همه چیز در مورد بیمه ایران

بیمه ایران

بیمه ایران، به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی در ایران، از همان ابتدای تاسیس، در رشته ‌های مختلف بیمه ‌ای فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت که سهام آن کاملاً متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است؛ در نخستین سال فعالیت خود توانست بیش از ۶۰ درصد بازار بیمه را در ایران به دست بگیرد. این مسئله قدرت و نفوذ چشمگیر بیمه ایران در بازار بیمه کشور را نشان می دهد. در ادامه این مقاله از سامانه ملی مناقصات کشور هزاره همراه باشید.

جهت استعلام بیمه ایران نیاز است تا افراد به سامانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند، سپس با ورود اطلاعات از جمله شرکت بیمه، شماره بیمه نامه، کد ملی بیمه گذار و کد امنیتی به استعلام بیمه ایران با کد ملی دست پیدا کنند. همچنین کاربر می تواند با ارسال کد یکتای بیمه نامه و شماره ملی بیمه گذار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۲۶۲۱ به استعلام بیمه از طریق کد ملی دست پیدا کند.

خدمات بیمه ایران

 این بیمه بسیار متنوع و دارای مزایای منحصر به فردی است. در ادامه به معرفی هر یک از خدمات بیمه این شرکت به صورت مختصر خواهیم پرداخت:

–        بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث، اجباری است. این بیمه نامه برای جبران خسارت ‌های جانی و مالی وارد شده به شخص آسیب دیده در تصادف و خسارت‌ های جانی وارد شده به راننده مقصر است.

–        بیمه بدنه ایران

این نوع بیمه هم یکی از انواع بیمه خودرو است که وظیفه جبران خسارات وارد شده به ماشین و وسایل آن را برعهده دارد. خسارت ‌های ناشی از حوادث مانند تصادف یا برخورد با اجسام مختلف، آتش سوزی و سرقت خودرو یا وسایل آن تحت پوشش بیمه بدنه بیمه ایران به صورت پایه قرار می‌گیرند. اما اگر به هر دلیلی شما قصد افزایش سقف تعهدات یا اضافه کردن پوشش ‌های دیگری را داشته باشید بهتر است بدانید که این کار امکان پذیر است و با افزایش حق بیمه همراه خواهد بود.

–        بیمه موتور سیکلت ایران

تردد با موتور سیکلت در کنار مزایایی که دارد، همیشه رانندگان خود، عابرین پیاده و دیگر وسایل نقلیه را در معرض آسیب و خسارت ‌های مختلف قرار می ‌دهد. دو بیمه شخص ثالث که برای موتورسیکلت ها الزامی است و بیمه بدنه جبران این خسارات را بر عهده دارند. شما می توانید قیمت، پوشش ‌ها و سقف تعهدات هر یک از این بیمه نامه ‌ها را به صورت اختصاصی برای موتور خود در صفحه بیمه موتور سیکلت استعلام نمایید. بیمه ایران بیمه‌ های موتور سیکلت را با تخفیف ‌های مختلف به صاحبان این وسیله نقلیه عرضه می ‌کند.

–        بیمه آتش سوزی و زلزله ایران

این نوع بیمه، خسارت ‌های مالی وارد شده به ساختمان ‌ها و اموال و دارایی ‌های منقول و غیرمنقول ساختمان را که در بیمه‌ نامه آورده شده است، جبران می ‌کند. بیمه آتش سوزی و زلزله بیمه ایران طرح ‌های مختلفی دارد که باتوجه ‌به شرایط و نوع ساختمانی که قصد بیمه‌کردن آن را دارید، می ‌توانید از آنها استفاده کنید.

–        بیمه مسافرتی بیمه ایران

بیمه مسافرتی بیمه ایران یکی از انواع بیمه اشخاص به حساب می آید که جبران خسارت ‌های مالی و درمانی که ممکن است در سفر اتفاق افتد را بر عهده می ‌گیرد. این شرکت، بیمه مسافرتی خود را برای افراد زیر ۸۵ سال و برای مدت ۹۲ روز متوالی سفر به خارج از کشور عرضه می کند. این بیمه از طریق شرکت ‌های کمک ‌رسان، خسارات را در اسرع وقت جبران می ‌کند.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ بیمه ایران چقدر است؟

بیمه شخص ثالث، به منظور جبران خسارت ‌های جانی و مالی وارد شده به شخص آسیب دیده در تصادف و خسارت ‌های جانی وارد شده به راننده مقصر مطرح شده است. در ادامه جدول نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ بیمه ایران برای خودروهای چهار سیلندر ارائه شده است.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲
۱۵۰۱۲۰۹۰۶۰۳۰ 
۶۲,۳۵۱,۰۰۰۶۱,۱۹۵,۱۰۰۶۰,۰۳۹,۱۵۰۵۸,۸۸۳,۳۰۰۵۳,۱۰۳,۷۰۰پایه
۵۹,۲۳۳,۴۵۰۵۸,۱۳۵,۳۴۵۵۷,۰۳۷,۱۹۳۵۵,۹۳۹,۱۳۵۵۰,۴۴۸,۵۱۵۵%
۵۶,۱۱۵,۹۰۰۵۵,۰۷۵,۵۹۰۵۴,۰۳۵,۲۳۵۵۲,۹۹۴,۹۷۰۴۷,۷۹۳,۳۳۰۱۰%
۵۲,۹۹۸,۳۵۰۵۲,۰۱۵,۸۳۵۵۱,۰۳۳,۲۷۸۵۰,۰۵۰,۸۰۵۴۵,۱۳۸,۱۴۵۱۵%
۴۹,۸۸۰,۸۰۰۴۸,۹۵۶,۰۸۰۴۸,۰۳۱,۳۲۰۴۷,۱۰۶,۶۴۰۴۲,۴۸۲,۹۶۰۲۰%
۴۶,۷۶۳,۲۵۰۴۵,۸۹۶,۳۲۵۴۵,۰۲۹,۳۶۳۴۴,۱۶۲,۴۷۵۳۹,۸۲۷,۷۷۵۲۵%
۴۳,۶۴۷,۷۰۰۴۲,۸۳۶,۵۷۰۴۲,۰۲۷,۴۰۵۴۱,۲۱۸,۳۱۰۳۷,۱۷۲,۵۹۰۳۰%
۴۰,۵۲۸,۱۵۰۳۹,۷۷۶,۸۱۵۳۹,۰۲۵,۴۴۸۳۸,۲۷۴,۱۴۵۳۴,۵۱۷,۴۰۵۳۵%
۳۷,۴۱۰,۶۰۰۳۶,۷۱۷,۰۶۰۳۶,۰۲۳,۴۹۰۳۵,۳۲۹,۹۸۰۳۱,۸۶۲,۲۲۰۴۰%
۳۴,۲۹۳,۰۵۰۳۳,۶۵۷,۳۰۵۳۳,۰۲۱,۵۳۳۳۲,۳۸۵,۸۱۵۲۹,۲۰۷,۰۳۵۴۵%
۳۱,۱۷۵,۵۰۰۳۰,۵۹۷,۵۵۰۳۰,۰۱۹,۵۷۵۲۹,۴۴۱,۶۵۰۲۶,۵۵۱,۸۵۰۵۰%
۲۸,۰۵۷,۹۵۰۲۷,۵۳۷,۷۹۵۲۷,۰۱۷,۶۱۶۲۶,۴۹۷,۴۸۵۲۳,۸۹۶,۶۶۵۵۵%
۲۴,۹۴۰,۴۰۰۲۴,۴۷۸,۰۴۰۲۴,۰۱۵,۶۶۰۲۳,۵۳۳,۳۲۰۲۱,۲۴۱,۴۸۰۶۰%
۲۱,۸۲۲,۸۵۰۲۱,۴۱۸,۲۸۵۲۱,۰۱۳,۷۰۳۲۰,۶۰۹,۱۵۵۱۸,۵۸۶,۲۹۵۶۵%
۱۸,۷۰۵,۳۰۰۱۸,۳۸۵,۵۳۰۱۸,۰۱۱,۷۴۵۱۷,۶۶۴,۹۹۰۱۵,۹۳۱,۱۱۰۷۰%

بیمه ایران بازنشستگی زنانه خانه دار

شرکت بیمه ایران با توجه به نیاز های بانوان کشور در دوران بازنشستگی، بیمه نامه ای با توجه به نیاز بانوان ارائه می کند که در آن هر فرد با توجه به شرایط اقتصادی خود مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به حساب بیمه ایران به صورت ماهانه یا سه ماه یک بار، شش ماه یکبار یا سالیانه واریز می کند و از خدمات این شرکت بهره مند می گردد.

مبالغ واریزی در بیمه زنان خانه دار

میزان مبلغ واریزی و پس انداز در بیمه زنان خانه دار مطابق با شرایط اقتصادی هر فرد محاسبه می شوند. این مبلغ از ماهیانه ۵۰ هزار تومان شروع می شود و مدت قرارداد نیز برای این واریزی ۲۵ سال می باشد. لازم به ذکر است بانوان عزیز می توانند با واریز مبالغ بیشتر مدت قرارداد خود را کاهش داده و از مزایای بازنشستگی کوتاه مدت نیز بهره مند شوند.

پوشش های بیمه بازنشستگی زنان خانه دار

 پوشش های بیمه بازنشستگی کشور را از دو طریق پوشش های سرمایه گذاری و پوشش های بیمه ای در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

پوشش های سرمایه گذاری

پوشش های سرمایه گذاری بیمه بازنشستگی زنانه خانه دار بیمه ایران شامل موارد زیر است:

  • بازنشستگی کوتاه مدت
  • دریافت سود تضمین و پیش بینی
  • دسترسی داشتن به حساب در میان مدت قرارداد
  • گرفتن وام بدون چک و ضامن بعد از اتمام سال دوم قرارداد
  • تغییر میزان واریزی حق بیمه
  • انتخاب دریافت سرمایه یکجا بعد از پایان مدت قرارداد
  • دستیابی به بازنشستگی مادام العمر بعد از اتمام مدت قرارداد

پوشش های بیمه ای

پوشش های بیمه ای بازنشستگی زنان خانه دار عبارتند از:

  • پوشش از کار افتادگی بیمه نامه
  • پوشش از کار افتادگی جزئی بیمه نامه
  • پوشش امراض خاص
  • پوشش سرطان
  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه برای بیمارستان
  • پوشش سرمایه فوت بیمه نامه
  • پوشش فوت حادثی بیمه نامه

طرح بازنشستگی ۱۰ ساله بیمه ایران

یکی از مزیت های بیمه عمر ایران، این است که شما می ‌توانید پس از پایان قراردادتان، سرمایه خود را به مستمری بازنشستگی تبدیل نمایید؛ به این صورت که کل یا بخشی از سرمایه خود را نزد بیمه‌گر می ‌گذارید و به ‌جای آن سالیانه مستمری دریافت می‌ کنید. البته میزان این مستمری به سرمایه اندوخته شما و مدت قراردادتان بستگی دارد.

بازنشستگی در بیمه عمر ایران شرایطی دارد؛ به عنوان مثال رسیدن به ۵۰ سالگی و پرداخت حداقل ۱۰ سال حق ‌بیمه اجباری است. پرداخت حداقل ۵۰ هزارتومان به‌ عنوان حق ‌بیمه (حق ‌بیمه می ‌تواند به ‌صورت ثابت یا افزایش تا حداکثر ۲۵ درصد باشد). مدت زمان بیمه ‌نامه برای گرفتن مستمری حداقل ۱۰ سال است. سرمایه شما بعد از اتمام قرارداد، به دو ‌صورت مستمری مادام ‌العمر و یا مدت ‌دار به شما پرداخت خواهد شد؛ البته اگر به سن ۵۰ سال رسیده باشید در غیر این صورت، اگر زیر ۵۰ سال مدت قراردادتان تمام شد؛ می ‌توانید کل سرمایه خود را بازخرید نمایید و مبلغ سرمایه را به صورت یکجا دریافت کنید.

جمع بندی

بسیاری از افراد، برای دستیابی به بیمه نامه های معتبر، در پی شرکت های بیمه گر رسمی و دارای رضایتمندی بالا از مشتریان، می باشند. در میان شرکت های بیمه‌ای، شرکت بیمه ایران، توانسته است با ارائه خدمات متنوع، رضایت بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب نماید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده شرکت سهامی بیمه ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌