارزی، هزینه‌های حمل و نقل، فروشگاه عرضه کننده و برند اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات مواد معدنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌