لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن

HDPE یک لوله پلی اتیلن با چگالی بالا است. HDPE یکی از سخت‌ترین و بادوام‌ترین انتخاب‌ها برای مواد لوله‌ای است که امروزه برای ساخت‌وساز استفاده می‌شود. HDPE در حال حاضر برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. از طریق این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چه چیزی یک لوله HDPE را برای مصارف شهری مانند آب و همچنین برای کاربردهای صنعتی ایده آل می کند. ما بر روی مزایای لوله HDPE و همچنین کاربردهای آن تمرکز خواهیم کرد. یک لوله HDPE برای ایمنی سیستم‌های تحویل زیرزمینی، مانند آب شهری، پیشگام بوده است، زیرا مواد شیمیایی به منبع آب اضافه نمی‌کند. این نوآوری و بسیاری موارد دیگر دلیلی است که کاربردهای لوله HDPE در بازار امروز پیشرو است.

لوله HDPE چیست؟

لوله HDPE نوعی لوله پلاستیکی است که از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته می شود. این نوع لوله کاربردهای زیادی دارد. لوله HDPE اغلب برای انتقال آب و سایر تاسیسات استفاده می شود. لوله HDPE و اتصالات آن در حفاری نفت یا سایر سیالات نیز کاربردهای مختلفی دارند. لوله HDPE مستحکم و بادوام است و این همان چیزی است که لوله HDPE را به انتخابی محبوب برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک رزین ساخته شده از پلاستیک است و یک لوله HDPE از همجوشی کوپلیمریزاسیون اتیلن و قطعات کوچک هیدروکربن دیگر تشکیل شده است. ادغام این مواد یک لوله HDPE با چگالی رزین پایه بیشتر از ۰.۹۴۱ گرم در سانتی متر قبل از اینکه هر چیز دیگری به HDPE اضافه شود، تامین می کند.

این نوع لوله در چه مواردی کاربرد دارد؟

لوله HDPE یک نوع لوله پلاستیکی محبوب است که برای اهداف مختلفی از جمله خطوط لوله آب و نفت استفاده می شود. پلی اتیلن با چگالی بالا که در لوله های HDPE استفاده می شود بادوام است و HDPE می تواند در برابر سوء استفاده زیادی مقاومت کند. حتی زمانی که اتصالات از HDPE مورد آزمایش قرار می گیرند، اتصالات این لوله قادر به مقاومت در برابر فشار هستند و HDPE را به یک انتخاب عالی برای کاربردهای مختلف تبدیل می کند.

لوله پلی اتیلن چیست؟

مواد برای یک لوله HDPE برای یکپارچگی طولانی مدت سیستم های زمین گرمایی برای منابع زمینی حیاتی است. روند نصب لوله HDPE نیز بسیار سریعتر از سایر محصولات لوله است زیرا HDPE قابلیت خم شدن را دارد.

در حال حاضر از یک لوله HDPE برای ساخت آب و سایر خطوط برق استفاده می شود. HDPE همچنین برای شبکه های فاضلاب استفاده می شود. لوله HDPE و اتصالات آن گزینه های برتر برای لوله های زهکشی و زهکشی آب طوفان هستند. HDPE تعمیر و نگهداری پایینی دارد و نصب آن راحت تر از سایرین است. این سیستم لوله امروزه برای آبیاری املاک روستایی مورد استفاده قرار می گیرد. HDPE همچنین برای خطوط تامین سیستم آتش نشانی و خطوط انتقال دوغاب انتخاب می شود. یک سیستم لوله HDPE نیز انتخاب صنعتی به عنوان مجرای خطوط برق و ارتباط است. همانطور که بسیاری از افراد در صنعت به HDPE روی می آورند، استفاده از این لوله همچنان در حال افزایش است. HDPE فوق العاده بادوام است و لوله دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به HDPE اجازه می دهد استانداردهایی را برای سیستم های لوله زیرزمینی تعیین کند.

پلی اتیلن با چگالی بالا چگونه متفاوت است؟

HDPE در مقابل PVC:

اگرچه مواد HDPE و PVC قوی هستند، لوله HDPE سخت تر است و لوله توانایی بیشتری در مقاومت در برابر سایش و گرما دارد. یک لوله HDPE همچنین می تواند امواج شوک را جذب و خنثی کند و به HDPE این توانایی را می دهد که نوسانات را از طریق خطوط برق به حداقل برساند. احتمال ترک خوردن لوله PVC نیز بسیار بیشتر است، در حالی که HDPE در برابر ترک مقاوم است. مطالعات نشان داده اند که لوله پی وی سی می تواند سموم را به محیط اطراف نشت کند.

HDPE در مقابل PPR:

برخلاف لوله HDPE، لوله PPR نمی تواند دمای بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد را در یک دوره طولانی مدت بدون خوردگی تحمل کند. یک لوله PPR نیز غیرقابل خم شدن است، به این معنی که برای انجام یک پروژه مقدار قابل توجهی اتصالات لازم است. از طرف دیگر HDPE بسیار قابل خم شدن و انعطاف پذیر است، که نه تنها فرآیند نصب HDPE را آسان می کند، بلکه لوله نیازی به نصب اتصالات در هر نوبت ندارد.

HDPE در مقابل UPVC:

لوله UPVC قادر به مقاومت در برابر دماهای بالاتر نیست و کاربرد آن لوله را محدود می کند، برخلاف HDPE که امروزه کاربردهای زیادی در صنعت دارد.

چگالی لوله پلی اتیلن

چه فوایدی دارد:

لوله HDPE در برابر خوردگی، سل و رسوب مقاوم است. مقاومت شیمیایی نیز یک مزیت بزرگ HDPE است. این لوله قابل انتها و انعطاف پذیر است که باعث افزایش سرعت نصب و کاهش هزینه کار می شود. این لوله برای خطوط آب مناسب است که این لوله را به گزینه ای عالی برای تامین آب شهری و روستایی تبدیل می کند.

لوله HDPE در برابر ضربه و یخ شکن مقاوم است و این لوله در برابر رشد کند ترک مقاوم است. این لوله وزن کم دارد و حمل و نقل آسان را انجام می دهد و لوله HDPE ارزش فروش مجدد پایینی دارد که از خطر سرقت محل کار جلوگیری می کند.

لوله HDPE ظرفیت تحمل فشار استحکام هیدرواستاتیک طولانی مدت را دارد و لوله در برابر دما مقاوم است. لوله HDPE قابلیت انتقال حرارت بسیار مناسبی دارد. این لوله دارای گزینه های اتصال و اتصال است و برای اتصال لوله HDPE به سایر اتصالات نیازی به شعله نیست.

مهمتر از همه، HDPE عملکردی بدون نشتی دارد که آن را به یک انتخاب برتر برای بسیاری از صنایع تبدیل می کند.

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا یک ماده لوله سخت و بادوام با ویژگی های عملکردی منحصر به فرد است که امکان استفاده از آن را در طیف وسیعی از کاربردها با استفاده از انواع تکنیک های مختلف ساخت و ساز فراهم می کند.

آیا می تواند به خطوط لوله دیگر متصل شود؟

لوله HDPE برای استفاده به عنوان اجزای لوله مستقیم طراحی شده است. با این حال، لوله می تواند در سایر سیستم های لوله نیز قرار گیرد. اتصالات انتقالی یک اتصال دائمی کارخانه ای است که لوله های HDPE را به سایر مواد لوله متصل می کند. اتصالات از HDPE به لوله دیگر، با مهر و موم O-ring محکم می شوند. این یک تناسب فشاری محیطی لوله HDPE با سایر مواد لوله ایجاد می کند.

HDPE برای خطوط آب و فاضلاب:

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا در سال های اخیر به پیشرو در راه حل های لوله کشی برای سیستم های فاضلاب و فاضلاب عمومی و خصوصی تبدیل شده است. در گذشته، مواد مرسوم تری مانند بتن، چدن شکل پذیر یا PVC در معرض خوردگی، خستگی و حمله شیمیایی قرار می گرفتند، لوله فاضلاب بهداشتی HDPE این مشکلات را برطرف می کند. HDPE همچنین دارای طول عمر ۱۰۰ سال است که HDPE را به سرمایه گذاری ایده آل برای کلیه خطوط فاضلاب شهری و خطوط آب تبدیل می کند. HDPE همچنین انتخاب ارجح برای مالکان فاضلاب خصوصی یا روستایی است. ماهیت کم تعمیر و نگهداری HDPE این لوله را به گزینه ای بهینه برای ساخت و ساز تبدیل می کند.

موارد استفاده:

HDPE گزینه ای برای شبکه های فاضلاب و فاضلاب های جریان گرانشی است. ماهیت کم تعمیر و نگهداری HDPE باعث می شود که این لوله برای خطوط فاضلاب بهداشتی و پوشش یا ریلینگ کولور مفید باشد. HDPE سیاه بهترین پاسخ برای زهکشی طوفان، آبگیری و خطوط خروجی است و HDPE لوله اولویت در هنگام گذاشتن خطوط لجن است. HDPE امروزه برای تعمیر و تعویض خطوط فاضلاب شهری استفاده می شود.

UPSCO برای همه نیازهای شما

UPSCO از سال ۱۹۶۵ یک ستون در این صنعت بوده است. ماموریت ما حمایت از شرکت های خدمات شهری، پیمانکاران و یکپارچه سازان مواد برای ساخت و اصلاح زیرساخت های تاسیساتی است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های لوله HDPE هستید یا می خواهید آنها را برای پروژه بعدی خود تهیه کنید، حتما امروز با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و همکاری با شما برای توسعه سیستمی است که برای شما مناسب است

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال نظر

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

پر بازدید

مطالب پیشنهادی

logo2

اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مناقصات و مزایدات

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین آگهی‌های مناقصات، مزایدات و استعلام‌های منتشر شده در کشور، از طریق لینک زیر در سایت هزاره ثبت نام کرده و روزانه آگهی‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را دریافت نمایید .‌‌‌